• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bebismys2011

Till mig sa dom att dom räknar nogrannare på nästa blankett, kanske för oss som har div OB tillägg osv. Fruktansvärt less på alla dessa blanketter! Jag är för rastlös, å tiden går ju sååå sakta om man inte har något att göra, har inga barn sedan tidigare och tycker därför jag kan jobba så länge kroppen godkänner :)

• zatori

bebismys2011:

Fast jag har också obekväm arbetstid då jag jobbar både helger och kvällar. Jobbar som USK. Och den OB:n var medräknad i de inkomstuppgifter jag skickade in. Vad jobbar du med?
    Första barnet för mig också. Känner dock att det börjar bli tungt på jobbet, dessutom känns det skönt att kunna få vara hemma och förbereda lite innan det är dags för bebis att titta ut. :)

• bebismys2011

Man blir inte klok på dessa blanketter :) jobbar som IVA SSK. Stressigt å mycke tunga lyft men tycker det går bra än så länge, får sluta och gå på GP 16 nov men lagt schema till 2 december, därefter får jag schema vecka för vecka så länge jag vill och orkar.

• LillaEko

Jag har heller inga barn sen innan. Men mycket tunga lyft och upp och ner från golvet flera gånger om dagen på jobbet. Så i slutet av veckan har jag riktigt ont i kroppen, men efter att ha vilat på helgen är jag bra igen. Så därför tänker jag ta ut min fulla gp för att ge kroppen de bästa förutsättningarna!

• Romashka

Tjejer,

Är det någon som vet om man kan se på "Mina sidor" hos FK om ens moderskapsintyg har kommit in och är inläst?

Vet nu hur länge det brukar dröja innan de skickar det här "startpaketet" eller vad det kallas, med alla papper som ska fyllas i? Man borde väl få det inom nån vecka efter att moderskapsintyget är registrerat?

• fair

Usch så jag känner mig äcklig. Satte just i mig en hel förpackning ben&jerrys cookiedough. Gott så in i norden. Men blä :P

• Liina87
    fair skrev 2011-10-04 15:06:34 följande:
    Usch så jag känner mig äcklig. Satte just i mig en hel förpackning ben&jerrys cookiedough. Gott så in i norden. Men blä :P
    ibland får man unna sig=P
  • fair
    Liina87 skrev 2011-10-04 15:20:01 följande:
    ibland får man unna sig=P
    :D hehe fast så här i efterhand ångrar jag mig nästan. blev lite väl mätt :P Vet inte mina begränsningar nu när det börjat trängas i magen....
  • roxylady
    curiosa skrev 2011-10-04 08:04:19 följande:
    Ja det kommer brev från dem med lite info och ett papper som arbetsgivaren ska fylla i.
    Okej vad bra! Då får jag väntar på det.
    RaraS skrev 2011-10-04 08:17:54 följande:
    Hur ser du att ditt moderskapsintyg kommit in?

Jag skickade in det för 4 veckors sedan och försökte kolla på "Mina sidor" men såg inget. Ringde dock och frågade varför jag inte fått något och då sa hon att intyget kommit in men att det var 30 dagars handläggningstid så det kunde dröja 30 dagar från när det kom in till när man får brevet med info...
    Jag loggade in med mitt bankID. Då såg jag att de hade fått mitt moderskapsintyg den 28:e. Gick ju megafort för jag skickade in det den 27e!

Gud vad konstigt.. men står det ingenting alltså? Jag kunde ju iofs inte se mer än att det var anmält den 28e septermber och att jag inte kan ansöka om FP förens barnet är fött och har fått personnr. Står då så i alla fall.
    Har inte fått brevet än från dem ännu dock.
Svar på tråden Januaribebis 2012