• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Empa86
    Velociped skrev 2011-09-14 11:53:55 följande:
    En nyfiken fråga... Pratar ni med era små i magen? :)
    Jag pratar med magen mest hela tiden, men jag har alltid pratat högt med mig själv och pratar mycket med katten också. Så då det kommer naturligt att jag pratar med beben i magenFlört
  • zatori

Är så jävla irriterad!
    Fick tillbaka papperen om graviditetspenning av min chef idag. Han hade inte fyllt i dom. Däremot hade han skrivit en miljon frågetecken och massa kladd i marginalerna på min arbetsbeskrivning. Ja, han ifrågasatte varenda jävla ord jag skrivit! Jag fick stå där och försvara mig med näbbar och klor. Han verkade anse att jag överdrev och att en massa saker inte var relevanta. När jag skrev att vi bland annat packar upp tunga varor som tex stora och tunga  förpackningar med tvättmedel så har han fanimej gått in och VÄGT paketet för att se om det liksom var "tungt nog". 8,32 kg. Han har ju aldrig varit gravid och vet inte hur tungt det är i kroppen och han har väl säkert aldrig jobbat på golvet och vet hur vårt jobb är. Jag är så jävla sur och grinig nu.

Han slutar imorgon, chefen. Istället för att ta den tiden till att kladda ner mina papper kunde han väl bara ha fyllt i dom som han skulle? Han har ju inget att förlora på att jag får pengar från FK. Nä, chefen trodde jag var det MINSTA problemet, men tydligen inte. Jag var mer bekymrad över att FK inte skulle bevilaj min ansökan. Nu ska jag ringa en av de andra enhetscheferna imorgon så hon får fylla i istället. Hoppas det går fort, för jag behöver ju skicka in dom!

• got2b
    LillaJag89 skrev 2011-09-14 15:10:46 följande:
    Började med Niferex igår. Kommer äta varannan dag till att börja med. Dricker dock extra mycket vatten och tar tabletten till natten.

Ang vinterjacka, så har jag köpt en gravid fleece och en gravid jacka från Bonprix. Vart väldigt billiga där, dock tycker jag storlekarna är lite konstiga. Men men..
    Jag ska ta min första tablett nu innan jag går och lägger mig. Skulle också ta en varannan dag. Hoppas det räcker.

Funderade också på att köpa en fleece och sen kanske ha en annan jacka över. Har kollat på bonprix men de har ju inga storlekar kvar i fleecen. Behöver minsta stl där. Har lite span på PoP:s fleecejacka. Ska testa den i helgen och även kolla om h&m har nåt.
  • LillaEko

Nämen fy vad irriterande. Tyckte mina chefer va sega, jag fick dessutom fylla i det mesta på deras då de inte har en aning om vad jag gör typ?!?!
    Men la de äntligen på lådan igår!

Var hos läkaren idag pga att febern kom tillbaka igår, så behöver ju läkarintyg för att få vara hemma.
    En sänka på 58:a och sjukskriven en vecka, okej att jag inte är pigg....men så illa?!?!
    Hmm, undra när man ska lära sig lyssna på kroppen.

• fair

Jag är superorolig nu. Min tvååring här hemma fick ett rejält förkylningsastma anfall igår kväll och jag körde henne på akuten så hon fick inhalera. Och när vi kom hem var det snudd på att vi skulle ha åkt tillbaka men det vände. Känner oerhörd oro för henne nu, lyssnar på hennes andning hela tiden och är rädd att måsta åka in igen. Har sån psykisk press på mig oxh har värsta hjärtklappningen och är rädd att bebis ska påverkas av det inne i magen. Så då blir jag ju mer orolig. Kan det bli "mf" av psykisk stress? Är i vecka 22+6 ..

• Sofie emma 80

Zatori, vilken idiot! Så förnedrande och vidrigt, jag skulle ha slagit honom. Fattar verkligen att du är arg.

• Sofie emma 80

Jobbigt med tjejen men jag tror det är lugnt för bebe.
    som jag läste någonstans: Kvinnor föder barn även i krig då det är extrem psykisk press. Har en bekant vars man dog i v 17. Hon och bebisen klarade sig bra

• Västeråsmamman

Fair stackars er lilla tjej. Hoppas att hom blir bra snabbt. Vad gäller bebisen så har den ett bra skydd i din mage.
    Stor kram

• twistedtofit

Det är en livlig liten krabat jag har i magen. Är i vecka 21+2 och den sparkar verkligen mycket. Jag tyckte sonen var livlig i magen, men jag minns inte alls att han sparkade så här mycket så här tidigt! Kanske är det för att den här ligger mycket längre ner och livmodern är i bakkant/under bebisen som jag känner sparkarna mer. Mys är det i alla fall!

Förövrigt har jag faktiskt fyndat en syskonvagn idag. Nu är ju sonen 3 år, men som det är idag använder vi vår vagn rätt mycket ffa på vintrarna eftersom vi går överallt. Vi går ju alltid till och från jobbet och BVC och affären. Då är det skönt att kunna ha en syskonvagn. Det blev i alla fall en P&T Vibe från blocket! Superbra pris och med alla tilllbehör! Dessutom funkar vagnen bra som singelvagn också!

Svar på tråden Januaribebis 2012