Zaarah1984 skrev 2011-09-19 13:10:08 följande:
Lite gnäll så här en måndagseftermiddag... Jag var så glad över att planeringen på jobbet var så snälla och tog bort två långa pass från mitt schema denna veckan, istället skulle jag få kortare dagar. Anledningen är att jag har ont i ryggen och även börjat få foglossning. Dessa två dagarna har legat blanka så jag har bara väntat på att planeringen ska ringa och säga vad jag får för pass istället.. Det hela slutade med att bara för att jag inte har läkarintyg på att jag har ont av foglossning osv så fick jag ett pass imorgon som är längre än det jag hade från början och mycket jobbigare. 11-timmarspass på jobbet, jippi! Blir så trött, varför säga att de kan fixa en sak och sen blir det bara värre... Läkarintyg lär jag knappast få heller för jag har inte tillräckligt ont. Vill ju jobba men inte 11 timmar!
Nog får man gnälla! Hmm, verkligen konstigt agerande. Kan du inte gå till en läkare och säga att din arbetsplats vill att du ska ha ett läkarintyg för att slippa jobba 11-timmarsdagar. Alternativet är ju typ annars att du måste sjukskriva dig och det är ju inte bättre.
Jag var till läkare idag. Egentligen ville jag till en sjukgymnast men när jag ringde och bokade i torsdags så sa sköterskan att det var bättre att gå till läkare först och få en remiss. Jag har ont i ryggen sedan typ 10 dagar...och ja, jag har ju slarvat med träningen så det var ju inte så oväntat men tycker det är svårt att komma på övningar nu när en mage är ivägen hela tiden så lite hjälp från en sjukgymnast tyckte jag var bra. Läkaren som jag hamnade hos var en kopia av Peter Stormare, pratade som han också

Haha, inget knussel där och ja, han tryckte på ryggen och sa att jag hade en låsning och det kan en sjukgymnast fixa så nu har jag fått tid nästa vecka hos sjukgymnasten. Han sa att det inte var ovanligt att man får problem när kroppen ändrar form och musklerna inte hinner med och belastningen ökar på ryggen för att man inte hinner med i styrkan. Han sa att det var bra att ta tag i det i tid för annars skulle jag verkligen ha problem i november och december, och kanske inte klara av att jobba etc.
Skönt, skönt med bra bemötande! Man är ju alltid orolig när man går dit om man ska få höra att man är knusslig eller liknande. Men inte idag! Skönt-skönt!