• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • C R

Då är barnvagnen inhandlad. En Emmaljunga nitro city. Kul kul! Går in i v 23 idag.

• Velociped
    partouze skrev 2011-09-04 13:39:55 följande:
    Måste fråga . Väntar mitt första barn och är nu i vecka 22! När ja låg i sängen nyss kände jag hur magen blev hård (livmodern) , de gjorde inte ont och de släppte rätt snabbt . Var de en sammandragning? Isf är det farligt att ha de redan nu med första barnet?
    Min mage blir omväxlande stenhård och mjuk som kola beroende på hur bebisen rör sig. Ibland är det ett himla rullande där inne... :)
  • Cvb
    curiosa skrev 2011-09-04 09:38:44 följande:
    För att få behålla din sgi så måste du börjat plugga med csn dagen efter du slutade på ditt jobb. Har du en dag i mellan som glappar så blir du nollställd.
    Jag sitter just nu i den sitsen och väntar på besked, jag har inget glapp men ändå så krånglar det!
    Vilken tur att jag började skolan 2 dagar innan sista arbetsdagen ! Jäklar va nervös jag blev innan jag kom på det..
    Undrar varför dom ska krångla till det jämt ! Alla är inte kapabel till att jobba när man väntar barn, är det inte en helvetisk foglossning så kan det ju vara något annat som gör det näst intill omöjligt att jobba.
    Hoppas det löser sig för dig ! Och jag hoppas det inte blir nå krångel för mig också... =/ 
  • Velociped
    Cvb skrev 2011-09-04 14:55:32 följande:
    Vilken tur att jag började skolan 2 dagar innan sista arbetsdagen ! Jäklar va nervös jag blev innan jag kom på det..
    Undrar varför dom ska krångla till det jämt ! Alla är inte kapabel till att jobba när man väntar barn, är det inte en helvetisk foglossning så kan det ju vara något annat som gör det näst intill omöjligt att jobba.
    Hoppas det löser sig för dig ! Och jag hoppas det inte blir nå krångel för mig också... =/ 
    Nu verkar ju din situation ligga en bit bakåt i tiden men läser gärna mitt svar till Caradan här över. Jag tycker faktiskt att Försäkringskassan har varit riktigt resonliga i den här frågan. :)
  • tvillingen

Är det någon som vet hur det funkar om man slutade gymnasiet i juni och började jobba direkt efter. Får man den lägsta föräldrapenningen eller får man grundat på SGI?

• lullebo

Ligger just nu i soffan med datorn i knäet och tittar på magen min där ngn verkar ha gymnastik. Det känns inte så mkt, men syns desto mer... mysigt att se :)

• Velociped
    tvillingen skrev 2011-09-04 15:58:46 följande:
    Så de betyder att jag kan räkna med min SGI?
    Jag tror att du behöver ha arbetat under sammanhängande sex månader, eller under återkommande perioder stora delar av året. Men detta är min gissning. 

Jag vet inte hur länge du har jobbat nu?

Mitt förslag är att du ringer till Försäkringskassan, deras telefonkö är inte alls så lång nu för tiden och man kan ställa alla möjliga frågor. :)

• elinson

Ang bebisrörelser, jag känner inte heller några tydliga sparkar (v19) o frågade min barnmorska. Hon menade att från v.23 ska man tydligt kunna känna bebis varje dag. Innan dess skulle jag inte oroa mig.

Svar på tråden Januaribebis 2012