• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Empa86
    Velociped skrev 2011-09-15 14:30:53 följande:
    Samma här... pratar massor med djuren, eller döda ting om det inte finns något levande till hands just då. :)
    Haha skönt att höra att det finns fler än jag! Kände mig nästan knäpp när jag skrev det därFlört
  • LillaEko

Zaarah: vad skönt. Skickade ju in min igår.
    Så hoppas på det bästa.
    Fanns ju en del man kunde kryssa i om man hade graviditetsproblem (typ foglossning) och skulle skicka med läkarintyg. Hade du det? Det har ju inte jag. Mår ju överlag väldigt bra.

• cabrera
    Usch va jag är nojjig idag!! Dom senaste 4 dagarna har jag inte känt lika kraftiga sparkar som innan..Alltså jag känner bebisen sparka men inte alls lika starkt som innan :S Och idag sjönk min mage o jag blev nästan platt igen...:S
  • Zaarah1984
    LillaEko skrev 2011-09-15 18:18:54 följande:
    Zaarah: vad skönt. Skickade ju in min igår.
    Så hoppas på det bästa.
    Fanns ju en del man kunde kryssa i om man hade graviditetsproblem (typ foglossning) och skulle skicka med läkarintyg. Hade du det? Det har ju inte jag. Mår ju överlag väldigt bra.
    Jag har inga graviditetsproblem direkt så skrev inget där men försökte påpeka i min beskrivning av mitt jobb att det är ansträngande ändå.. Jag ska hålla tummarna för att det går bra för dig också, av det du skrivit om ditt jobb så borde du ju verkligen få det.
  • minjalin
    Zaarah1984 skrev 2011-09-15 14:24:37 följande:
    Apropå försäkringskassan och graviditetspeng så fick jag ett beslut idag, skickade in allt den 2/9 och fick svar idag, är helt chockad. Hur som helst beviljade de graviditetspeng på heltid från 15 november Är så glad just nu och så tacksam att det gick igenom trots att min chef skrev ungefär 5 rader om varför jag inte kunde jobba

Lycka till Zatori och LillaEko med era ansökningar!
    Grattis :) Jag skickade in mitt för 2 veckor sedan och har fortfarande inte fått nåt svar. Men kan ju ta upp till 1 månad. Står inget när jag loggar in på fks hemsida heller om att de mottagit min ansökan så är lite nojig att det kommit bort på posten. Kunde du se nåt där innan? Får väl ge det en vecka till och annars ringa och kolla så det kommit fram som det ska.
  • Some

Jag har inte skickat in min ansökan om GP än. MIn chef är på semester och har itne tid med mig förrän om två veckor. Det känns inte så kul direkt. Men det finns inget att göra, jag får hoppas att det inte blir för sent.

happy until proven otherwise
  • Lalo2

Hej :) jag har följt tråden sedan start och tänkte äntligen joina er :) väntar 2a barnet, bf 16 januari. Intuitionen säger pojk, eftersom jag mår precis tvärtom mot när jag väntade dottern (idag 3.5 år). Skickat ansökan till fkassan om gp i veckan och hoppas få gå hem 17 nov .. Hej på er och grattis allesammans till magarna :)

• Someday
    cabrera skrev 2011-09-15 19:09:55 följande:
    Usch va jag är nojjig idag!! Dom senaste 4 dagarna har jag inte känt lika kraftiga sparkar som innan..Alltså jag känner bebisen sparka men inte alls lika starkt som innan :S Och idag sjönk min mage o jag blev nästan platt igen...:S
    Jag tycker inte att du ska vara orolig! Bebisen rör sig i magen ligger nog bara lite annorlunda...
    Det växlar nog för oss alla hur mycket bebis man känner. Lite från dag till dag...
Svar på tråden Januaribebis 2012