• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Jamirl skrev 2011-08-13 01:11:02 följande:
    Har ni några namnförslag? Skulle det varit en tjej hade hon fått heta Maggi, syskonen heter Jonna och Abbe. Men nu blir det nog Emmet, kändes så rätt efter ultraljudet
    Jag har sjutton namnförslag på tjej så ska sambon sätta sig och stryka dem han absolut inte kan tänka sig. Han har inget förslag alls direkt, men vi har pratat lite löst om Louise innan.
    elias är världens sötaste!!!
  • curiosa
    minjalin skrev 2011-08-12 21:30:22 följande:
    Jag älskar HM's mammajeans (de vanliga jeansen) har ett par från förra grav i stl 38 som är för stora nu och har köpt ett par denna grav i stl 36 så på mig är det som vanliga stl. De i 36 är lite lite stora än så länge men ändå så de går att använda men man får dra upp dom lite ibland. Sen om jag växer ur dom så har jag ju mina i 38 från förra grav så det får räcka. Får bli leggings och mjukisbyxor också. Har ingen lust att lägga ner en förmögenhet på kläder man bara kan använda några månader :p Måste ju köpa mammavinterjacka den här gången också eftersom jag ska ha i januari. Sonen kom i november så jag klarade mig precis från att köpa vinterjacka :p
    Jag funderar oxå på det här med vinterjacka men tror nog att jag ska avstå det.
    Får hålla bilen varm med motorvärmare och stanna inne om det blir för kyligt.
    Kommer nog att bli alldeles för snål för att köpa en vinterjacka för någon månad.

Sonen fick jag i februari och jag har inget minne av att jag köpte någon jacka då. men så vägde jag ju oxå 20 kg mindre från start då så det kan ju varit så att jag kunde någonannans jacka just då.
    Nu får jag hitta ngn med jätte stl för tat kunna komma i den!
  • minjalin
    curiosa skrev 2011-08-13 08:19:35 följande:
    Jag funderar oxå på det här med vinterjacka men tror nog att jag ska avstå det.
    Får hålla bilen varm med motorvärmare och stanna inne om det blir för kyligt.
    Kommer nog att bli alldeles för snål för att köpa en vinterjacka för någon månad.

Sonen fick jag i februari och jag har inget minne av att jag köpte någon jacka då. men så vägde jag ju oxå 20 kg mindre från start då så det kan ju varit så att jag kunde någonannans jacka just då.
    Nu får jag hitta ngn med jätte stl för tat kunna komma i den!
    Jag går till och från jobbet, plus att jag kommer hämta på dagis ett par minuter bort och sambon har bilen till jobbet så här är vinterjacka ett måste. Speciellt om det ska vara lika kallt denna vintern som de två senaste vart. När jag fick i november var det gränsfall för då fick jag ha en poncho eftersom jag inte kunde knäppa några jackor. Jag väger inte så mycket så jag komemr väl ha en normalstor mammavinterjacka om jag inte går upp väldigt mycket denna grav men än så länge har jag bara gått upp 3,5 kg och med sonen hade jag gått upp 6 när jag var halvägs och slutade på 12 kg och den här gången när jag blev gravid vägde jag 5 kg mindre än när jag blev gravid med sonen pga rejält viktras efter sonen. Min mamma rasade också i vikt när hon fick barn även om hon också var smal redan innan så det är väl nån ärftlig grej. Men mage lär jag få rejäl om jag får som med sonen :p Såg komiskt ut när jag var lite för övrigt och när jag vände sidan till så hade jag en jättemage :D
  • shadowstorm
    Jamirl skrev 2011-08-13 01:11:02 följande:
    Har ni några namnförslag? Skulle det varit en tjej hade hon fått heta Maggi, syskonen heter Jonna och Abbe. Men nu blir det nog Emmet, kändes så rätt efter ultraljudet
    Får jag fråga om du har fått det från en serie ;) Där ena huvudpersonen är döv ;P Bra serie :)
  • Marsätt

Vi är inne på att bebisen ska heta Juni... men det är svårt.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • LillaEko

Min svärmor älskar kläder och har en drös med vinterjackor jag kan låna om jag blir riktigt stor på slutet =)
    Vi har ju hund så här krävs också en bra vinterjacka.
    För ut måste jag oavsett väder! 

• Moniqe1979

ett tips till er som funderar på det här med vinterjacka. finns mamma modeller som är anpassade efter att man först har dem som gravid och sen kan ha dem och bära barnet i sjal eller sele under jackan så då kan de ju fylla en funktion även nästa höst/vinter om man bär sitt barn så vill säga. annars kan jag tänka mig att det är rätt lätt att sälja jackan på typ tradera nästa höst för är ju inte ett plagg man sliter så särskillt mycket på.

• Carolaj83
    sarmarg-älskar det namnet fast med e på slutet så de inte blir samma som månaden, men maken disar de precis som mina andra förslag....

har nu bett honom göra en egen namn lista eftersom alla mina namn tydligen är så dåliga

men izabell och melwin har han inte dissat   
  • fabler

Jag köpte en jätte fin höst jacka när jag va gravid med sonen som var sån "utstående" modell som funkade kanon hela grav. Man blir ju så varm ändå. Sen har min kompis en mamma vinterjacka som jag kan låna om jag vill så jag behöver inte handla nån i alla fall.

elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012