• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Serendipitet

Kramp eller sendrag har jag fått nattetid men enbart i vaden, pang och så blir man klarvaken! Så jävla ont gör det och det är svårt att dra ut eller massera ut den.

• Alltochinget

Jag känner ofta bebis sparka långt långt ner (när jag sitter ner oftast), så jag tror att en fot kommer komma ut där nere! Hur kan den vara så långt ner?! men när jag ligger sparkas det högre upp, det känns lite med bekvämare, än sålänge ;)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Jag lider också av kramp i vaden på nätterna. Det gör ju så jävla ont! Vad kan man göra för att förhindra det? Dricka mycket vatten har jag hört.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • zatori
    Alltochinget skrev 2011-09-18 10:50:04 följande:
    Jag känner ofta bebis sparka långt långt ner (när jag sitter ner oftast), så jag tror att en fot kommer komma ut där nere! Hur kan den vara så långt ner?! men när jag ligger sparkas det högre upp, det känns lite med bekvämare, än sålänge ;)
    Haha! Ja, visst känns det läskigt! :) På mig känns det också högre upp när jag ligger ner. Oftast precis under naveln.
  • Someday

Jag har varit hos BM i v 9 (hälsosamtal, v 12 (inskrivning), v 14 (ultraljud), v 15 läkarbesök, Provtagningar däremellan ett par gånger, v 19 ultraljud, v 22 samtal, v 23 provtagning, v 24 planerat besök hos läkare, v 25 planerat samtal/hjärtljud. Haft en del tfnkontakt med BM också däremellan.
    Sen vet jag inte hur det är planerat framöver riktigt...
    Jag är förstföderska med dåliga blod/järnvärden.

• Carolaj83

blä, sjukt trött idag känns som jag har 1000 saker som borde göras men orkar bara inte, fler som känner sig orkeslösa?

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • coockiejar

Åh, tjejer - lugna mig lite nu.

Jag var och handlade med sonen nyss och hade en sån där lightvagn med självscanner. Hållaren till scannern sitter på höger sida precis så den kan åka in i magen neråt ljumsken  - typ. Av någon anledning när jag är ouppmärksam så står sonen plötsligt ivägen och vi krockar varpå jag får hela den där hållaren till scannern intryckt rätt i magen. Jag känner hur Pytte sparkar en del på just det områden en stund efteråt och misstänker att han antagligen låg och tryckte på högra sidan. När vi väl kommer hem kan jag inte låta bli att lyssna med dopplern och så klart hörs hans hjärtljud som starkast precis där hållaren åkte rätt in i magen. Nu är jag skitorolig att han kan ha gjort sig illa. Jag har ingen att ringa till som kan lugna mig nu heller. Det är ju söndag!

Någon som kan lite om detta? Kan jag vara helt lugn i att allt är OK? Nu vet jag inte om Pytte ligger med stjärten eller ansiktet ner - men hjärtat hördes tydligt där nere. Blir bara så orolig att hela manicken åkte in och gjorde illa honom... det är ju inte lika mkt plats där nere som längre upp i livmodern. Vad säger ni?

• roxylady

"Skönt" å höra att fler också har det som jag. Jag har också hört att man ska dricka mer om man får de där sendragen. Men även hört att det kan vara brist på magnesium?? Borde det inte vara nog med magnesium i de här mamma vital man tar? Kanske ingen mer än jag som tar dem men finns ju liknande på Apoteket, mitt val kvinna. Dricker gör man ju konstant så det kan det ju inte vara

Gaaaah skulle precis gå ur tåget. Är på väg på ett möte med ett cheerleadinglag och kunde knappt gå ur tåget för det drog å slet i samma ljumske som jag haft oförklarligt ont i då och då på senaste. Gör så sjukt ont!! Inte som när jag känt av ligamenten förr. Känns som det sitter djupare. Fick lov att beklaga mig bara. Kändes som jag skulle ställa mig och grina som ett litet barn ;)

• bumbi 84
    coockiejar skrev 2011-09-18 13:30:02 följande:
    Åh, tjejer - lugna mig lite nu.

Jag var och handlade med sonen nyss och hade en sån där lightvagn med självscanner. Hållaren till scannern sitter på höger sida precis så den kan åka in i magen neråt ljumsken  - typ. Av någon anledning när jag är ouppmärksam så står sonen plötsligt ivägen och vi krockar varpå jag får hela den där hållaren till scannern intryckt rätt i magen. Jag känner hur Pytte sparkar en del på just det områden en stund efteråt och misstänker att han antagligen låg och tryckte på högra sidan. När vi väl kommer hem kan jag inte låta bli att lyssna med dopplern och så klart hörs hans hjärtljud som starkast precis där hållaren åkte rätt in i magen. Nu är jag skitorolig att han kan ha gjort sig illa. Jag har ingen att ringa till som kan lugna mig nu heller. Det är ju söndag!

Någon som kan lite om detta? Kan jag vara helt lugn i att allt är OK? Nu vet jag inte om Pytte ligger med stjärten eller ansiktet ner - men hjärtat hördes tydligt där nere. Blir bara så orolig att hela manicken åkte in och gjorde illa honom... det är ju inte lika mkt plats där nere som längre upp i livmodern. Vad säger ni?Tr

TROR inte det än nån fara men du kan ju alltid ringa sjukvårds upplysningen eller förlossningen om du är efter vecka 22+0 bara för att fråga.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    roxylady skrev 2011-09-18 13:58:36 följande:
    "Skönt" å höra att fler också har det som jag. Jag har också hört att man ska dricka mer om man får de där sendragen. Men även hört att det kan vara brist på magnesium?? Borde det inte vara nog med magnesium i de här mamma vital man tar? Kanske ingen mer än jag som tar dem men finns ju liknande på Apoteket, mitt val kvinna. Dricker gör man ju konstant så det kan det ju inte vara

Gaaaah skulle precis gå ur tåget. Är på väg på ett möte med ett cheerleadinglag och kunde knappt gå ur tåget för det drog å slet i samma ljumske som jag haft oförklarligt ont i då och då på senaste. Gör så sjukt ont!! Inte som när jag känt av ligamenten förr. Känns som det sitter djupare. Fick lov att beklaga mig bara. Kändes som jag skulle ställa mig och grina som ett litet barn ;)
    Ja magnesium brist kan ge kramp. du kan även pröva att käka en extra banan om dagen.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
Svar på tråden Januaribebis 2012