• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Carolaj83 skrev 2011-09-17 21:30:13 följande:
    ames-jobbigt med seperationsångest, men ni får de nog kanonbra i huset
    tidigare när jag har flyttat har jag börjat packa i samma veva jag sagt upp lägenheterna, nu har jag väntat in i de sista och sitter nu och drar mig fast vi ska flytta en massa imorgon så då måste de va packat... sen har de väl lite med och göra också att de nu är ett hus vi äger jag faktiskt flyttar till och inte en lägenhet som är någon annans.
    elias är världens sötaste!!!
  • zatori

leia: Jo! Det gör den verkligen. Men också lång ner i magen, liksom ner mot könet. Ibland känns det nästan som det ska komma ute en liten fot där. :P Nä, inte riktigt men det liksom ilar eller hur man ska säga... Och det är itne i magen, utan mer på könet. Svårt att förklara!

• roxylady

Ok då kanske jag är ensam om det;) hoppas ni slipper det i alla fall. Sjukt obehagligt..

• Kissekatten
    zatori skrev 2011-09-17 22:04:39 följande:
    leia: Jo! Det gör den verkligen. Men också lång ner i magen, liksom ner mot könet. Ibland känns det nästan som det ska komma ute en liten fot där. :P Nä, inte riktigt men det liksom ilar eller hur man ska säga... Och det är itne i magen, utan mer på könet. Svårt att förklara!
    Såna sparkar brukar jag också få. Ganska obehagligt! Busbebisar!!
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Sapato

Paet: har samma problem då och då. Speciellt på nätterna. Såååå jobbigt att vakna av att tårna spretar åt alla håll

• zatori

Kissekatten: Haha, ja vilka busbebisar! Skönt att höra att jag inte är ensam om detta konstiga sparkande. :P

• RaraS

Känns som jag i natt har tränat på att vara småbarnsförälder. Hunden har magsjuka och har spytt två gånger i natt i sin säng. Så jag har nu två nedspydda filtar att tvätta.... lika bra att gå upp och ta hand om det! Hoppas den lille sjuklingen blir frisk!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • minjalin
    zatori skrev 2011-09-17 22:04:39 följande:
    Okej, på mig ilar det också ner i könet fast typ ner i urinröret så jag antar att den kickar på urinblåsan för jag känner att den kickar till samtidigt. Men man upplever mycket konstigt när amn är gravid. Är du öm i magen på vissa ställen om du får ett tryck emot där bebis ligger. Jag är jätteöm på vissa ställen och det är alltid väldigt hårt där det gör ont om man trycker så det känns som att bebis ligger där, och om den flyttar sig slutar det vara ömt där och så kan det bli ömt på nåt annat ställe. Känner av det om jag bär min son och hans ben trycker emot en sån punkt eller om han råkar vara hårdhänt när han klättrar på mig i soffan eller så. Eller om jag själv hittar en sån där hård del och trycker lite lätt. Ska fråga min bm nästa gång eftersom jag inte minns att jag hade så med sonen men har ju haft så sen före rul och då såg ju allt bra ut så det är nog som det ska va :p Men lite konfunderad blir man ju alltid.
  • fabler
    roxylady skrev 2011-09-17 20:03:35 följande:
    Jag har fått sedan några veckor tillbaka sendrag under fötterna eller i tårna. Blir tokig på det.. har aldrig haft det så lätt som nu.. någon mer som har det? Och kanske också vet vad det kan bero på?
    jag fick de i tårna i fredags kväll i tårna, de va skit läskigt. Har inte haft sen drag i tårna sen jag va 10år och vi hade simtävling på fotbollsträningen... så 17år senare. Vet att jag då hade haft de tidigare och när jag försökt tävla i vatten men inte annars. Jag hoppas jag inte behöver få de så mycket mer för då tar jag hellre sendrag i vaderna.
    elias är världens sötaste!!!
  • Serendipitet
    roxylady skrev 2011-09-17 20:03:35 följande:
    Jag har fått sedan några veckor tillbaka sendrag under fötterna eller i tårna. Blir tokig på det.. har aldrig haft det så lätt som nu.. någon mer som har det? Och kanske också vet vad det kan bero på?

Kanske inte riktigt så som du skriver men jag har ont i senan eller vad det är under foten men även i hälsenan. Jag har börjat smörja och massera fötterna varje kväll nu eftersom jag får mest ont framåt kvällen till och det känns skönare då :)
Svar på tråden Januaribebis 2012