• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Zaarah1984
    RaraS skrev 2011-09-19 13:58:00 följande:
    Nja...övningarna kan ju hjälpa att fortsätta jobba heltid, och inte bli sjukskriven, men jobba 11-timmarsdagar tyckte jag lät fruktansvärt. Jag skulle vara död efter 11 timmar, 8 timmar räcker helt klart för mig! Om din arbetsplats har möjlighet att planera om, om du har läkarintyg, så skulle i alla fall jag försöka med det....
    Mmm... Ska ringa läkare imorgon, bara att få ett intyg att jag har problem med foglossning och ryggen kanske kan räcka för att få ner antalet timmar lite på de längsta passen. Kan man få ett sådant intyg utan att bli sjukskriven?
  • Sapato

Annasmörblomma: Jag har bf 13/1 och går 30/12. Jobbar på kontor.
    Min vikarie kommer redan mitten av november så kommer vara rätt avlastad.

• Alltochinget

Jag pluggar och höstterminen slutar 20 jan, BF 23 jan. Jag Har planer på att plugga tills bebis kommer, dock längst till 20 jan.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • MissT

Jag pluggar också, sista terminen. Terminen beräknas vara slut runt 22 jan, dock skriver jag c-uppsats det sista så det är svårt att veta exakt när man är klar. Vissa hinner till terminens slut men andra kan hålla på flera månader till....är beräknad till 12 jan så vi får se hur långt jag kommit innan pyret är här. Är jag inte klar så har jag tänkt skriva klart när jag är föräldraledig. Lär inte hinna få någon vila eller ledigt innan vilket känns lite synd men samtidigt kommer jag ju har fullt upp så tiden lär nog gå ruskigt fort.

• Marsätt

Jag jobbar som lärare och höstterminen slutar den 22 dec. sen tänkte jag inte gå tillbaka något mer. Har bf 14 jan tänkte behålla min son hemma och ta föräldradagar på honom från den 9

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • mia1986

Hej tjejer!

Skriver till er nu med tårar i ögonen och hoppas på att någon av er kanske har hört något om streptokocker grupp-g i underlivet vid graviditet.

Min läkare ringde nyss och meddelade att det var det jag hade, skall träffa en annan läkare imorgon för vidare utredning och se hur detta påverkat mig samt hur vi skall gå vidare med behandling. Är jätteorolig då jag inte kan hitta nån vettig info om detta på internet.

Vill bara få bli lite lugnare..

Är redan sjukskriven då jag har mycket och jobbiga sammandragningar. Är i v 23.  Är rädd att dessa sammandragningar har kommit pga streptokockerna samt att de påverkar barnet och graviditeten.

Känns som att det är alldeles för lång tid till imorgon då jag ska träffa läkaren hos min BM.

• Carolaj83
    miak86-aldrig hört talas om, vad innebär det och hur kan de påverka din graviditet?*kramar*
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Serendipitet

Var hos BM idag :) Magen var 24 cm och hjärtljuden låg på 135-140, blodvärdet hade gått ned från 140-127 men det var helt ok tyckte BM. Precis när Bm frågade om bebis sparkar så sparkade hon :D Så jag behövde inte svara ;) Dock tog det ett tag innan hjärtljuden hittades för det var bara moderkakans svissande som hördes i början så då fick jag berättat för mig att moderkakan låg i framvägg.. Där ser man :) Men sedan hittade hon äntligen hjärtljudet och det lät suveränt sa hon <3 

I morgon skulle jag ringa sjukgymnasten för foglossning. Nästa möte med BM är glukosbelastningen! Denna gången sa hon att jag nog får dras med illamåendet till bebis kommer istället för det går nog över som hon alltid sagt tidigare :S Men hoppet lämnar en sist!!      

Annars så kan jag berätta att min sambo friat <3 <3 Lycka!   

• RaraS
    Zaarah1984 skrev 2011-09-19 15:47:36 följande:
    Mmm... Ska ringa läkare imorgon, bara att få ett intyg att jag har problem med foglossning och ryggen kanske kan räcka för att få ner antalet timmar lite på de längsta passen. Kan man få ett sådant intyg utan att bli sjukskriven?
    Du får fråga när du ringer imorgon. Du får väl säga som det är, att din arbetsplats kan planera om passen men gör det inte om du inte har ett läkarintyg. Egentligen tycker jag din arbetsplats gör fel, för de ska "gravid-anpassa" arbetsuppgifterna om de har möjlighet.... Fråga läkaren när du ringer så kan du ju höra!

Hoppas det går bra för dig! Jag är mycket tacksam över att jag har ett jobb där det räcker att jag jobbar 40 timmar per vecka och jag i princip kan fördela det hur jag vill. Det var helt ovärderligt i somras när ägnade morgonarna åt att kräkas och ibland drog jag hem på långlunch för att jag var helt slut....hade ärligt talat inte fixat det annars.
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Krikiz
    mia1986 skrev 2011-09-19 17:56:16 följande:
    Hej tjejer!

Skriver till er nu med tårar i ögonen och hoppas på att någon av er kanske har hört något om streptokocker grupp-g i underlivet vid graviditet.

Min läkare ringde nyss och meddelade att det var det jag hade, skall träffa en annan läkare imorgon för vidare utredning och se hur detta påverkat mig samt hur vi skall gå vidare med behandling. Är jätteorolig då jag inte kan hitta nån vettig info om detta på internet.

Vill bara få bli lite lugnare..

Är redan sjukskriven då jag har mycket och jobbiga sammandragningar. Är i v 23.  Är rädd att dessa sammandragningar har kommit pga streptokockerna samt att de påverkar barnet och graviditeten.

Känns som att det är alldeles för lång tid till imorgon då jag ska träffa läkaren hos min BM.
    Kan det vara så att det är Grupp B Streptokocker du har - så kallat GBS?  Det är bakterier som normalt finns i underlivet hos en stor del av alla kvinnor, men som under en graviditet kan orsaka en urinvägsinfektion (UVI). Den i sig är inte farlig, men har man detta under förlossningen KAN det smitta barnet och bli farligt. Dock behandlas det bara med en antibiotikakur och sedan är det inte mer med det.

Jag hade detta när jag väntade sonen och det enda tecknet var att jag hade ganska täta sammandragningar och lite tätare trängningar - men om det sistnämnda berodde på UVI eller bara trycket från livmodern vet jag inte   Efter att jag fått AB blev det väldigt mycket bättre med sammandragningarna. Min barnmorska förklarade att eftersom GBS hör till normalfloran ger de inte samma symtom som vid en "vanlig" UVI.
    Misstänker i nuläget att jag åkt på en likadan sväng även denna grav, så jag ska försöka komma ihåg att ta med ett urinodlingsrör från jobbet och lämna in ett prov på vägen hem.

Hoppas att det går bra hos läkaren imorgon och att du får lugnande besked!!!!
    Nosce te ipsum.
Svar på tråden Januaribebis 2012