• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Romashka
    roxylady skrev 2011-10-04 15:29:22 följande:
    Okej vad bra! Då får jag väntar på det.
    RaraS skrev 2011-10-04 08:17:54 följande:
    Hur ser du att ditt moderskapsintyg kommit in?

Jag skickade in det för 4 veckors sedan och försökte kolla på "Mina sidor" men såg inget. Ringde dock och frågade varför jag inte fått något och då sa hon att intyget kommit in men att det var 30 dagars handläggningstid så det kunde dröja 30 dagar från när det kom in till när man får brevet med info...
    Jag loggade in med mitt bankID. Då såg jag att de hade fått mitt moderskapsintyg den 28:e. Gick ju megafort för jag skickade in det den 27e!

Gud vad konstigt.. men står det ingenting alltså? Jag kunde ju iofs inte se mer än att det var anmält den 28e septermber och att jag inte kan ansöka om FP förens barnet är fött och har fått personnr. Står då så i alla fall.
    Har inte fått brevet än från dem ännu dock.
    Paet,

Hur menar du nu? Alltså att du inte kan ansöka om FP förrän barnet är fött och har fått sitt pers nr?? Man ska väl kunna söka FP upp till 60 dagar innan BF?
  • RaraS
    roxylady skrev 2011-10-04 15:29:22 följande:
    Jag loggade in med mitt bankID. Då såg jag att de hade fått mitt moderskapsintyg den 28:e. Gick ju megafort för jag skickade in det den 27e!

Gud vad konstigt.. men står det ingenting alltså? Jag kunde ju iofs inte se mer än att det var anmält den 28e septermber och att jag inte kan ansöka om FP förens barnet är fött och har fått personnr. Står då så i alla fall.
    Har inte fått brevet än från dem ännu dock.
    Hmm....jag loggade också in med mitt bank-ID...men hittade det inte under någon av rubrikerna när jag letade.
    Men när jag ringde sa hon i alla fall att det kommit fram, och jag har som sagt inte fått mitt brev ännu. Jag ger det en vecka till och sedan ringer jag och frågar igen....det har ju inte gått 30 dagar ännu. Det är ju ingen brådska ännu. Jag har tänkt börja ta ut FP från och med 1 januari, så det är lugnt!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Sapato

Står inte heller nått på mig när jag loggar in på fk men har fått hem papper.

Kommer ta ut semester i början på januari och sen fp när semestern är slut.
    Kommer även ta ut lägstanivå dagarna på vår 5-åring under helgerna och bara 5 dagar fp på bebisen så länge det går.
    Kommer även kanske jobba lite och då inte ta ut fp alls så klart.

Har ni tänkt vara lediga 100%?

• RaraS

Sapato:
    Skönt att det inte står något på dig heller, då är det kanske inte något fel på min ansökan.

Jag har tänkt vara ledig 100% till 1 sept eller 1 oktober....får väl se hur det känns nästa sommar. Man behöver ju inte bestämma förrän 2 månader innan man ska komma tillbaka. Men min man vill gärna vara hemma under hösten så det ska han få vara! Vi vet inte hur många dagar per vecka vi ska ta ut dock...vi får väl räkna lite på vad vi har råd med...   

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Alltochinget

Jag ska vara ledig 100 % fram till ca 20 januari 2013 (alltså, exakt ett år) för då ska jag tillbaka till skolan. Måste komma tillbaka där jag slutade för att komma rätt i min utbildning.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • twistedtofit

Lite av det jag köpte i Ullared!!

varma tossor. Köpte också svarta lurviga innetossor

dreggellappar

bodies 10-39 kr
  • elingabriella

Hör att fler krånglar med försäkringskassan. Jag fick i alla fall beslutet idag och är SÅÅ nöjd :) Jag pluggar och kommer precis vara färdigutbildad när bebisen kommer (har sista tentan en vecka före BF ;). Jag fick sgi grundande på arbetet jag hade innan, trots uppehåll mellan arbete och studier. Riktigt skönt!! Så imorn på Ullared ska jag shoppa loss rejält. De där scarfsen ser riktigt fina ut :)) hihi

elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥
  • Moniqe1979
    Sapato skrev 2011-10-04 12:00:33 följande:
    Måste man skicka in inkomstuppgifter med andra barnet? Jag menar min SGI är väl samma jag får när jag tar TFP?
    jag fick ut papper som löne kontoret skulle fylla i så har skickat in nya, men iofs är sonen 3 år och har inte orkat engagera mig i att ändra min inkomst sen jag var hemma med honom har ju fått några kr i löneökning sedan dess
  • roxylady
    Romashka skrev 2011-10-04 15:34:16 följande:
    Paet,

Hur menar du nu? Alltså att du inte kan ansöka om FP förrän barnet är fött och har fått sitt pers nr?? Man ska väl kunna söka FP upp till 60 dagar innan BF?
    Jag vet. Därför jag undrar varför det står sådär egentligen.. men men.. Det är ju inte riktigt klart än. Det står bara att de har fått mit papper och när jag är beräknad osv+ det där då som ser så skumt ut. Kan kopiera av när jag kommit hem sedan.
    RaraS skrev 2011-10-04 15:37:56 följande:
    Hmm....jag loggade också in med mitt bank-ID...men hittade det inte under någon av rubrikerna när jag letade.
    Men när jag ringde sa hon i alla fall att det kommit fram, och jag har som sagt inte fått mitt brev ännu. Jag ger det en vecka till och sedan ringer jag och frågar igen....det har ju inte gått 30 dagar ännu. Det är ju ingen brådska ännu. Jag har tänkt börja ta ut FP från och med 1 januari, så det är lugnt!
    Okej.. vad konstigt. Vet inte varför den står så på min då :S Ja men gör så. Nä det har det ju inte för mig heller. Därför jag blev så chockad att det stod där redan efter en vecka. För alla skickar ju in till samma adress. Ja konstigt iaf.. kan som sagt kopiera av det jag såg senare ikväll. Infotexten iaf.
Svar på tråden Januaribebis 2012