• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Västeråsmamman

Fast det är jättevanligt med vattniga flytningar.

• Jamirl

Men man måste ju fylla i ansökningsblanketterna, när jag man det senast?

• lillbumbin

Konstigt att dom säger att man inte ska ta en promenad med bebis vid -10 där ja bodde med mina döttrar när dom var små vr vi ute och gick i minus 25.. Lillasyster föddes i februari och tre dagr senare var de minus 30 och ja skulle till BVC och fick lov att gå 3km..

• jordgubbe0812
    lillbumbin skrev 2011-10-05 21:17:05 följande:
    Konstigt att dom säger att man inte ska ta en promenad med bebis vid -10 där ja bodde med mina döttrar när dom var små vr vi ute och gick i minus 25.. Lillasyster föddes i februari och tre dagr senare var de minus 30 och ja skulle till BVC och fick lov att gå 3km..

Det är väl bara rekomendationer.

Jag skulle t.ex inte ta ut ett nyfött barn i minus 30 om det inte var akut.  Det betyder ju bara att vi gör olika, inte att någon av oss gör fel.   
  • LillaEko

Tror inte vår hund skulle acceptera att inte gå ut pga kylan. Så blir det riktigt kallt här i vinter måste jag ändå ut. Men man kan ju ta några fler, kortare rundor kanske?!?!

• roxylady
    missable skrev 2011-10-05 17:03:47 följande:
    så gjorde dom med mig och jag är född i december, inga bekymmer här inte, men klart i början så kommer jag ju inte vara ute längre stunder om det är så kallt, men jag måste ju som sagt ut, kan ju inte lämna vårt lilla liv hemma själv för att gå ut med hundarna, tänkte dock ha henne i en bärsele/bärsjäl under min PO.P jacka om jag ska längre.... då blir det ju inte lika kallt heller.. 
    coockiejar skrev 2011-10-05 14:48:46 följande:
    Hej tjejer,

Får jag häva ur mig lite? Känner mig bara så himla slut...trött...sliten. Inte fysiskt utan mer psykiskt! Bebsien rör sig varje dag men de senaste dagarna har han varit väldigt lugn. och idag sitter jag på jobbet (jobbar extra på kontor och pluggar på heltid annars) men ändå är han rätt lugn fast jag sitter ner mest hela tiden och har tid att känna efter. Han brukar vara en vilde framåt kvällen och lite under natten och under morgonen - sen brukar han ha sovstunder under dagen då o då men nu är allt upp o ner och jag blir bara så himla orolig! Han har varit så lugn sista tiden och idag har jag mest bara känt av hans hicka istället för hans rörelser.

Jag förstår att det är jag som oroar mig i onödan, att jag gör det större än vad det är. jag förstår att problemet kanske mer sitter hos mig men jag blir helt färdig av att ständigt bära på sådan oro! Är det bara jag?

Jag ska ringa min BM imorgon och prata med henne för det här är inte roligt.
    Här i Dalarna så kan jag knappt gå ut själv i Februari tex (då man kommer att börja promenera ute i med att jag har BF 27/1) för att det är så himla kallt. Vill inte gå ut med en bebis under 1 månad när det är så kallt. Det är så det gör ont i kroppen på bara mig. Men man får ju hoppas på att det blir en mild vinter så vi slipper oroa oss för kylan :)
    Ni i söder kanske har det lite varmare än oss också om vintrarna.
  • roxylady
    LillaEko skrev 2011-10-05 22:20:19 följande:
    Tror inte vår hund skulle acceptera att inte gå ut pga kylan. Så blir det riktigt kallt här i vinter måste jag ändå ut. Men man kan ju ta några fler, kortare rundor kanske?!?!
    Jo fler kortare rundor måste ju vara ok. Och nära hemmet i fall det blir galet kallt efter ett tag så man kan gå in och värma sig snabbt :) Har ju varit galet kalla vintrar iaf här senaste åren. Hoppas inte det blir det nu.. :S
  • missable

Men hallå om det är farligt med kylan låt säga... hur varmt måste man ha det inne...
    Vi har ca 17°C året runt inomhus för både jag och maken är så varma av oss.. måste vi höja innetempraturen med då???

LillaEko skrev 2011-10-05 22:20:19 följande:
     Nä inte mina heller! Fan två terrier som inte får någon motion... och ett nyfödd liten flicka, det blir bara katastrof vill jag lova... !
  • lillbumbin

Min mamma gav sig ut även hon i kyla med mig som nyfödd för hon skulle lämna min bror på 6 års som då var ett måste. Sj har vi en 7 åring som ska till skolan varje dag och vi har inte alltid två bilar så då blir det att gå. Och att bryta hans rutiner blir inte lätt med tanke på att han har adhd. Så de blir till att ge sig ut trots kyla. Barnen ligger ju bra nedbäddad i vagnen. ;) längtar till sommaren då vi nu bestämt oss att köpa hund och även åka ner till min släkt som det är 80 mil till och dessutom så har jag ju int träffat dom sen 06 och endel sen 02.. Så jag längtar ner till Östergötland ;)

• missable
    lillbumbin skrev 2011-10-05 23:36:04 följande:
    Min mamma gav sig ut även hon i kyla med mig som nyfödd för hon skulle lämna min bror på 6 års som då var ett måste. Sj har vi en 7 åring som ska till skolan varje dag och vi har inte alltid två bilar så då blir det att gå. Och att bryta hans rutiner blir inte lätt med tanke på att han har adhd. Så de blir till att ge sig ut trots kyla. Barnen ligger ju bra nedbäddad i vagnen. ;) längtar till sommaren då vi nu bestämt oss att köpa hund och även åka ner till min släkt som det är 80 mil till och dessutom så har jag ju int träffat dom sen 06 och endel sen 02.. Så jag längtar ner till Östergötland ;)
    Nä precis, så gjorde mina föräldrar med mig också! 
    Behåll pojkens rutiner, har han tagit det bra att han blir storebror?
    Vad blir det för hund =) 
Svar på tråden Januaribebis 2012