• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Someday

Har alla ni fått era moderskapsintyg? Jag har inte fått mitt än... Så jag kan inte skicka in något till Försäkringskassan... Tror i o f sig inte att jag får graviditetspenning ändå, men söka har man ju ändå rätt att göra! Har en del semester att ta ut så jag tänkte försöka gå hem skapligt ändå. Funderar på att sluta jobba vid lucia.

• Ms J

Cabrera: Känner igen det där. Tokigt att det kan vara sådan skillnad frän dag till dag! Säger som Someday, så länge det rör sig kan vi nog ta det lugnt!

Someday: Jag får mitt nästa gång jag ska träffa bm, på 24 v samtalet. Har inte träffat henne sedan rul.

• Sofie emma 80

Cabrera, bättre att kolla upp tycker jag. Jag skulle bli jätteorolig och det finns ju saker de kan göra om man kommer i tid OM det skulle vara nåt. Vilket jag absolut inte tror men alltid bäst att kolla ändå. Jag har känt mycket varje dag sen v 15 och går det tre timmar utan blir jag skitorolig och är nära att åka in hehe.

• Kajsa84
    cabrera skrev 2011-09-15 19:09:55 följande:
    Usch va jag är nojjig idag!! Dom senaste 4 dagarna har jag inte känt lika kraftiga sparkar som innan..Alltså jag känner bebisen sparka men inte alls lika starkt som innan :S Och idag sjönk min mage o jag blev nästan platt igen...:S

Mitt går också i perioder. Plattare mage upplever jag inte men det kan väl ha att göra med hur stor livmmoder du har och hur barnet placerar sig Ring din BM och fråga. Blir också orolig när det är mindre sparkar och mindre tydliga. Lycka till!
  • LillaEko

Someday: Jag ringde och fick mitt moderskapsintyg skickat till mig efter rul. Just för att komma igång och söka gp.

Har så mycket luft i mage/tarm. Uppblåst och gör jätteont. Någon mer som har det så. Tur jag är hemma och sjukskriven så jag kan fisa vid varje tillfälle :s

• Alltochinget

Jag har inte heller fått mitt moderskapsintyg. Får det nog nästa besök i v 26, hoppas jag :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • bebismys2011

Någon som har ont i bägge sidor nedanför naveln ovanför ljumskarna, framförallt när man går.

• Alltochinget

Fick första frågan från utomstående om jag var gravid när vi var i Turkiet för 2 veckor sedan (i v 20). Jag blev helt chockad eftersom jag inte tycker att magen är så stor än. Att dom vågar fråga. Det skulle aldrig hända i Sverige :) det var dessutom flera som frågade (vissa tog för givet och frågade hur gammal bebis var), 5-6 stycken.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Velociped
    bebismys2011 skrev 2011-09-16 09:06:51 följande:
    Någon som har ont i bägge sidor nedanför naveln ovanför ljumskarna, framförallt när man går.
    Japp, titt som tätt... 
  • Serendipitet

Min bebis aktivitet skiftar också endel, ena veckan är hon en vilding i magen med kraftiga sparkar, veckan efter är det inte så mycket sparkar utan mer rörelser som inte är lika tydliga. När det gäller magen är det nog inget att oroa sig för, kanske har du varit lite svullen och att detta gått ned? Annars så växer min mage i perioder, livmodern växer knappt något på ett par veckor och sedan växer den som ogräs istället. BM sa att det var normalt, men jag tycker du ska rådfråga din för de finns där för att lugna eller undersöka din bebis mående :)

BM på tisdag. Det ska bli skönt att ta upp ev foglossning och den enorma tröttheten som totalt överrumplade mig för ett par dagar sedan.. Kan sova det mesta av dagen och ändå sova gott på natten sedan. Trött! 

En fråga till er som har/har haft foglossning, fungerar det bättre att sova med en gravidkudde/ammningskudde?      

Svar på tråden Januaribebis 2012