• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS

Jag har också köpt två overaller, en i fleece och en tjockare, i strl 56 på Tradera. 120 kr totalt och de var väldigt fräscha! Kändes som ett kap! Vi har ju också hund och måste i alla fall ut på rastningsrundor under dagarna, även om det är kallt! Motionen för hunden kan ju i värsta fall vänta till kvällen när mannen kommer hem. Man kan ju även trötta ut hunden mentalt med att köra sökövningar i garaget under dagen. Han är ju en utbildad sökhund och han älskar sitt jobb

Men jag funderar på att köpa en bärsele så kan man ju ha bebisen innanför jackan (som såklart inte får vara helt stängd...jag själv får väl ha tjocka halsdukar!) om det är svinkallt ute (det var inte ovanligt med -30 här förra vintern) och man måste ut på rastningrunda med vovven. Kan ju vara en bra plan med bärsele om det har kommit massor med snö också så man inte kommer ut med vagnen på morgonen när hunden måste kissa! 

Är det någon av er som har barn som brukar ha barnen innanför jackan? Jag hoppas det funkar...jag är grymt sugen på en bärsele som heter Beco Butterfly...men det kostar!     

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Moniqe1979

hade lille mannen i baby björn under en "gigantisk" jacka när han var mindre funkade till ca 5 månaders ålder sen blev det för klumpigt men FINNS ju jackor anpassade just för sele oxå...

• curiosa

Jag kommer att ha tjockare fleeceoveraller i stl 50/56 men vanlig, riktig overall blir det nog ingen.
    Ev att vi köper en åkpåseoverall i stl 56 oxå men annars så har vi mininest åkpåsen från teutonia som kommer att finnas i både bilstol och vagn vilket gör att en riktig overall i år är ganska onödig.
    Kanske ska tillägga att vi bor strax utanför gbg så kallare än minus 10 är ovanligt, fast att det kan hända ngn enstaka gång.

• RaraS

Moniqe: Låter ju bra! Om min stora dunjacka blir för liten så får jag väl ta mannens vinterjacka de där kalla eller snöiga dagarna...det är ju just för hundrastningsrundorna jag måste ha en lösning och då spelar det mindre roll hur man ser ut tycker jag För jag brukar inte vara så snygg annars heller på morgonrastningen om man säger så

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Bebben86

Nu har vi det så pass bra att båda kommer att vara hemma dom fyra första månaderna, så barnvagnspromenader är inget måste pga hundarna. Men eftersom vi ändå har 4 st hundar, så behöver vi hjälpas åt med motionen så en hel del kommer bebis att släpas ut ändå.
    Min son föddes i slutet av september, och då stod jag ensam

• Serendipitet
    missable skrev 2011-10-06 00:03:31 följande:
    vi hade "bara" -25 som mest och jag bor ändå i Växjö i Småland!!!! Men som jag skrev det kan ju vara -25 och nästan kännas som plus grader medan - 10 med vind på så blir det riktigt kallt... Tror väl att det är vinden och luftfuktigheten som är boven i dramat eller?

Det var så min BM sa när min dotter var liten iallafall att det inte alltid är kylan som man ska akta sig för utan fuktigheten och vinden. (Nu bor vi längst ned i skåne och fuktighet i luften är vardag och hon menade med att torr kyla inte är ett problem med rätt kläder på en bebis. Men jag kan ju tänka mig att BM kan svara på det där ni bor, sedan får ni säkeret råd om det på förlossningen med :)
  • shadowstorm

Då var man i vecka 26. Men nu får man gäärna komma över vecka 30 så det känns som att man är på gång. Är så less på vara gravid redan :P SUCK!

• Empa86

Åh nu ringde jag bm och rådfrågade om mina vattninga flytningar. Det lät som att hon tyckte vi skulle åka in men hon skulle kolla med smvc först va dom tyckte. Jaja det är väl bra att få det kollat, blir ju lite nervös bara...

• Serendipitet
    shadowstorm skrev 2011-10-06 09:03:29 följande:
    Då var man i vecka 26. Men nu får man gäärna komma över vecka 30 så det känns som att man är på gång. Är så less på vara gravid redan :P SUCK!

Känner verkligen samma sak! Är riktigt less på att vara gravid och vill bara att tiden ska gå fort så att man får träffa sin lilla buse :)
Svar på tråden Januaribebis 2012