• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • chicopico
    Alltochinget skrev 2011-08-12 17:40:48 följande:
    I vårt landsting erbjuds alla kub-test också. Bor i Östergötland. Idag köpte jag mitt första mammaplagg, ett par jeans från hm. Jättesköna! Jag älskar dom redan! Känns precis som leggings eftersom de är så mycket stretch :) fast som trycker inte på magen såklart som mina leggings börjar göra. Får hoppas jag inte blir så stor om rumpan och låren för dom sitter rätt tajt :P
    Tror de är sånna jag köpte häromdagen så sköna!!
  • curiosa
    Ms J skrev 2011-08-12 15:29:30 följande:
    Hej tjejer!

Jag la till mig i presentationstråden för ett tag sedan men aldrig skrivit här. Vårt andra barn är beräknat till den 17 januari än så länge, ska på ul den 22/8. Längtar så!

Har ni andra börjat handla bebisgrejor? Jag vet att jag inte är riktigt klok men vi var faktiskt och hämtade den nya vagnen igår (köpte den på blocket) och försöker rättfärdiga det genom att intala mig och sambon att det kanske är lika bra då vagnen var splitter ny och kostade 1600kr mindre än i affären. "Vi sks ju dessutom på liten Sverigeturné nästa vecka och det kan vara bra att ha ifall dottern (nu 4 år fyllda) blir trött eller så....",  jag vet att jag inte låter klok! Ha ha ha!
    Vi har handlat liggdel till blivande vagnen, lite kläder, ett skötbord och idag en babybjörn active sele. Vagnen och bilstolen kommer att köpas/beställas runt v 25 tänkte jag.
    Letar beg vagn för att spara lite men verkar svårt att få tag i.
  • jessielarsson

Skulle varit och lämnat urinprov idag på mvc för mina sammandragningar, men då dom minskat så tyckte jag inte att jag behövde lämna, ringde för att tala om detta, men bm tyckte att jag skulle lämna ändå. Jaja tyckte jag det är ju inte så svårt. Sa även att jag kan kolla på jobbet om jag har uvi men det ville hon inte jag skulle göra. Senare på eftermiddagen så ringde en annan bm och talade in på svararen att dom väntat mig idag men inte sett till mig. Hon hade iaf bokat en tid till läkaren för mina sammandragningar på tisdag, så jag får väl ta och lämna ett prov då med. Har haft 2 lugna dagar på jobbet och jag har inte haft en end sd. Så vi får väl se hur det blir i morron när jag ska jobba. Är en man kort på helgerna och vi har en dam som är väldigt dålig så det går mycket tid där inne.

• fabler

Rul idag visade en fult frisk liten flicka som beräknas komma den 5/1 istället för den 7/1. Jag som vart helt säker på ända sen sonen kom att jag bara skulle få pojkar.

elias är världens sötaste!!!
  • shadowstorm

Men seriöst ska det nästan bara födas flickor i januari ;)

Då stämmer ju iaf myten om att det föds mer flickor på vintern och kanske myten att det föds fler pojkar på sommaren

• shadowstorm

Ojoj vad ja har slitit ikväll....har säkert packat 40 kg kläder från 50-86 i en stoor vakuumpåse och burit ner i källaren....kan ju lova mina fogar känns nuu

• Alltochinget

Här är en länk till jeansen: www.hm.com/se/product/92121 Finns i andra färger också men jag gillade dom där just för att de var lite anorlunda, lite glansiga nästan :) och så tycker jag om tajta stuprörsjeans :) perfekta! Kan verkligen rekommendera!

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • curiosa
    Alltochinget skrev 2011-08-12 20:13:03 följande:
    Här är en länk till jeansen: www.hm.com/se/product/92121?article=92121-A Finns i andra färger också men jag gillade dom där just för att de var lite anorlunda, lite glansiga nästan :) och så tycker jag om tajta stuprörsjeans :) perfekta! Kan verkligen rekommendera!
    Kan dock säga att de är små i stl.
    Jag har L på det mesta av Hm mammakläder men på dessa kom jag inte ens i stl 46!
  • curiosa
    jessielarsson skrev 2011-08-12 19:49:12 följande:
    Skulle varit och lämnat urinprov idag på mvc för mina sammandragningar, men då dom minskat så tyckte jag inte att jag behövde lämna, ringde för att tala om detta, men bm tyckte att jag skulle lämna ändå. Jaja tyckte jag det är ju inte så svårt. Sa även att jag kan kolla på jobbet om jag har uvi men det ville hon inte jag skulle göra. Senare på eftermiddagen så ringde en annan bm och talade in på svararen att dom väntat mig idag men inte sett till mig. Hon hade iaf bokat en tid till läkaren för mina sammandragningar på tisdag, så jag får väl ta och lämna ett prov då med. Har haft 2 lugna dagar på jobbet och jag har inte haft en end sd. Så vi får väl se hur det blir i morron när jag ska jobba. Är en man kort på helgerna och vi har en dam som är väldigt dålig så det går mycket tid där inne.
    Har du onda sammandragningar?
    Jag har på em och kvällen en massa riktigt onda sm som faktiskt bröjar att oroa mig lite.
    Ska ringa bm på måndag.
  • Alltochinget

Jag tyckte dom var vanliga i stl. Köpte 38 och har det annars också :) fast i vanliga byxor dock. Har ju inga mammakläder sen innan iofs :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
Svar på tråden Januaribebis 2012