• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SFHelen
    Cvb skrev 2011-09-14 12:49:34 följande:
    Okej, det va ju bra. :) 
    Ja precis det är ju mitt i smällkalla vintern så¨man vet ju inte alls hur vädret kommer vara då.
    Usch för att ha 8mil till fl, får hoppas att den lill* stannar tills ni är framme :) 

det hoppas jag med att han gör och att han stannar så vi slipper noenatal med. Vill verkligen gå över nyår
  • Velociped

Jag brukar prata med mitt lilla pyre när den buffar runt väldigt mycket  - eller om den verkar ha somnat på något konstigt sätt så att hela magen blir hård. Den har verkligen sin egen dygnsrytm så när det inte är som vanligt brukar jag peta lite på magen och fråga vad som händer där inne. (Nån enstaka gång har jag frågat den vad sjutton vi ska ta oss till med pappa också... ;)  )

• SFHelen
    got2b skrev 2011-09-14 12:51:29 följande:
    Känner också mig lite nere här.. Tror att det är dags för mig att börja med järntabletter nu. Hoppas att jag slipper alla biverkningar av dem. Är riktigt trött nu, har varit det en vecka. Orkar knappt göra något, förutom jobba då. Skulle börja v 20 enligt bm och är halvvägs imorgon.
    Någon som äter Niferex eller har gjort? Hur mådde du av dem?

Hur ska ni göra med vinterjacka? Jag provade min igår och jag kan bli 5cm större (utåt) sen går den inte att knäppa. Några tips på snygga jackor eller annat?

Har ätit det med dem 2 tidigare graviditeterna.

med sonen vart ja dålig i magen, bokstavligt rann ur mig och hjälpte inte nått förren efter kanske 6 veckor....

med dottern hann jag bara äta dem ett par veckor och fick mottsatt effekt och vart hård i magen :(

Hoppas att jag slipper dem helt denna gång, men tror inte det då jag börjar bli väldigt trött redan. Ska ringa och höra om jag bara kan få komam och göra ett snabbtest om hur de ser ut just nu för mig.

• Ms J

Sil: Det är som en vanlig sammandragning egentligen men jag hade det största delen av dagen, släppte först när jag kom hem och vilade lite. Så fort jag rör mig drar den ihop sig och blir hård, hela livmodern. Spänner ut i ryggen ibland när det tar i som värst. Sammandragningarna+bruna flytningar och stressigt jobb var ingen lyckad kombo.

• LillaJag89
    got2b skrev 2011-09-14 12:51:29 följande:
    Känner också mig lite nere här.. Tror att det är dags för mig att börja med järntabletter nu. Hoppas att jag slipper alla biverkningar av dem. Är riktigt trött nu, har varit det en vecka. Orkar knappt göra något, förutom jobba då. Skulle börja v 20 enligt bm och är halvvägs imorgon.
    Någon som äter Niferex eller har gjort? Hur mådde du av dem?

Hur ska ni göra med vinterjacka? Jag provade min igår och jag kan bli 5cm större (utåt) sen går den inte att knäppa. Några tips på snygga jackor eller annat?
    Började med Niferex igår. Kommer äta varannan dag till att börja med. Dricker dock extra mycket vatten och tar tabletten till natten.

Ang vinterjacka, så har jag köpt en gravid fleece och en gravid jacka från Bonprix. Vart väldigt billiga där, dock tycker jag storlekarna är lite konstiga. Men men..
  • Wicky81

Hemkommen från ett helt perfekt ultraljud :D :D
    Allt såg bra ut och liten var livlig där inne.
    Moderkakan låg i framvägg vilket förklarar det svaga jag känner ifrån bebben än. Men det kommer :D

Blev framåtflyttad tre dagar från 31a januari till 3e februari. SÅ jag hoppas jag får hänga kvar här i eran januari-tråd endå :D

OCH....det blir en POJKE Baby

Så efteråt bar det ner till HM och köpte tre pack kill-bodys :D :D :D

• Cia80
    Wicky81 skrev 2011-09-14 15:18:50 följande:
    Hemkommen från ett helt perfekt ultraljud :D :D
    Allt såg bra ut och liten var livlig där inne.
    Moderkakan låg i framvägg vilket förklarar det svaga jag känner ifrån bebben än. Men det kommer :D

Blev framåtflyttad tre dagar från 31a januari till 3e februari. SÅ jag hoppas jag får hänga kvar här i eran januari-tråd endå :D

OCH....det blir en POJKE Baby

Så efteråt bar det ner till HM och köpte tre pack kill-bodys :D :D :D

Härligt!
  • RaraS
    Caradan skrev 2011-09-14 12:26:36 följande:
    Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensa, varken vanliga eller svin så jag kommer inte att göra det iår heller.
    Blir jag sjuk så blir jag, men peppar, peppar så brukar jag hålla mig frisk.
    Some skrev 2011-09-14 12:38:16 följande:
    Jag vaccinerade mig mot svininfluensan när jag väntade Lillan. Det gick bra och jag är nöjd med det beslutet, men jag kommer inte att vaccinera mig den här graviditeten.
    Tack för svar! Jag ska vela lite till...jag vet faktiskt inte hur jag ska göra ännu.
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Sapato

Både jag och sonen pratar med bebis massor. Sambon klappar mest på min mage
    Vår son är så söt om bebis inte sparkar när han känner, då säger han - Men bebis det är inte jag som håller på magen utan mamma. Sen viskar han till mig att han luras för att få känna en spark

Meh84: jag har köpt en gravidjacka från nelly.se
    Min förra graviditet klämde jag i mig min vanliga + att jag låna sambons jacka(kände mig så ful då, haha)
    Så denna graviditet har jag faktiskt investerat i snygga gravidkläder

Svar på tråden Januaribebis 2012