• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    missable skrev 2011-10-05 23:12:54 följande:
    Men hallå om det är farligt med kylan låt säga... hur varmt måste man ha det inne...
    Vi har ca 17°C året runt inomhus för både jag och maken är så varma av oss.. måste vi höja innetempraturen med då??? Nä inte mina heller! Fan två terrier som inte får någon motion... och ett nyfödd liten flicka, det blir bara katastrof vill jag lova... !

Ingen aning.. har bara blivit ordinerad att inte gå ute om det är så kallt som det är här då. Men nu låter det som jag är en skurk för att jag säger så Rynkar på näsan Menade ju inte alls med att någon hade fel.. jag ber om ursäkt om någon tog illa upp.. :(

Men har jag fel om att ta ut en bebis i den kylan så vill jag veta det just för att det här är något som yr runt i skallen på mig just nu. Klarar dom av -30 och lägre grader det så är det ju bara bra i så fall. Jag trodde det bara inte.
  • missable
    roxylady skrev 2011-10-05 23:50:55 följande:

Ingen aning.. har bara blivit ordinerad att inte gå ute om det är så kallt som det är här då. Men nu låter det som jag är en skurk för att jag säger så Rynkar på näsan Menade ju inte alls med att någon hade fel.. jag ber om ursäkt om någon tog illa upp.. :(

Men har jag fel om att ta ut en bebis i den kylan så vill jag veta det just för att det här är något som yr runt i skallen på mig just nu. Klarar dom av -30 och lägre grader det så är det ju bara bra i så fall. Jag trodde det bara inte.
    nä jag tog inte illa upp! Men jag har ingen aning om det är så som du säger, får väl höra med BM/BVC! Kan ju absolut vara så, men jag har ju inte mycket val, måste ju ut i ur och skur, kan inte vänta på att maken ska komma hem innan hundarna får komma ut! :( 
    Men bara kom och tänka på att 17° kanske upplevs som kallt???  
  • roxylady
    missable skrev 2011-10-05 23:55:20 följande:
    nä jag tog inte illa upp! Men jag har ingen aning om det är så som du säger, får väl höra med BM/BVC! Kan ju absolut vara så, men jag har ju inte mycket val, måste ju ut i ur och skur, kan inte vänta på att maken ska komma hem innan hundarna får komma ut! :( 
    Men bara kom och tänka på att 17° kanske upplevs som kallt???  
    Vad bra då. För det var inte alls så jag menade. Jo man får göra det sedan. Ja jag vet inte.. var min mamma som tyckte att jag kunde hålla mig inne de dagarna de blir så bövelens kallt här.. förr förra vintern hade vi vissa dagar som det var närmre -40. Det var det hemskaste jag varit med om tror jag.. urscha :S En riktigt mardröm.. hållar alla tummar å tår på att det inte blir så nu för jag vill kunna gå långa mysiga solskens promenader. Annars blir ju alla galna där hemma. Man måste ju ha friskluft för att sova bra!

Ja klart de ska få komma ut! Nä inte borde väl det vara nån fara? Om inte bebis är varm av sig så finns det ju varma mysdressar :)
  • missable
    roxylady skrev 2011-10-06 00:00:07 följande:
    Vad bra då. För det var inte alls så jag menade. Jo man får göra det sedan. Ja jag vet inte.. var min mamma som tyckte att jag kunde hålla mig inne de dagarna de blir så bövelens kallt här.. förr förra vintern hade vi vissa dagar som det var närmre -40. Det var det hemskaste jag varit med om tror jag.. urscha :S En riktigt mardröm.. hållar alla tummar å tår på att det inte blir så nu för jag vill kunna gå långa mysiga solskens promenader. Annars blir ju alla galna där hemma. Man måste ju ha friskluft för att sova bra!

Ja klart de ska få komma ut! Nä inte borde väl det vara nån fara? Om inte bebis är varm av sig så finns det ju varma mysdressar :)
    vi hade "bara" -25 som mest och jag bor ändå i Växjö i Småland!!!! Men som jag skrev det kan ju vara -25 och nästan kännas som plus grader medan - 10 med vind på så blir det riktigt kallt... Tror väl att det är vinden och luftfuktigheten som är boven i dramat eller?
  • roxylady
    missable skrev 2011-10-06 00:03:31 följande:
    vi hade "bara" -25 som mest och jag bor ändå i Växjö i Småland!!!! Men som jag skrev det kan ju vara -25 och nästan kännas som plus grader medan - 10 med vind på så blir det riktigt kallt... Tror väl att det är vinden och luftfuktigheten som är boven i dramat eller?
    Skönt.. -25 var liksom mer normalt här då *fniss* Det var helt sjukt kallt. Därför jag är rädd att det ska bli så igen. Denna vintern som var så reste jag bort till värmen i 6 veckor så vet inte hur denna var riktigt. Men kall var den, men som tur är inte lika enligt rapporter hemifrån :) Jo så är det ju.. ju torrare luft det är ju kallare känns vindarna. Men det är ju enkelt att skydda bebis ifrån :)
  • got2b

Ni som köpt overall, vilken storlek köpte ni? Har bf 2/2 och vet inte riktigt vilken stl jag ska välja. Bor i södra Sverige så här blir ju inte lika kallt som i norra. Man kanske inte behöver någon tjock overall här.
    De från Lindex fanns ju bara från stl 62. Det känns ju lite för stort till nyfödd - 2mån. Sen kommer ju våren.

• Frökenolson
    got2b skrev 2011-10-06 00:49:29 följande:
    Ni som köpt overall, vilken storlek köpte ni? Har bf 2/2 och vet inte riktigt vilken stl jag ska välja. Bor i södra Sverige så här blir ju inte lika kallt som i norra. Man kanske inte behöver någon tjock overall här.
    De från Lindex fanns ju bara från stl 62. Det känns ju lite för stort till nyfödd - 2mån. Sen kommer ju våren.

jag köpte strl 62
  • Kissekatten

Till dottern hade vi köpt en overall i 56. Hon drunknade i den! Så vi fick skaffa en ny i storlek 50. Visserligen var hon ganska liten, 50 cm o 2920 g. Men vi kommer satsa på 50 nu med.

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • lillbumbin

Missabel: han har tagit de jättebra.. Han och hans systrar är överlyckliga och pratar med magen varje dag:) han kan fråga 100ggr hur Elliot mår i magen:)
    Vi funderar på att skaffa en golden valp:) men får se vad de blir till sommaren :) älsklingen hade en sådan tidigare och ja älskar dom min kusin hade en sådan som jag var hundvakt åt ofta:) dom e ju bara för gosiga. ;)

• LillaEko

Vi kommer köpa en fleece overall i str 56, sen vill min man (och även jag förståss), ha en sådandär söt ullig med luva och öron på. Men den köper vi när bebis kommer så det blir mer rätt storlek.

Vi kommer satsa på två eftersom vi inte har tvättmaskin i lägenheten, och bara kan boka tvättid 4 gånger i månaden! 

Svar på tråden Januaribebis 2012