• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    GoodEnough mom skrev 2011-10-06 09:07:13 följande:
    Känner verkligen samma sak! Är riktigt less på att vara gravid och vill bara att tiden ska gå fort så att man får träffa sin lilla buse :)
    Ja jag är extremt less!!! Roligt att det börja så TIDIGT!!! Men jag har ju aldrig varit den som njuter av att vara gravid....sist höll ju jag på gå under när jag var gravid...Mådde så psykiskt dåligt...dock inte denna gång utan bara allmänt less...!
  • RaraS

Här är en till som är less! Har ogillat att vara gravid sedan i v 6 och det här med att vara gravid är inte min grej alls...konstant plåga och nu när man äntligen inte mår så illa längre eller är så trött så börjar man få ont överallt och få åderbråck...magen har jag till slut fått ordning på genom att dricka äcklig katrinplommonjuice...

Vet någon föresten vad man ska göra mot åderbråck? Läste att man ska sätta någon stödstrumpa typ över så kärlen hålls tillbaka men mina åderbråck är på låret, jag har inte några strumpor som når dit upp     

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Frökenolson
    RaraS skrev 2011-10-06 10:23:50 följande:
    Här är en till som är less! Har ogillat att vara gravid sedan i v 6 och det här med att vara gravid är inte min grej alls...konstant plåga och nu när man äntligen inte mår så illa längre eller är så trött så börjar man få ont överallt och få åderbråck...magen har jag till slut fått ordning på genom att dricka äcklig katrinplommonjuice...

Vet någon föresten vad man ska göra mot åderbråck? Läste att man ska sätta någon stödstrumpa typ över så kärlen hålls tillbaka men mina åderbråck är på låret, jag har inte några strumpor som når dit upp     

det finns strumbyxor med samma effekt om man har det på låret, tror jag såg dem på www.butik21.com köpte flera vanliga stödstrumpor där.
    Empa86 skrev 2011-10-06 09:07:11 följande:
    Åh nu ringde jag bm och rådfrågade om mina vattninga flytningar. Det lät som att hon tyckte vi skulle åka in men hon skulle kolla med smvc först va dom tyckte. Jaja det är väl bra att få det kollat, blir ju lite nervös bara...
    Jag hade så för ca 1 månad sedan och mycket sammandragningar som gjorde ont. Fick åka in till NÄL och kolla med UL så jag hade fostervatten kvar, det fanns massor. Sen kollade de även tappen m.m. Men de trodde inte de var fostervatten, de tog lite oilka prover, värdena var bra.

Man kan läcka Urin i små mängder utan att man märker det, tror det är så jag har istället. Luktar inte alltid som urin, men det är väl för att man tvättar sej noga och byter trosor ofta antar jag..

Men det är ju bra att de kollar upp det ifall det skulle vara så, fostervattnet fylls på hela tiden, men de vill att man undviker vissa saker om så är faller, samlag, bada i badhus et.c..     
  • RaraS
    Frökenolson skrev 2011-10-06 10:35:18 följande:

det finns strumbyxor med samma effekt om man har det på låret, tror jag såg dem på www.butik21.com köpte flera vanliga stödstrumpor där.
    Empa86 skrev 2011-10-06 09:07:11 följande:
    Åh nu ringde jag bm och rådfrågade om mina vattninga flytningar. Det lät som att hon tyckte vi skulle åka in men hon skulle kolla med smvc först va dom tyckte. Jaja det är väl bra att få det kollat, blir ju lite nervös bara...
    Ska kolla på det...tack-tack!
  • Liina87

Sitter nu och skriver en handlelapp till Ullared.
    Finns det något måste som jag ska titta på där till det lilla livet?
    Hur mycket ska man handla i varje storlek och vilken storlek ska jag titta på i overallen? bebisen ska ju kunna ha den några månader. 

• elinson
    shadowstorm skrev 2011-10-06 09:33:04 följande:
    Ja jag är extremt less!!! Roligt att det börja så TIDIGT!!! Men jag har ju aldrig varit den som njuter av att vara gravid....sist höll ju jag på gå under när jag var gravid...Mådde så psykiskt dåligt...dock inte denna gång utan bara allmänt less...!
    Åh så skönt att det är fler som känner likadant. Vill bara att det ska vara över.
    Jag är ett hormonellt vrak, reagerar på minsta lilla stress eller sak som inte går som planerat. Sista veckan har jag haft bilen på verkstad och varit tvungen till att köpa både ny frys och kyl... mindre kul. Så när hunden hoppade upp i sängen imorse (vilken han inte får) rann bägaren över och jag bröt ihop. Stackars stackars min älskade sambo.

Mådde du psykiskt dåligt genom hela graviditeten & släppte det vid förlossningen eller blev det bara värre... är lite rädd för förlossningsdepression (har det i släkten).
  • missable

Är också rätt less på att vara gravid faktiskt, men gnäller jag här hemma så får jag bara till svar, vänta du bara.. suck!

Liina87 skrev 2011-10-06 10:44:42 följande:
    Sitter nu och skriver en handlelapp till Ullared.
    Finns det något måste som jag ska titta på där till det lilla livet?
    Hur mycket ska man handla i varje storlek och vilken storlek ska jag titta på i overallen? bebisen ska ju kunna ha den några månader. 
     Jag skriver det i den nya länken du ordnade, jag fixade ihop min lista igår =)
  • shadowstorm
    elinson skrev 2011-10-06 10:56:45 följande:
    Åh så skönt att det är fler som känner likadant. Vill bara att det ska vara över.
    Jag är ett hormonellt vrak, reagerar på minsta lilla stress eller sak som inte går som planerat. Sista veckan har jag haft bilen på verkstad och varit tvungen till att köpa både ny frys och kyl... mindre kul. Så när hunden hoppade upp i sängen imorse (vilken han inte får) rann bägaren över och jag bröt ihop. Stackars stackars min älskade sambo.

Mådde du psykiskt dåligt genom hela graviditeten & släppte det vid förlossningen eller blev det bara värre... är lite rädd för förlossningsdepression (har det i släkten).
    jag mådde psykiskt dåligt från hälften av min graviditet ungefär, och det ökade i rasande takt som veckorna gick. Värst blev när jag gick över då rann det över för mig, tog mig knappt ur sängen, grät hela dagarna, ville ta mitt liv. Blev godkänd igångsättning för det var valet de stod mellan eller lägga in mig på akutpsyk. Och jag önska jag kunde säga att det blev bättre efter han var född, men NEJ! Tog mig 3 månader att ens kunna säga till min son att jag älskar honom. Min sambo var den som gav vår son nästan all närhet. Så känner du att du mår dåligt sök hjälp i tid. Det jag fick gå igenom under sista tiden av min graviditet och när min son var 1-4 månader var så fruktansvärt. Jag gråter än idag när jag tänker på hur mycket jag missa. Och längtar sååååå nu att få bara finnas där för mitt barn som jag har i magen. Jag känner ju inte såhär nu, jag är bara less bara gravid för jag gillar inte vara gravid alls!!! Men kommer jag känna nåt denna gång som liknar det jag kände då, kommer jag söka hjälp på SEKUNDEN!!! För den ångest jag fått bära av att känna att jag inte kom nära min son har varit sååååååå FRUKTANSVÄRD.

Hade inte tänkt berätta detta, denna gång....men om jag kan hjälpa nån klara sig ifrån det jag gick igenom så är det värt det.
  • RaraS
    missable skrev 2011-10-06 11:10:11 följande:
    Är också rätt less på att vara gravid faktiskt, men gnäller jag här hemma så får jag bara till svar, vänta du bara.. suck!

Om någon säger så till mig så säger jag bara att om det blir värre så blir bebisen bli min död...för f-n, den kan ju inte bli värre än det var i somras...då kommer jag ju inte överleva....och inte bebisen heller. Jag kunde inte ens ta hand om hunden utan den fick bo på hundgården, och något säger mig att en hund är enklare än en bebis

Jaja, min man har reseförbud under våren i alla fall! Tills vi ser hur det går! Han får inte resa iväg på jobb som han gjorde i somras!  
  • Liina87
    missable skrev 2011-10-06 11:10:11 följande:
    Är också rätt less på att vara gravid faktiskt, men gnäller jag här hemma så får jag bara till svar, vänta du bara.. suck! Jag skriver det i den nya länken du ordnade, jag fixade ihop min lista igår =)
    Ja gör du så jag väntar med spänning:)
Svar på tråden Januaribebis 2012