Haanky skrev 2011-12-21 14:57:59 följande:
Jobbigt dilemma.... men endå.. jag hade tre stycken "Hannor" i min klass och jag umgicks jätte ofta med en av dem... tyckte det va collt att heta samma och har aldrig sett några nackdelar med det.. om jag träffar på nån eller om nån vill ha namnet thea som min dotter så känner jag mig hedrad på nått vis! klart att deras också ska heta thea det är ju det vackraste namnet jag vet!!! det är mer vi föräldrar eller vuxna som ser nackdelar tycker jag... försök att se fördelarna med det! :) detta är vad jag tycker iaf :):)
Ja jag tycker det är jättejobbigt.. men vad ska man göra när man inte hittar på något bra och passande och bara har en månad kvar? :( Vill inte att han ska gå utan namn.. och man har ju funderat hela graviditeten men inte kommit fram till något.. finns bara ett vi är överens om :)
Ja men precis! Man tyckte ju det! Känner väl så jag med.. men inte kul ändå för oss föräldrar som du också säger hihi. Ja faktiskt jag får se det som hedrande :) Tack för dina ord!
Frökenolson skrev 2011-12-21 15:03:45 följande:
tycker också det är lite tråkigt med samma namn, vi är nästan sist ut i både familj och vänskapskretsen med att få barn och många namn som vi gillar är upptagna, vi hade enats om ett killnamn nu som två kompisars barn också heterm och nu såg ja på fb att en annan jag känner, ioch för sig ingen nära vän men ändå också har gett sin son det namnet och då känns det inte lika kul längre. Vi har dock svårt att komma på namn som vi båda gillar:
Jag älskar Gabriel, Nathanael och Abbe men gubben min gillar dem inte alls.. Sen gillar jag Adrian, Johannes och några till.. men man vill ju känna något för namnet, men det gör man säkert sen när ens eget barn heter det såklart!
Tjejnamn har vi några förslag men vi vet inte vilket det skulle bli om det blir en tjej, tror ju lite mer på en pojke... Men vi får se vem som tittar ut =)
Ja men eller hur.. Nu är ju inte namnet upptaget iofs.. för ingen av oss har ju fått sitt barn än och ingen hade "paxat" det innan heller så att säga.. visste inte att hon ville ha det förens hon sa det för att jag frågade.. suck.. ledsamt detta
Ja det är fina namn! Nathanael gillar jag med men inte min sambo då istället. Skönt att du har en del att välja emellan iaf :) Här är det bara ett hehe.
Ja tjejnamn har jag jättelätt för! Så har ett klart om det blir en tjej nästa gång! Ja men precis :) Spännande att inte veta också :D