• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    elinson skrev 2011-10-06 12:58:23 följande:
    TACK!! Jag har sökt hjälp och kommer få extra tät uppföljning efter förlossningen. Jag tar mig fortsatt ur sängen och hoppas kunna fortsätta med det ;) Men jag tvekar inte om att söka hjälp.
    Låter bra det =) Jag valde stänga det inom mig och tänka att det var "normalt" jag var bara less på ha ont och vara gravid. Prata och prata masssssoor med folk du litar på som inte dömer dig, det lättar då. :) Och gör det inte det finns det hjälp få :) Lycka till
  • Västeråsmamman

Jag har max 89 dagar kvar eftersom de snittar senast 2 januari.
    Jätteskönt. Är så trött på alla förvärkar

• Wicky81

Nu har det äntligen kommit hem en spjälsäng, hittad på Blocket och jag är nöjd. :D Är det dålig karma eller vad man kan säga om man bäddar den och gör i ordning? :P

Samt det här med hur man ska klä dom små i kall miljö.....Jag har det dilemmat med. Vet inte alls hur tjock overall, vantar och mössa, tossor jag behöver....Vet i allafall att jag ska köpa en åkpåse till vagnen...men hur varm blir dom i en sån, hur mycket mer behöver dom på sig?
    Här där jag bor i Dalarna är ett köldhål där vi förra vintern hade runt -30 om inte mer i en månads tid :o. Naturligtvis säger det sig självt att man inte tar ut en nyfödd i den kylan. Men jag kan oxå tycka det är svårt att veta hur sträng kyla dom tål.
    Dottern föddes i mars och det året var det ganska varmt på dagarna vad jag minns så hon hade inte overall länge utan det snart så räckte det fleeceset och en filt. Men nu är man helt ställd.......

• zatori

Var har ni den där Ullareds-länken? :) Vill spana in era listor ju. Ska dit i november och behöver kanske lite inspiration på vad man behöver köpa.

Svar på tråden Januaribebis 2012