• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jessica82
    curiosa skrev 2011-10-03 09:45:25 följande:
    Jag hade tänkt ullared i nov/dec men med tanke på foglossningen (antar jag) som jag har redan efter att stått och gått i 1 timma så får vi nog åka tidigare än vi räknat med. Skulle vilja haft bygget klart innan men det blir nog bra ändå.

Milstolpe som jag hade var 22 fullgångna, för då tillhör man förlossningen. Och som idag 100dagar kvar :)
    Nu blir nog nästa v 30 tror jag.

åk tidigare om ni kan, inte bara för foglossningen men redan i nov är det sååå mycket folk och man får köa både in och i kassan... själv åker jag kanske 5 gånger per år och ser alltid till att det inte är direkt efter löning utan hellre mitt i månaden för att slippa trängas och knuffas
  • roxylady

Såg att mitt moderskapsintyg har kommit in nu. Vad händer nu?:) Får man brev från dem sedan med info?

• LillaEko

Har en helskum känsla där nere. Dels trägningar igen och känner mig super kissnödig utan att jag är det.
    Dels som en konstig klåda men ändå inte klåda, obehag kanske är mer rätt ord :/
    Nån som har samma?

• twistedtofit
    Jag ska oxå på 3d, men jag har inte bokat tid än. Det är i v 32 och jag får ett sånt eftersom jag har föreliggande moderkaka!
    Angående Ullared - försök åka under oktober månad! Det är tydligen helt hysteriskt i november och december med köer bara för att ta sig in! Jag passade förresten på att köpa julklappar till alla syskonbarn!
  • curiosa
    roxylady skrev 2011-10-04 00:30:40 följande:
    Såg att mitt moderskapsintyg har kommit in nu. Vad händer nu?:) Får man brev från dem sedan med info?
    Ja det kommer brev från dem med lite info och ett papper som arbetsgivaren ska fylla i.
  • Someday

Skickar man bara in moderskapsintyget till Försäkringskassan i ett vanligt kuvert utan något bifogat brev?
    Antar att det i så fall kanske är samma adress som vanligt...
    Har ni tagit kopia på det?

• RaraS
    roxylady skrev 2011-10-04 00:30:40 följande:
    Hur ser du att ditt moderskapsintyg kommit in?

Jag skickade in det för 4 veckors sedan och försökte kolla på "Mina sidor" men såg inget. Ringde dock och frågade varför jag inte fått något och då sa hon att intyget kommit in men att det var 30 dagars handläggningstid så det kunde dröja 30 dagar från när det kom in till när man får brevet med info...
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • RaraS
    Someday skrev 2011-10-04 08:06:49 följande:
    Skickar man bara in moderskapsintyget till Försäkringskassan i ett vanligt kuvert utan något bifogat brev?
    Antar att det i så fall kanske är samma adress som vanligt...
    Har ni tagit kopia på det?
    Jag skickade in det i ett vanligt kuvert utan brev till. Och jag tog ett par kopior också.
    Det är ju bra att ha intyget på BF-datumet tex när man flyger så man inte blir stoppad och får stanna kvar vid incheckningen bara för att de tycker man ser stor ut Men än så länge har ingen frågat i alla fall när jag flygit!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Empa86

Åh varför ska jag alltid vara så nervös? BM besök om 30 min och jag kan inte slappna av! Man ska väl njuta när man är gravid??

Svar på tråden Januaribebis 2012