• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ellabella04
    SmoochiePoo skrev 2011-05-12 13:28:43 följande:
    Vet precis hur du känner dig. *varma styrkekramar* Hjärta Väntar också besked på lördag om vad som hänt.
    Ja fy fan för denna oro och ovisshet. Vet inte om jag orkar med att gå igenom denna oro en gång till. Hade ju ett MA i oktober 2010. Vet att många gått igenom samma sak fler ggr och ändå orkar på ngt sätt gång på gång. Jag är ju så glad över mina redan tre barn och kanske ska vara nöjd där. Men den där längtan efter en till är så stor så det gör ont.Har dåligt samvete ibland att jag kan vara så bitter och sorgsen över att det inte går vägen då det finns andra som kämpar i år och inte får glädjas alls över att få ett barn. Men längtan är stor ändå hos mig. Med mina tre bar så blev jag fort gravid och har inte haft några komplikatiner men nu....ja jag vet inte???
  • emilysvensson
    Sindie skrev 2011-05-12 13:38:59 följande:
    Usch, jag är jättesvullen. Ser ut som om jag bara lever på mc donalds.
    Haha, likadant här! :)
  • curiosa
    Sindie skrev 2011-05-12 13:38:59 följande:
    Usch, jag är jättesvullen. Ser ut som om jag bara lever på mc donalds.
    Jag med. Har även gått upp ett par kg redan..suck var ska det sluta?
    Med min stora gick jag upp 28,8kg (med min lilla har jag inga uppgifter på det och minns inte heller)
    Ser tom gravid ut redan!!
  • SmoochiePoo
    ellabella04 skrev 2011-05-12 13:59:53 följande:
    Ja fy fan för denna oro och ovisshet. Vet inte om jag orkar med att gå igenom denna oro en gång till. Hade ju ett MA i oktober 2010. Vet att många gått igenom samma sak fler ggr och ändå orkar på ngt sätt gång på gång. Jag är ju så glad över mina redan tre barn och kanske ska vara nöjd där. Men den där längtan efter en till är så stor så det gör ont.Har dåligt samvete ibland att jag kan vara så bitter och sorgsen över att det inte går vägen då det finns andra som kämpar i år och inte får glädjas alls över att få ett barn. Men längtan är stor ändå hos mig. Med mina tre bar så blev jag fort gravid och har inte haft några komplikatiner men nu....ja jag vet inte???
    Ja jag vet hur längtan är efter ett barn, vi bestämde oss i jan att försöka få barn så detta är egentligen bara vårt 2:a riktiga försök som ledde till att jag blev gravid, var så lycklig och såg framför mig hur jag skulle vara ledig över jul och allt...men så får man något sådant här som bara krashar ens drömmar. Tur att man kan komma hit och prata av sig.
    Men man ska ju inte "måla fan på väggen" innan man fått det bekräftat. Men denna eviga väntan när det är något man så gärna vill ha känns 10 gånger längre. Jag håller alla tummar och tår på att du får ett positivt svar imorgon. Kram
  • pernillis
    Zaarah1984 skrev 2011-05-12 13:31:55 följande:
    Tur det är någon mer än jag som har växtvärk hela tiden. Har dessutom börjat få ont typ i ljumskarna, det hade jag inte för några dagar sedan men är säkert som det ska för kan väl knappast vara foglossning redan? Jag försöker i övrigt att inte nojja så mycket, det går så där för jag har inga övriga symptom alls men hoppas på det bästa. Är ju olika från person till person
    Det drar också jättemycket i mina ljumskar. Det gör mig så orolig. Men jag hoppas verkligen det ska vara så. Är det fler än jag som kommit in i fällan; äh, jag är gravid så nu får jag unna mig vad jag vill? haha. jag är egentligen en sann lchf-are! 
  • Maximumtaste

Hej tjejer.. Det gick inte bra idag för oss.. Hcg har ökat men inte tillräckligt.. På ultraljudet såg dem något som inte var normalt.. De tror jag har ett ma.. Kroppen tror fostret lever och vill inte stöta bort det:( är i v7 nu och på måndag ska jag in för operation::(:(.. Jag vill att de ska ta bort allt nu! Men de vill vänta och se så att hcg inte har ökat mer för då ska de gå in och höra titthålsop samtidigt för att se då det inte sitter något i äggledaren också.. Fy fan först när jag kom in så var hon positiv och sa att hcg har ökat sen kollar hon hur det låg förra veckan och då går hon iväg och hämtar en till läkare och de gör vul och jag fick domen.. Kändes som ett hårt slag i magen och jag satt där inne och storgrät bara.. Den ena läkaren var jätteoempatisk och frågade om det var en önskad grav.. Klart som fan det va!! Jävla kärring!!!! Det enda dem sa va att kom in på måndag morgon.. Blev nästan som utkastad kändes det som! Körde bil hem ensam och jag grät så mycke så jag hyperventilerade.. Får gråtatacker till och från nu och jag vet inte hur jag ska klara mig genom det här men jag glädjer mig med att jag har världens underbaraste son och bästa sambon som snart kommer hem från jobbet och kan gråta med mig... Usch jag är så ledsen...

Lycka till ni andra.. Kommer inte vara inne här nå mer på ett tag nu.. Måste bearbeta mig genom den här sorgen nu.. Allt bara rasade på 20 min idag...

• pernillis
    Maximumtaste skrev 2011-05-12 14:32:16 följande:
    Hej tjejer.. Det gick inte bra idag för oss.. Hcg har ökat men inte tillräckligt.. På ultraljudet såg dem något som inte var normalt.. De tror jag har ett ma.. Kroppen tror fostret lever och vill inte stöta bort det:( är i v7 nu och på måndag ska jag in för operation::(:(.. Jag vill att de ska ta bort allt nu! Men de vill vänta och se så att hcg inte har ökat mer för då ska de gå in och höra titthålsop samtidigt för att se då det inte sitter något i äggledaren också.. Fy fan först när jag kom in så var hon positiv och sa att hcg har ökat sen kollar hon hur det låg förra veckan och då går hon iväg och hämtar en till läkare och de gör vul och jag fick domen.. Kändes som ett hårt slag i magen och jag satt där inne och storgrät bara.. Den ena läkaren var jätteoempatisk och frågade om det var en önskad grav.. Klart som fan det va!! Jävla kärring!!!! Det enda dem sa va att kom in på måndag morgon.. Blev nästan som utkastad kändes det som! Körde bil hem ensam och jag grät så mycke så jag hyperventilerade.. Får gråtatacker till och från nu och jag vet inte hur jag ska klara mig genom det här men jag glädjer mig med att jag har världens underbaraste son och bästa sambon som snart kommer hem från jobbet och kan gråta med mig... Usch jag är så ledsen...

Lycka till ni andra.. Kommer inte vara inne här nå mer på ett tag nu.. Måste bearbeta mig genom den här sorgen nu.. Allt bara rasade på 20 min idag...
    :( Får ont i hjärtat av att läsa detta. Stora styrkekramar till dig!!! 
  • Majskorn
    Maximumtaste skrev 2011-05-12 14:32:16 följande:

USCH fy fan! Har varit där också, det är hårt och det suger men man tar sig igenom det på nåt sätt! Du är starkare än du tror! ta den tid du behöver, det är viktigt att få sörja! kram
  • LillaEko

Vet precis hur du känner, smärtan går inte beskriva. Tror inte jag kommer våga titta på skärmen när det är dags för vårt ul.

Men hur trött och irriterad kan man vara. Vill bara gå hem från jobbet och lägga mig och böla. Irriterad på både kollegor och elever, mått små illa hela dagen och tror i mellanåt att jag måste kräkas.
    Men bara att bita ihop sista timmen :(

Svar på tråden Januaribebis 2012