• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • misssally

Hej på er! Inte varit aktiv på ett tag, men nu är jag tillbaka! Jag såg att ni pratade HM's mammakläder ett par sidor bakåt. Jag blir tokig på deras webshop, jag hittar ingenting.. Här i stan finns både de fina manchesterbyxorna och snygga slimjeansen, men självklart inte i min storlek.. Men jag hittar dem inte på hemsidan.. Har ni gjort det eller är det jag som är knäpp? Tungan ute

• missable

Var ju hos BM och som BM sade, ta det lugnt och tjabbar de så fixar jag intyg med, fick lyssna på hjärtat igen och mäta magen! 155 slag/m fortfarande och magen hade växt 2cm! sen den 21 sept! 

misssally skrev 2011-10-03 18:35:21 följande:
    Hej på er! Inte varit aktiv på ett tag, men nu är jag tillbaka! Jag såg att ni pratade HM's mammakläder ett par sidor bakåt. Jag blir tokig på deras webshop, jag hittar ingenting.. Här i stan finns både de fina manchesterbyxorna och snygga slimjeansen, men självklart inte i min storlek.. Men jag hittar dem inte på hemsidan.. Har ni gjort det eller är det jag som är knäpp? Tungan ute
     Manschesterbyxorna Finns under DAM-Byxor-Mama men bara i grått och blått
    Slimjeansen under Dam-Jeans-Mama =) 
  • Someday

Idag har jag först varit på kontroll hos BM och allt var finfint!
    Har fått mitt moderskapsintyg och info om amning samt lite andra papper som ska sparas i BB-väskan...
    Sen på eftermiddagen var jag på vårdcentralen för att äntligen få mitt järndropp!
    En hästdos, maxdos snarare, Orolig att det påverkar bebis men alla lugnar mig! Hoppas att mitt HB stabiliserar sig de kommande veckorna och slutar sjunka och att illamåendet berott på järnbristen så att det går över.
    Det har strulat oerhört mycket med ordinationen och mängder samt vilka dagar jag ska ha droppet! Hoppas att det flyter på nu.
    Om jag nu ska gnälla lite så har jag även fått foglossning! Ont att gå, köra bil och att röra sig i allmänhet. Det är inte så roligt faktiskt som grädde på allt mos jag redan fått! Men men, jag försöker att njuta ändå. Känner bebis mer och mer! Det gör att det är så värt det =)

• anmaelli
    twistedtofit skrev 2011-10-02 22:59:48 följande:
    Var där i veckan. Köpte en massa omlottbodies, kolla e giraffmärket de är super! Köpte pyamas, tossor, nappat, nappflaskor, åkpåse och sjukt mkt annat. De har allt! Kan fota ngn dag!
    Åh, jag vill också se! Ska dit om två veckor :)
  • cabrera
    roxylady skrev 2011-10-03 18:25:37 följande:
    missable: Skönt :) Ja men så är jag med. Ingen skulle tro att jag är gravid om de såg mig bakifrån haha. Ganska komiskt.

Ursch jag förstår hur du känner dig. Jag sover också fruktansvärt dåligt pga stress.
    Men du sover ännu mindre än mig. Tycker det är sjukt att du ska behöva bli tvungen att jobba då.
    Nä nu får de allt tänka om!!

Vet du.. precis som andra säger. Du behöver nog inte oroa dig över att du ska få behöva jobba nånstans. Man är ju inte så attraktiv som arbetssökande när man är gravid. Så det borde ju vara toklungt! Man skulle ha jobbat på ett mörkt lager utan kundkontakt!

cabrera: Jag ska också på ett fast i slutet av månaden! Så spännande :D Är det på tittut du ska?
    ja visst är det =) Japp på tittut :)
  • Snusmumriken80
    cabrera skrev 2011-10-03 18:07:39 följande:
    3d ultraljud om 8 dagar =)  Någon mer som ska gå på det??

Jag ska 28.10:)
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Snusmumriken80
    harmonihalsa skrev 2011-10-03 18:24:32 följande:
    I morgon är det besök hos bm, sonen får följa med och lyssna på hjärtat och se när hon mäter magen. Det har han sett på bilder och tycker det verkar spännande. Sedan på onsdag ska jag in till spmvc och se så jag inte öppnat mig för då sa min bm att jag blir inlaggd, tror inte det men har mycket sammandragningar varav en del gör ont så bäst att kolla. Förmodar att de kollar moderkakans placering igen då, om myomet växt och se så den lille växt som den ska. Tror den gjort det för rörelserna känns mycket tydligare nu än innan.   

Ska också på koll ifall jag öppnat mig pga onda sammandragningar.Ska imorrn jag! Hoppas att allt är under kontroll med oss båda. 
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • minjalin
    missable skrev 2011-10-03 17:33:37 följande:
    Ja de menar att jag MÅSTE söka jobb och få det för att få behålla min SGI... Jag blev uppsagd pga arbetsbrist i samma veva som jag gick in i väggen... 

Fy katten! Och försäkringskassan tycker butiksjobb är enkelt... hoppas det löser sig för dig och de godkänner din sjukskrivning!!! 
    Det är ju jättedumt :( Men din mammapenning baseras nog på ditt gamla jobb i alla fall som tur är. Så har jag fattat det som i alla fall.

Jo, men förhoppningsvis får jag en lika bra handläggare som med graviditetspenningen för där ansåg dom ju tydligen att jag inte klarade av att jobba den här gången. Dom ringde inte ens för att ifrågasätta denna gången utan fick bara hem ett brev att det var godkänt. Snacka om att jag blev snopen :p 
  • roxylady
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-03 20:35:05 följande:
    Jag ska 28.10:)
    Ska du? jag med Skrattande På eftermiddagen hehe
  • Pamper
    minjalin skrev 2011-10-03 21:12:54 följande:
    Det är ju jättedumt :( Men din mammapenning baseras nog på ditt gamla jobb i alla fall som tur är. Så har jag fattat det som i alla fall.

Jo, men förhoppningsvis får jag en lika bra handläggare som med graviditetspenningen för där ansåg dom ju tydligen att jag inte klarade av att jobba den här gången. Dom ringde inte ens för att ifrågasätta denna gången utan fick bara hem ett brev att det var godkänt. Snacka om att jag blev snopen :p 
    om du inte skriver in dig på af din första arbetslösa dag är risken stor att du förlorat hela din SGI..... tyvärr men deras regler e skit..... =(

ja har lagt upp lite bilder i mitt galleri på saker bla sängkläderna ja köpte i ullared, om ngn vill kolla =)

ang. råmjölk så har jag haft det ett bra tag nu sen v16 tror.... men min bm sa att d borde avra en god föraning om att man kan amma =) orolig för det då min mammas mjölk sinat med oss alla 3 syskon inom 2  månader =(
Svar på tråden Januaribebis 2012