• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • coockiejar

bumbi 84 skrev 2011-09-18 15:18:32 följande:
    TROR inte det än nån fara men du kan ju alltid ringa sjukvårds upplysningen eller förlossningen om du är efter vecka 22+0 bara för att fråga.
    Ringde förlossningen och måste säga att det var en halv uttråkad barnmorska jag fick prata med. Hon mer eller mindre undrade varför jag ens ringde. Fick mig att känna mig asdum! Jag förklarade att det var inte bara svag buff in i magen utan jag fick in hållaren till scannern rätt hårt där och även om jag inte är orolig för missfall eller skador på moderkakan så oroar jag mig för platsen/utrymmet när en så pass stor sak pressas in rätt hårt. Speciellt som jag vet at bebisen låg på högra sidan. De är ju rätt sköra där inne. Och det är ju söndag så jag ville egentligen bara höra en röst som säger att jag kan andas ut och det är ingen fara. Känner ju att jag inte kan släppa det. Då undrar barnmorskan "varför skulle du ringa din barnmorska för?" jag är orolig "men det behöver du verkligen inte vara. Du kan släppa det". Punkt. Happ...då var det bara till att släppa det men istället känna sig superdum som ringer om en (för dom) onödig fråga...jaja...svar fick jag iaf.
  • shadowstorm
    coockiejar skrev 2011-09-18 15:44:31 följande:
    Ringde förlossningen och måste säga att det var en halv uttråkad barnmorska jag fick prata med. Hon mer eller mindre undrade varför jag ens ringde. Fick mig att känna mig asdum! Jag förklarade att det var inte bara svag buff in i magen utan jag fick in hållaren till scannern rätt hårt där och även om jag inte är orolig för missfall eller skador på moderkakan så oroar jag mig för platsen/utrymmet när en så pass stor sak pressas in rätt hårt. Speciellt som jag vet at bebisen låg på högra sidan. De är ju rätt sköra där inne. Och det är ju söndag så jag ville egentligen bara höra en röst som säger att jag kan andas ut och det är ingen fara. Känner ju att jag inte kan släppa det. Då undrar barnmorskan "varför skulle du ringa din barnmorska för?" jag är orolig "men det behöver du verkligen inte vara. Du kan släppa det". Punkt. Happ...då var det bara till att släppa det men istället känna sig superdum som ringer om en (för dom) onödig fråga...jaja...svar fick jag iaf.
    Det var jätte dåligt bemötande, säkert för att det är just söndag och de känner att de inte har tid....men inte ens i närheten till okej.

Dock tror jag inte du behöver oroa dig, de är väldigt ombonade därinne, krävs en hel del för att man ska skada de små. Många barn överlever ju även en olycka även om mamman inte gör det (nu bara för bevisa hur säkra de är därinne). Men om du känner oro imorgon så ring DIN bm :)
  • shadowstorm
    Alltochinget skrev 2011-09-18 10:51:20 följande:
    Jag lider också av kramp i vaden på nätterna. Det gör ju så jävla ont! Vad kan man göra för att förhindra det? Dricka mycket vatten har jag hört.
    jag dricker ett glas magnesum på kvällen för hålla krampen borta :)
  • coockiejar
    shadowstorm skrev 2011-09-18 16:01:37 följande:
    Det var jätte dåligt bemötande, säkert för att det är just söndag och de känner att de inte har tid....men inte ens i närheten till okej.

Dock tror jag inte du behöver oroa dig, de är väldigt ombonade därinne, krävs en hel del för att man ska skada de små. Många barn överlever ju även en olycka även om mamman inte gör det (nu bara för bevisa hur säkra de är därinne). Men om du känner oro imorgon så ring DIN bm :)
    tack - jag har ju känt honom sparka på lite och hjärtat lät fint när jag lyssnade tidigare så jag börjar så smått släppa det :)
  • roxylady

Bumbi 84: tack för tipset :) ska äta mer banan. Försöker med det en gång om dagen så får öka på med nån till! :)

• roxylady

Coockiejar: Gud vad trist att folk som arbetar med sådana jobb ens kan få för sig att låta sådär när man är orolig!!! Känner igen mig!

Tror inte heller du behöver oroa dig. Tycker också att du ska ringa din BM imorgon. Man vill ju i alla fall höra det från henne.

• Carolaj83

på torsdag börjar min semester, har 1 vecka, jag o maken ska åka iväg på en hotell weekend bara vi 2 och barnen ska vara med mormor första natten o hos farmor o farfar andra natten....ska även träffa barnmorskan på torsdag igen*längtar*.....har jag sagt att de visade sig att vi bor i samma by, hihi lite lustigt visade sig oxå att våra män är arbets kollegor världen är liten speciellt i små städer

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • curiosa

Imorgon är det dags för bm besök på morgonen och sen smvc efter lunch.
    Ska mäta tappen med ul för att de att mina sammandragningar inte påverkar tappen.

Så imorgon blir det fullt upp.

• bumbi 84
    coockiejar skrev 2011-09-18 15:44:31 följande:

men gud vilken sur kärring!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • fabler

ååå på fredag ska jag till bm, ser verkligen fram emot det och framför allt eftersom jag har semester då och även på måndagen efter helgen så jag får en riktig långhelg då och de känns verkligen att de behövs.

elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012