• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • twistedtofit

Var där i veckan. Köpte en massa omlottbodies, kolla e giraffmärket de är super! Köpte pyamas, tossor, nappat, nappflaskor, åkpåse och sjukt mkt annat. De har allt! Kan fota ngn dag!

• missable
    roxylady skrev 2011-10-02 22:55:14 följande:
    Haha nä! Bara jag som gör det nu ;) Men den är ju skön och man håller sig säkert varm mellan dörren och jobbet :)
    Ja risken är nog att man somnar tidigare *fniss* Men förhoppningsvis så orkar man hålla ögonen öppna för att se fyrverkerierna iaf :) Längtar till nyår nu.. för sedan blir det ju mindre jobb för en. Man får ju så ont i rygg och av foglossningen till och från på jobbet. Bläää!!
    Jag "stod" också och ojjade mig, när vi kom hem från shoppingen så lade jag mig ner på golvet för att sträcka ut rygg och allt, kom fan inte upp! HAHA! Tyckte jag var så HIMLA stor och min man svarade snabbt - Du, stor? Nä vänta du bara!! -Jaja hjälp mig upp tyckte jag liksom! och han svarade kaxigt, ja i december när du är stor =) 

Längtar som en tok till julen och nyår, men är rädd att januari segar fram som bara den! Alla julgrejjer rensas ut direkt efter nyår!

• missable
    twistedtofit skrev 2011-10-02 22:59:48 följande:
    Var där i veckan. Köpte en massa omlottbodies, kolla e giraffmärket de är super! Köpte pyamas, tossor, nappat, nappflaskor, åkpåse och sjukt mkt annat. De har allt! Kan fota ngn dag!
    ÅÅH! Vad härligt! Ja men fota gärna! Hade varit kul att förhandstitta lite... hur mycket har ni köpt i 50/56 och 62???
  • Ms J

Jag ska till Ullared på tisdag, längtar! Jag ska försöka begränsa shoppandet men jag har några måsten, alla julklappar och födelsedagspresenter till släkten tänkte jag. Det kommer nog bli en del bebissaker med men vi har en hel del kvar från dottern. Ska bli en upplevelse i alla fall!

• LillaEko

missable: japp, barnrummet/kontor blir det i rummet. Så hela gårdagen gick åt till att riva fem lager gamla tapeter.

Jag funderar också på hur mycket kläder som behövs köpa i varje 50, 56 och ev 62 innan bebis kommer. Vi har ju inga barn sen innan.

Ut med hunden nu, men räknade ut att det bara är två (+2 dagar) fm veckor kvar nu innan jag går hem på gp :)

• MissT

Jag ska antagligen till Ullared i november. Det ser jag fram emot, har aldrig varit där. Hoppas bara att foglossningen vill sammarbeta med mig så jag orkar ta mig runt.

• curiosa

Jag hade tänkt ullared i nov/dec men med tanke på foglossningen (antar jag) som jag har redan efter att stått och gått i 1 timma så får vi nog åka tidigare än vi räknat med. Skulle vilja haft bygget klart innan men det blir nog bra ändå.

Milstolpe som jag hade var 22 fullgångna, för då tillhör man förlossningen. Och som idag 100dagar kvar :)
    Nu blir nog nästa v 30 tror jag.

• roxylady
    missable skrev 2011-10-02 23:01:37 följande:
    Jag "stod" också och ojjade mig, när vi kom hem från shoppingen så lade jag mig ner på golvet för att sträcka ut rygg och allt, kom fan inte upp! HAHA! Tyckte jag var så HIMLA stor och min man svarade snabbt - Du, stor? Nä vänta du bara!! -Jaja hjälp mig upp tyckte jag liksom! och han svarade kaxigt, ja i december när du är stor =) 

Längtar som en tok till julen och nyår, men är rädd att januari segar fram som bara den! Alla julgrejjer rensas ut direkt efter nyår!

Haha jag ojjar mig redan jag med ;) Man är ju ovan vid den extra tyngden man fått! Såg imorse att jag ökat på med 7kg sedan min startvikt! Det är ju lite mer att bära på än vad man är van vid :) Det sjuka är att det syns inte och jag kan fortfarande ha gravidjeansen i storlek 36!

Haha vilken retsticka ;) Ja i December är vi stora haha.
    Åh jag med! Jo vi kommer också plocka bort allt med en gång. Förrutom fönsterstjärnorna då kanske :) 6-7 veckor kvar nu tills vi flyttar till större! Ska bli så skönt! :D
  • Serendipitet
    missable skrev 2011-10-02 22:49:21 följande:
    Barnrummet eller???? 
    GoodEnough mom skrev 2011-10-02 22:22:26 följande:
    Vi var på ullared förra helgen :) Gick över förväntan och jag klarade trots ont i höfter och rygg hela varohuset :D
     Vad hittade du för något då??? Mycket till den lilla eller? Är så nyfiken på småttingkläderna liksom!

Jag tyckte inte där var så mycket kläder just till de små, men där fanns endel annat man kom hem med istället :)
  • Serendipitet

Har märkt vid ett par gånger att mina ögon blivit lite känsliga för ljus och att det då blivit suddigt och lite ruter i synen under ett tag (ungefär som auran innan jag får migrän). Men detta går över efter fem minuter.

Idag så var allt ok, gick upp och la mig i soffan hos sambon som tittade på tv och helt plötsligt så kommer det en smärta från ingestanns, det ilar till vid ögonen och det gör jätteont när jag blinkade och rörde ögonen :S Fan blev gråtfärdig! Sambon sa åt mig att lägga mig igen och gav mig solglasögon.. Har legat med dessa i 1 timme nu. Och nu känns det bara konstigt men jag har ingen direkt smärta kvar.

Någon annan som har någon upplevelse av att vara mer ljuskänslig eller får ont i ögonen? Hade jag kunnat hade jag ringt BM men de har bara telefontid och jag kan först fråga henne i morgon :S

Sedan måste jag bara fråga om det är någon mer som har ont i hälsenorna, de känns ömma när jag går efter att ha vilat och jag känner mig stelare? Kanske bara är för alla dessa kramper man får under natten :S  

Svar på tråden Januaribebis 2012