• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Liina87
    roxylady skrev 2011-10-05 13:29:21 följande:
    Jag har också funderat på det. Och vi kommer också att skaffa nån sådan overall :) Tror nog det räcker. Men man kanske inte går ut när det är 30minus för det. Men den där är ju superfin!! :D
    Ja jag har funderat på en sådan eller en i fleece, tänkte titta på Ullared när jag ska upp där.
  • roxylady
    Liina87 skrev 2011-10-05 13:31:21 följande:
    Ja jag har funderat på en sådan eller en i fleece, tänkte titta på Ullared när jag ska upp där.
    Låter ju perfekt :) Gött för er som har nära dit! Vi i Dalarna har ju inte så mkt sådant att gå på..
    Men vi har ju i alla fall ett mkt bra lager 157 här vilket är superbra :)
  • missable
    tigergirl81 skrev 2011-10-05 12:35:04 följande:
    Står så hos mig också men det är bara att dem mottagit intyget
    jaha där ser man! då ska jag bara vänta på brevet då!
    på ullaredsbloggen har de ju haft lite overaller till våra ofödda små :) ska titta när jag är där med i nästa vecka... 
    i vagnen tänkte vi ha fårskinn och täcke... måste ju tyvärr ut även om det är minus 30! 
  • Liina87
    missable skrev 2011-10-05 13:40:58 följande:
    på ullaredsbloggen har de ju haft lite overaller till våra ofödda små :) ska titta när jag är där med i nästa vecka... 
    i vagnen tänkte vi ha fårskinn och täcke... måste ju tyvärr ut även om det är minus 30! 
    Ja jag bor ju nere i Skåne men vi har dock hadft runt 10 minus de senaste åren dock inte i närheten av så kallt det är på vissa ställen men kallt för oss skåningar=P
  • roxylady
    missable skrev 2011-10-05 13:40:58 följande:
    Säker på att de små lungorna på en nyfödd klarar av 30 minus verkligen? Obestämd
    Är lite rädd för att det inte gör det.. :( Hör olika av alla.. så man vet inte vad som är bra och inte.. men visst går man ut i nån minut så kanske.. men du kanske inte tänkte på några långpromenixar då iofs? :)
  • missable
    Liina87 skrev 2011-10-05 13:56:48 följande:
    Ja jag bor ju nere i Skåne men vi har dock hadft runt 10 minus de senaste åren dock inte i närheten av så kallt det är på vissa ställen men kallt för oss skåningar=P
    Tycker nästan det är kallare i skåne än här hemma... iom vinden, det kan ju vara -25 utan att kännas kallt en fin vindstilla dag, men -5 och kännas som om det vore -40 när det blåser!!! 

• RaraS
    roxylady skrev 2011-10-05 13:58:50 följande:
    Säker på att de små lungorna på en nyfödd klarar av 30 minus verkligen? Obestämd
    Är lite rädd för att det inte gör det.. :( Hör olika av alla.. så man vet inte vad som är bra och inte.. men visst går man ut i nån minut så kanske.. men du kanske inte tänkte på några långpromenixar då iofs? :)
    Jag har också funderat på det...tänkt om det är minus 30 den dagen man ska hem från BB! Då tror jag mannen får köra en sväng själv först och värma upp bilen ordentligt och jag och bebisen vänta tills han kör fram till dörren... Jag har en känsla av att man kommer vara nojjig i början, sedan märker man nog hur mycket kyla bebisen fixar!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • roxylady
    RaraS skrev 2011-10-05 14:39:41 följande:
    Jag har också funderat på det...tänkt om det är minus 30 den dagen man ska hem från BB! Då tror jag mannen får köra en sväng själv först och värma upp bilen ordentligt och jag och bebisen vänta tills han kör fram till dörren... Jag har en känsla av att man kommer vara nojjig i början, sedan märker man nog hur mycket kyla bebisen fixar!
    Ja lite så känner jag med. Man får nog känna sig fram men inte gå ut överdrivet i början.
    De ska ju vänja sig också. Men vi får hålla tummarna på att det blir en mild vinter även om det inte bådar gott för det just nu :(
  • coockiejar

Hej tjejer,

Får jag häva ur mig lite? Känner mig bara så himla slut...trött...sliten. Inte fysiskt utan mer psykiskt! Bebsien rör sig varje dag men de senaste dagarna har han varit väldigt lugn. och idag sitter jag på jobbet (jobbar extra på kontor och pluggar på heltid annars) men ändå är han rätt lugn fast jag sitter ner mest hela tiden och har tid att känna efter. Han brukar vara en vilde framåt kvällen och lite under natten och under morgonen - sen brukar han ha sovstunder under dagen då o då men nu är allt upp o ner och jag blir bara så himla orolig! Han har varit så lugn sista tiden och idag har jag mest bara känt av hans hicka istället för hans rörelser.

Jag förstår att det är jag som oroar mig i onödan, att jag gör det större än vad det är. jag förstår att problemet kanske mer sitter hos mig men jag blir helt färdig av att ständigt bära på sådan oro! Är det bara jag?

Jag ska ringa min BM imorgon och prata med henne för det här är inte roligt.

Svar på tråden Januaribebis 2012