• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson

Imorgon går jag in i v.28. Tiden går fort men ändå så långsamt... Tänk att man kan längta så =)
    Idag har det blivit bröd och bullbak. 

• doriah

Jag kan inte heller se om mitt moderskapsintyg kommit in...men, jag gissar att det ligger någonstans där och skräpar Jag ska vara ledig från jullovet (22/12) till första veckan i januari...och sen hoppas jag på att vara ledig 50% hela vårterminen så är mannen också hemma på halvtid. Han jobbar skift och är hemma mycket ändå så han känner inte att han "behöver" vara hemma på heltid, vilket jag är ytterst tacksam för

Elsa och Lovis mamma
  • minjalin

Jag var hos bm idag. Hade ett SF-mått på 28 cm i v 25+4 så 3 cm större än med sonen :o Vart ska detta sluta? :p

Sen fick jag hem papprena från lönekontoret idag om min inkomst som ska skickas in till fk (man får ju hem sånna papper när man skickat in moderskapsintyget) tyckte det var konstigt eftersom fk redan har mina inkomstuppgifter då jag precis vart föräldraledig med sonen. Men nu hade jag helt plötsligt bra mycket lägre årsinkomst och när jag ringde lönekontoret och frågade så sa hon att det var för att jag inte hunnit jobba 3 månader innan jag blev halvtidssjukskriven så jag har inte hunnit jobba så mycket OB (hann inte ens jobba 1 månad innan jag blev sjukskriven) och det tyckte jag lät jättekonstigt för jag har ju skyddat min SGI genom att ta ut minst 5 föräldradagar om jag inte vart inne och jobbat och att dom borde ju bara kunna räkna på 3 månader av mitt basschema. Så hon skulle ring fk och fråga och ringde sen tillbaka och sa att fk sa att hon gjort rätt och att jag inte kan tillgodoräkna mig OB jag inte jobbat. Men förmodligen har hon inte förklarat för fk att jag skyddat min SGI medan jag vart föräldraledig för när jag ringde fk själv sen bara för att fråga om jag skulle ändra mina inkomstuppgifter på blanketten om graviditetspenningen som ska skickas in sen (har fått beviljat gp och då står ju mina inkomstuppgifter som dom redan har på mig och så kan man ändra då om dom inte stämmer) och när hon hörde vad hon på lönekontoret sagt så sa hon bara "skit i att skicka in den blanketten för vi har ju uppdaterade inkomstuppgifter på dig från april i år så ingen kommer sakna blanketten utan dom går bar aut per automatik. Du kan inte hjälpa att du inte jobbat 3 månader och så länge du skyddat din SGI när du vart ledig så kan den inte sänkas av att du blir sjukskriven. Så jag skulle bara låta blanketten ligga hemma ifall nån skulle höra av sig om den vilket hon inte trodde. Hoppas bara hon vet vad hon pratar om men jag fråga henne 2 ggr extra att hon var säker på att jag inte kunde få nån skit för det här men det skulle inte vara nån fara. Skönaste människan jag pratat med på fk kan jag säga xD 

• partouze

Någon som känner tp att dom inte kan andas fullt ut? Jag kan typ inte andas helt och min rygg å revben dödar mig :(

• minjalin
    partouze skrev 2011-10-04 20:52:28 följande:
    Någon som känner tp att dom inte kan andas fullt ut? Jag kan typ inte andas helt och min rygg å revben dödar mig :(
    Jag har likadant, främst när jag ligger ner då eller om jag sitter lite ihopsjunken och får en sammandragning. Frågade min bm om man kunde ha det så såhär tidigt och det kunde man absolut, och när hon dessutom kände hur högt upp min livmoder gick (SF-mått 28 cm i v 25+4) så var det ju verkligen inte konstigt att jag har jobbigt med andningen och mycket halsbränna. Börjar också känna mig trött i ryggen och revbenen och bebis trycker upp i revbenen på ena sidan så fort jag sjunker ihop lite när jag sitter och tryck upp riktigt obehagligt vid sammandragningar. Att sova i en bekväm ställning är rent ut sagt omöjligt :p
  • Jamirl

Juste det, ska skicka in moderskapsintyget ja

• solala

Blev nu sjukskriven 50% för smärtsamma sammandragningar och konstant värk i korsryggen (foglossning?) fram till 30/11. Vet ni hur det är med FK - brukar de godkänna en sån här sjukskrivning?

• Skåne85

Ja dom brukar godkänna bara man får en 50% först och 1 månad i taget ca. Det tog ca 5 dagar innan jag fick utbetalning, har varit ssk i 1 mån 50% och har nu blivit ssk 100% fram till den 1/11 för att sen få en ny bedömning av doktorn!

• Jämthund

Tog ledigt från jobbet idag och sitter ute i skogen och tränar hunden. Så passande att jag har världens halsbränna. Usch, det är riktigt hemskt... Mår fruktansvärt av den skiten...

• jordgubbe0812

Åh, jag hatar MVC,

Jag skulle dit idag 8.45. Kommer dit och det är stängt för planneringsdag. Ringer upp för att höra när jag har tid och får reda på imorgon 9.00. 
    Altså, jag köper att jag skulle kunnat skriva upp fel dag. Men jag skriver inte upp fel tid. De har altså p.g.a planneringsdagen bokat om min tid utan att meddela mig. Suck.

Svar på tråden Januaribebis 2012