• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Zaarah1984
    zatori skrev 2011-10-04 11:23:49 följande:
    Jag har fått svar från FK redan. Fick beviljat hel gravititetspenning! :D
    Det tog bara en vecka från att jag skickat in ansökan tills jag fick mitt brevsvar hem. Otroligt snabbt! Jag skickade in kopia på moderskapsintyget + ansökan om graviditetspenning som jag ska fylla i + den som arbetsgivaren ska fylla i. Skickade allt på en gång alltså, då jag tyckter det var smidigast så.

Fick dock med ett papper nu i brevet som jag ska fylla i och skicka tillbaka där jag ska skriva när jag vill gå hem (från vilket datum) och inkomstuppgifter bland annat. Är inte det konstigt eftersom jag skrev med det redan första gången i min ansökan? Någon som vet?
    Grattis till beviljad GP Skönt att det är klart! Jag fick också pappren om när man vill gå hem och fyllde i och skickade in direkt, vet ju att jag vill gå hem den 15 november. Efter det har jag fått ett papper som arbetsgivaren ska fylla i med min inkomst för att få rätt FP så det har min arbetsledare fått och skulle skicka in. Så min inkomst har de fått tre gånger men då lär det ju bli rätt iaf
  • missable

När jag loggar in på FK så står det att jag anmält FP från och med 29 september! Jag har inte ansökt om något... står det så när moderskapsintyget skickas in eller???

• curiosa
    missable skrev 2011-10-05 11:33:59 följande:
    När jag loggar in på FK så står det att jag anmält FP från och med 29 september! Jag har inte ansökt om något... står det så när moderskapsintyget skickas in eller???
    Så står det hos mig med (fast ett annat datum då såklart) ingenstans att de har fått in moderskapsintyget men eftersom jag fått deras info brev vet jag att det kommit fram.
    Jag har inte heller sökt fp ännu såklart.
  • Jamirl

När va det man skulle ansöka om föräldrapenning? Pluggar heltid fram till förslossningen. Har glömt hur det där fungerar, va bättre på det me 1:a barnet

• Liina87

Sitter och funderar på det här med overall till vår lilla prinsessa, Vi har en åkpåse där insidan är fårskin och utsidan machester, hur det nu stavas, vad ska man ha för någon overall?

jag har hittat en inne på HM som är vit i grunden och sen grå rutig, med tosser och vantar, men man vill ju inte att det ska varken vara för kallt eller för varmt.

• LillaEko

Jämthund: jag hade så hemsk halsbränna ett tag att jag spydde. Men fick tips om gaviscon från min Bm och det fungerar super.
    Vad mysigt det låter med en hund dag. Hoppas jag får fortsätta vara så pigg som jag är nu när jag går på gp om 4 veckor. Har tänkt passa på att spåra och massa med vår hund då och njuta av naturen.

• roxylady
    Liina87 skrev 2011-10-05 12:42:27 följande:
    Typ en sådan här fast denna kommer från Lindex. www.lindex.com/se/barn/baby-50-86-cl/ytterpla...
    Jag har också funderat på det. Och vi kommer också att skaffa nån sådan overall :) Tror nog det räcker. Men man kanske inte går ut när det är 30minus för det. Men den där är ju superfin!! :D
Svar på tråden Januaribebis 2012