• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • mia1986

Krikiz: läkaren sa att det var grupp g och jag har ingen aning om vilken skillnad det är mellan grupp g och b. Läkaren jag träffar imorgon ska bla mäta min tapp och se om den blivit påverkad. Så blir det pencillin antar jag. Det jag är rätt för är att tappen och bebis blivit negativt påverkad av dessa bakterier. Hoppas det går bra för dig!

• Zaarah1984
    RaraS skrev 2011-09-19 18:57:47 följande:
    Du får fråga när du ringer imorgon. Du får väl säga som det är, att din arbetsplats kan planera om passen men gör det inte om du inte har ett läkarintyg. Egentligen tycker jag din arbetsplats gör fel, för de ska "gravid-anpassa" arbetsuppgifterna om de har möjlighet.... Fråga läkaren när du ringer så kan du ju höra!

Hoppas det går bra för dig! Jag är mycket tacksam över att jag har ett jobb där det räcker att jag jobbar 40 timmar per vecka och jag i princip kan fördela det hur jag vill. Det var helt ovärderligt i somras när ägnade morgonarna åt att kräkas och ibland drog jag hem på långlunch för att jag var helt slut....hade ärligt talat inte fixat det annars.
    Vad skönt med ett jobb där man har möjlighet att anpassa lite efter hur man själv mår Vi har ju turer som inte går att ändra men däremot kan de ju byta ut de långa turerna mot kortare men eftersom jag jobbar heltid så vill de inte så får se vad läkaren säger. Hoppas på någon form av intyg.
  • fabler

två: grattis!!!

Jag har apont i mina axlar idag låg igår på golvet och kröp för att få in golvet i våra sovrum i huset och de får jag sota för idag. Hade ont redan innan man nu är de olidligt. Har haft vetekudde hela dagen idag på jobbet och de är inge bättre alls. De "komiska" i de hela är att min kollega åkte in akut inatt pga en inflammation i axeln som han haft ont i nån vecka. Jag hoppas då verkligen inte detta leder till nån inflammation utan att de räcker med vila och värme.

elias är världens sötaste!!!
  • Västeråsmamman

Miak86 det är inte så vanligt att fostret smittas. Det finns en förhöjd risk i samband med förlossningen men det rör obehandlade bakterier. Nu när de upptäckt det hos dig kommer du få behandling och de kommer att ha det under kontroll.
    Förstår att det känns jättejobbigt. Stor kram

• curiosa

Då har jag idag vart och mätt tappen med ul och det såg ut precis som det ska och den var inte påverkad alls av alla mina sammandragningar.
    Så jag ska ta det lugnt men nu när jag vet att de inte påverkar ngt så får det väl göra ont fast att det är jobbigt.

• doriah

Mika86 - jag hade det när jag väntade min lilla tjej men det var ingen fara. Jag fick antibiotikadropp under förlossningen för att skydda bebisen - de gör säkert samma sak med dig! (det ärtydligen en relativt vanlig infektion)

Elsa och Lovis mamma
  • mia1986

Tack västeråsmamman och doriah! Nu kommer jag förhoppningsvis kunna sova inatt. Kram

Svar på tråden Januaribebis 2012