• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable
    minjalin skrev 2011-10-03 13:50:01 följande:
    Sök på du så de blir nöjda. Du lär nog knappast vara speciellt attraktiv på arbetsmarknaden som gravid och stressad ändå så du kan nog gå hemma och vila och bara skicka in lite ansökningar så dom blir nöjda ;) Fk är verkligen ett släkte för sig!!! Ska bli spännande att se om dom godkänner min halvtidssjukskrivning. Fick i alla fall hel graviditetspenning denna gången, medan jag bara fick 1/4 sist på samma jobb :p
    Jo men då ändras SGIn och iom jag bara jobbat 75-80% så blir den SUPER låååg... 
    Ska som sagt till BM nu kl 15, sen läkaren på torsdag och så får vi se vad som händer!

Vad är du sjukskriven för?? Foglossningen eller? 
  • minjalin
    missable skrev 2011-10-03 14:35:15 följande:
    Jo men då ändras SGIn och iom jag bara jobbat 75-80% så blir den SUPER låååg... 
    Ska som sagt till BM nu kl 15, sen läkaren på torsdag och så får vi se vad som händer!

Vad är du sjukskriven för?? Foglossningen eller? 
    Men du skrev väl att du skulle söka jobb för att inte bli av med din sgi? Eller missuppfattade jag totalt? Eller menade dom att du måste söka och få ett jobb innan förlossningen om du ska behålla din sgi? Vad har hänt med ditt gamla jobb?

Jag är sjukskriven för ljumskbråck, åderbråck i underlivet och foglossning. Jag går och står och lyfter hela dagarna i mitt jobb (jobbar i butik) så jag har jätteont när jag jobbar trots TENS och bälte.  
  • fair

Fick veta igår att jag ska bli faster i maj :) dom vet inte exakt när, blir ul i november. Är så lycklig hoppas bara att allt ska gå bra!

• minjalin
    fair skrev 2011-10-03 14:51:27 följande:
    Fick veta igår att jag ska bli faster i maj :) dom vet inte exakt när, blir ul i november. Är så lycklig hoppas bara att allt ska gå bra!
    Grattis :)
  • Snusmumriken80

Jag hänger inte alls med mer här:) Är sjukskriven tills jag går på mammaledigt 19.11. Har svårt med andningen, pulsen stiger enormt bara jag går 5 meter, har foglossning, har en hel del rejäla sammandragningar, hb är lågt m.m. :) Kul liv man lever, not! Läkarnas råd är att jag ska ta det så lugnt som möjligt. Lätt med 3 småbarn hemma, men tur att jag har en man som stöttar till 100%.

Imorgon ska jag till läkare och kolla att jag inte har öppnat mig ngt redan, det får vi verkligen hoppas att jag INTE har, vill ju ha bebis i januari:( Men men, ska bli skönt att få det kollat så att man kan lugna ner sig sedan..... hoppas jag.

Har gått upp 14kg   Dock är det bara magen som blivit stor, har inte svällt någon annanstans   Ligger på +1-kurvan med sf-måttet, låg väl på 28 sist jag var och då var jag i v.28+2. bara bekymmer:)

Hoppas ni andra har d bra, ska försöka hänga med här lite mer nu:)    

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • missable
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-03 15:50:33 följande:
    Jag hänger inte alls med mer här:) Är sjukskriven tills jag går på mammaledigt 19.11. Har svårt med andningen, pulsen stiger enormt bara jag går 5 meter, har foglossning, har en hel del rejäla sammandragningar, hb är lågt m.m. :) Kul liv man lever, not! Läkarnas råd är att jag ska ta det så lugnt som möjligt. Lätt med 3 småbarn hemma, men tur att jag har en man som stöttar till 100%.

Imorgon ska jag till läkare och kolla att jag inte har öppnat mig ngt redan, det får vi verkligen hoppas att jag INTE har, vill ju ha bebis i januari:( Men men, ska bli skönt att få det kollat så att man kan lugna ner sig sedan..... hoppas jag.

Har gått upp 14kg   Dock är det bara magen som blivit stor, har inte svällt någon annanstans   Ligger på +1-kurvan med sf-måttet, låg väl på 28 sist jag var och då var jag i v.28+2. bara bekymmer:)

Hoppas ni andra har d bra, ska försöka hänga med här lite mer nu:)    
    Förstår verkligen att du inte hänger med här då ju! Hoppas att det går bra hos läkaren! Håller tummarna! 
  • missable
    minjalin skrev 2011-10-03 14:40:04 följande:
    Men du skrev väl att du skulle söka jobb för att inte bli av med din sgi? Eller missuppfattade jag totalt? Eller menade dom att du måste söka och få ett jobb innan förlossningen om du ska behålla din sgi? Vad har hänt med ditt gamla jobb?

Jag är sjukskriven för ljumskbråck, åderbråck i underlivet och foglossning. Jag går och står och lyfter hela dagarna i mitt jobb (jobbar i butik) så jag har jätteont när jag jobbar trots TENS och bälte.  
    Ja de menar att jag MÅSTE söka jobb och få det för att få behålla min SGI... Jag blev uppsagd pga arbetsbrist i samma veva som jag gick in i väggen... 

Fy katten! Och försäkringskassan tycker butiksjobb är enkelt... hoppas det löser sig för dig och de godkänner din sjukskrivning!!! 
  • harmonihalsa

I morgon är det besök hos bm, sonen får följa med och lyssna på hjärtat och se när hon mäter magen. Det har han sett på bilder och tycker det verkar spännande.

Sedan på onsdag ska jag in till spmvc och se så jag inte öppnat mig för då sa min bm att jag blir inlaggd, tror inte det men har mycket sammandragningar varav en del gör ont så bäst att kolla. Förmodar att de kollar moderkakans placering igen då, om myomet växt och se så den lille växt som den ska. Tror den gjort det för rörelserna känns mycket tydligare nu än innan.   

• roxylady
    missable: Skönt :) Ja men så är jag med. Ingen skulle tro att jag är gravid om de såg mig bakifrån haha. Ganska komiskt.

Ursch jag förstår hur du känner dig. Jag sover också fruktansvärt dåligt pga stress.
    Men du sover ännu mindre än mig. Tycker det är sjukt att du ska behöva bli tvungen att jobba då.
    Nä nu får de allt tänka om!!

Vet du.. precis som andra säger. Du behöver nog inte oroa dig över att du ska få behöva jobba nånstans. Man är ju inte så attraktiv som arbetssökande när man är gravid. Så det borde ju vara toklungt! Man skulle ha jobbat på ett mörkt lager utan kundkontakt!

cabrera: Jag ska också på ett fast i slutet av månaden! Så spännande :D Är det på tittut du ska?
Svar på tråden Januaribebis 2012