• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Someday
    fair skrev 2011-09-15 01:01:18 följande:
    Jag är superorolig nu. Min tvååring här hemma fick ett rejält förkylningsastma anfall igår kväll och jag körde henne på akuten så hon fick inhalera. Och när vi kom hem var det snudd på att vi skulle ha åkt tillbaka men det vände. Känner oerhörd oro för henne nu, lyssnar på hennes andning hela tiden och är rädd att måsta åka in igen. Har sån psykisk press på mig oxh har värsta hjärtklappningen och är rädd att bebis ska påverkas av det inne i magen. Så då blir jag ju mer orolig. Kan det bli "mf" av psykisk stress? Är i vecka 22+6 ..
    Jag förstår att du är orolig!
    Så länge du inte får sammandragningar eller smärta eller blödning borde det inte vara någon vara med bebis. Men stackars din stora tjej! Förstår att ni har det tufft.
    Många kramar!!
  • Cvb

Ingen av er som vet om det är ok att ta TBC sprutan när man är gravid ? 
    Jag ska ut på praktik på sjukhuset och de flesta avdelningar kräver att man ska vara vaccinerad mot TBC.
    Vet dock inte om det är så på hematologi avdelningen som jag ska vara på.
    Får varken tag på lärare eller på bm just nu så jag kan fråga, så tänkte jag frågar er.

• Loppan81

Hej!

Hoppas man får hoppa in här hos er!:)

Jag har följt denna tråden sen den startade.. Har bara inte kommit mej för att skriva något innan.
    Jag väntar 3:e barnet och har BF 13 januari:) Hela familjen väntar med spänning!
    Vi har inte tagit reda på vad det blir, det får man inte här heller. Men min känsla säger; pojke:)

Jag jobbar som flera andra här inne som undersköterska, på ett boende för demenssjuka. Jag har sökt GP och hoppas kunna jobba dom två månader som är kvar, trots mycket sammandragningar och endel foglossning.

Har ni andra börjat fundera på några namn ännu? Här står det precis still.. Hittar inget killnamn alls som faller mej i smaken..

• Cvb

Tack Loppan ! Och välkommen hit :)
    Har ingen aning heller, men det är en avdelning med blodsjukdomar så kanske det är viktigt med tbc.vacc.

• Loppan81

Jag har inte praktik nu, såg att jag missade "haft" :) Jag var på en infektionsavdelning, men min lärare sa att jag inte fick någon praktikplats om jag inte var vaccinerad. Säkert är det ju extra viktigt på sånna avdelningar för man vet ju inte vad som kommer in under tiden man har praktik.
    Hoppas att du snart får svar!:)

• Zaarah1984

Apropå försäkringskassan och graviditetspeng så fick jag ett beslut idag, skickade in allt den 2/9 och fick svar idag, är helt chockad. Hur som helst beviljade de graviditetspeng på heltid från 15 november Är så glad just nu och så tacksam att det gick igenom trots att min chef skrev ungefär 5 rader om varför jag inte kunde jobba

Lycka till Zatori och LillaEko med era ansökningar!

• Velociped
    Empa86 skrev 2011-09-14 17:45:51 följande:
    Jag pratar med magen mest hela tiden, men jag har alltid pratat högt med mig själv och pratar mycket med katten också. Så då det kommer naturligt att jag pratar med beben i magenFlört
    Samma här... pratar massor med djuren, eller döda ting om det inte finns något levande till hands just då. :)
Svar på tråden Januaribebis 2012