• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Pluttisen
    Ny här Solig 19 år & Blivande ung mamma.
    Hej på er alla glada föräldrar eller blivande föräldrar, hoppas ni alla har det bra.
    Jag fick ett + förra veckan när jag testade mig och nu är jag i v.5+6 Hjärta
    Hoppas att bebben vill stanna kvar så det inte blir missfall, man vet ju aldrig.
    Men i min släkt så är det väldigt få som fått just missfall och jag hoppas på att jag
    är en av dem, så jag slipper just den förlusten.

Är beräknad den 6 januari o^-^o
  • Stellan

Oj vad tråden är aktiv :) var med i början, säkert 400 meddelanden sen. Jag har iaf molvärk och suuupersvullen mage. Går in i vecka 6 idag men ser ut som vecka 20! Tänk om det är två.

Beklagar verkligen att det inte gått vägen för flera i tråden, kan inte föreställa mig hur det måste kännas :(

• curiosa
    Pluttisen skrev 2011-05-12 16:09:45 följande:
    Ny här Solig 19 år & Blivande ung mamma.
    Hej på er alla glada föräldrar eller blivande föräldrar, hoppas ni alla har det bra.
    Jag fick ett + förra veckan när jag testade mig och nu är jag i v.5+6 Hjärta
    Hoppas att bebben vill stanna kvar så det inte blir missfall, man vet ju aldrig.
    Men i min släkt så är det väldigt få som fått just missfall och jag hoppas på att jag
    är en av dem, så jag slipper just den förlusten.

Är beräknad den 6 januari o^-^o
    Grattis och välkommen.
    Jag var 19 år när jag fick mitt första barn, han är nu 11 år :)
  • bumbi 84
    Välkomna alla nya och grattis!{#emotions_dlg.flower}
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • jinxez

Jag tog tre st grav test vid påsk, varav ett var clear blue digital. Som visade vecka 2-3.
    Ringde BM och fick tid. Var där idag, men där kollade hon ingenting? Bara pratade med mig om alkohol och tobak..
    Jag har ingen aning om hur det här fungerar, då det är mitt första barn!
    Men hur funkar det? Borde de inte göra några tester så att de ser att allt ser bra ut osv?

Förvirrad...

• bumbi 84
    jinxez skrev 2011-05-12 16:24:22 följande:
    Jag tog tre st grav test vid påsk, varav ett var clear blue digital. Som visade vecka 2-3.
    Ringde BM och fick tid. Var där idag, men där kollade hon ingenting? Bara pratade med mig om alkohol och tobak..
    Jag har ingen aning om hur det här fungerar, då det är mitt första barn!
    Men hur funkar det? Borde de inte göra några tester så att de ser att allt ser bra ut osv?

Förvirrad...
    det du var på var bara ett hälsobesök och där görs inte mer den riktiga inskrivningen kommer nästa gång.
  • jinxez

Okej!
    Skulle vara bra om de kunde kolla så att allt är bra :) Ingen i min familj har dock fått missfall, så jag hoppas att jag slipper det :) Men man vet ju som sagt aldrig..

• bumbi 84
    jinxez skrev 2011-05-12 16:28:03 följande:
    Okej!
    Skulle vara bra om de kunde kolla så att allt är bra :) Ingen i min familj har dock fått missfall, så jag hoppas att jag slipper det :) Men man vet ju som sagt aldrig..
    tyvärr kollar dom inget sådant om man inte börjar blöda eller nått annat som kan tyda på det. första riktiga kollen av just bäbisen är på rul i vecka ca18. förutom på vissa ställen då det erbjuds kub/nupp i vecka 12
  • jinxez

va oj, så sent som i vecka 18?!
    Nej min bm sa inget om det, bara att vi skulle mötas igen den 15/6 då jag skulle va i vecka 11 enligt hennes beräkningar :)
    Nej jag har inga blödningar än så länge, så vi får hoppas på det bästa!! :)

• curiosa

Hur fungerar era magar?
    Min är så trög, gasig och jätte jobbig fast att jag äter lunelax tre gånger per dag.
    Någon som har tips hur jag skall få igång den?

Svar på tråden Januaribebis 2012