• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Serendipitet
    Empa86 skrev 2011-10-04 09:25:57 följande:
    Åh varför ska jag alltid vara så nervös? BM besök om 30 min och jag kan inte slappna av! Man ska väl njuta när man är gravid??

Jag brukar med bli nervös och tror att det tillhör det normala :) Vi har kanske bara rätt att njuta av graviditeten i perioder ;) Det kommer gå bra! Sedan kommer du ju vara jätte glad när du lämnar BM :)
  • zatori
    LillaEko skrev 2011-10-04 05:13:36 följande:
    Har en helskum känsla där nere. Dels trägningar igen och känner mig super kissnödig utan att jag är det.
    Dels som en konstig klåda men ändå inte klåda, obehag kanske är mer rätt ord :/
    Nån som har samma?
    Kan det inte vara svamp?
  • zatori

Jag har fått svar från FK redan. Fick beviljat hel gravititetspenning! :D
    Det tog bara en vecka från att jag skickat in ansökan tills jag fick mitt brevsvar hem. Otroligt snabbt! Jag skickade in kopia på moderskapsintyget + ansökan om graviditetspenning som jag ska fylla i + den som arbetsgivaren ska fylla i. Skickade allt på en gång alltså, då jag tyckter det var smidigast så.

Fick dock med ett papper nu i brevet som jag ska fylla i och skicka tillbaka där jag ska skriva när jag vill gå hem (från vilket datum) och inkomstuppgifter bland annat. Är inte det konstigt eftersom jag skrev med det redan första gången i min ansökan? Någon som vet?

• LillaEko

Nja men känns inte riktigt så heller. Funderade på det med. Men går det inte över får jag ringa Bm tror jag!

• LillaEko

Zatori: jag fick samma sak. Men inte hunnit kolla på det riktigt än. Antar att man skickar in det när man går hem?!?? Eller ska det in innan måntro?

• bebismys2011

Zantori: man får ett nytt papper som arbetsgivare ska fylla i, enl lön räknar dom nogrannare ut inkomsten. Sen fyller man själv i när man går hem. Jag har ett väldigt tungt jobb, beviljad 60 dagars GP men har tänkt jobba så länge som möjligt! Därför får man nya blanketten för att alla inte utnyttjar beviljade dagar fullt ut!!

• Sapato

Måste man skicka in inkomstuppgifter med andra barnet? Jag menar min SGI är väl samma jag får när jag tar TFP?

• zatori

LillaEko: Jag trodde man skulle skicka in det nu innan man går hem? Fast jag vet fan inte. Konstigt att man ska skicka in det igen överhuvudtaget. Du skrev också med inkomstuppgifter och det i din första ansökan eller?

• zatori
    bebismys2011 skrev 2011-10-04 11:55:27 följande:
    Zantori: man får ett nytt papper som arbetsgivare ska fylla i, enl lön räknar dom nogrannare ut inkomsten. Sen fyller man själv i när man går hem. Jag har ett väldigt tungt jobb, beviljad 60 dagars GP men har tänkt jobba så länge som möjligt! Därför får man nya blanketten för att alla inte utnyttjar beviljade dagar fullt ut!!
    Jag har redan skickat in det papper som min arbetsgivare ska fylla i ju? Och de kan inte räkna ut lönen noggrannare för jag ringde ner till lönekontoret och fick exakta uppgifter som jag sedan skrev i min ansökan om graviditetspenning. Har som sagt redan fyllt i när jag vill gå hem också - 60 dagar innan. De har ju redan de uppgifterna. Förstår ingenting nu.
  • LillaEko

Jag har skickat in papprerna från mina chefer med inkomst jag med. Och har tänkt utnyttja alla dagar jag ansökt om, räknar ner: 20 dagar kvar efter dagens arbetspass :)

Svar på tråden Januaribebis 2012