• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Carolaj83

just d på tisdag har jag meandi party här hemma har fått in 2 godingar till bebisar som jag SKA köpa en underbar filt + ett par sparkbyxor

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • coockiejar
    chreb skrev 2011-10-07 06:15:09 följande:
    Jag har blivit öm i både revben och mage nu, ömmar till när jag ex sätter mig eller reser mig upp. Sen ibland i samband med sparkar eller pluttens livliga fladder kan det typ som krampa eller dra i en del av magen, inte hela livmodern utan det är alltid typ "ena hörnet" eller hur man ska förklara. Kanske jag som är allmänt puckad haha men första graviditeten är ju allt så nytt. Någon som vet Vad detta är och är det normalt?
    Så där har jag oxå. Min barnmorska säger att det är ligamenten som spänner sig och det känns på mindre områden på livmodern - alltså inte hela. Att vissa kvinnor får områden som ömmar eller rent av kan göra ont och det kan vara olika från graviditet till graviditet. Men ring din BM o fråga.
  • fair
    Carolaj83 skrev 2011-10-07 07:05:44 följande:
    fan vad galet dåligt jag sover om nätterna, blir tokig, tur att det är helg imorgon så jag kan ta sovmorgon 1 dag
    samma här. sover typ ingenting! Det är omänskligt!
  • minjalin

Har inte orkat läsa igenom alla sidor så nån kanske redan skrivit det. Men såg att ni pratar mycket om att man inte ska gå ut med nyfödd bebis om det är massa minusgrader ute och jag har också hört det. Men det beror inte på att de kan bli kalla utan det är deras lungor som inte klarar av den kalla luften för dom hinner inte värma luften innan dom når lungorna eller nåt sånt. BVC sa inte ord om detta till oss när sonen föddes i november, men det blev väl inte så där riktigt kallt på typ 15 minus förrän i januari så kan ju haft med det att göra. Har nämligen hört av kompisar som nämligen fått rådet av bvc att inte gå ut när det vart 10-15 minus pga lungorna inte klarar det. Kanske bara gäller här nere i söder där vi har mycket fuktigare luft. Men det enklaste är ju att fråga sin barnmorska eller bvc sen så får man riktiga svar. För jag vet som sagt inte riktigt hur farligt det verkligen är eftersom vi själva aldrig fick höra nåt om detta när sonen var liten utan har bara hört det av kompisar sen. Så den som undrade om man kunde ha 17 grader inomhus kan fortsätta att ha det ;) Bara ha på bebis kläder efter temperaturen. Man kan känna i nacken. Är dom kalla i nacken är det lite för kallt och är dom svettiga i nacken är dom för varmt klädda :) Sen är alla bar olika. Vår son var väldigt varm av sig så han fick ha mycket kortärmat inne även om vi inte hade så varmt för annars blev han bara svettig. Och sov bara i blöja under mitt täcke och blev ändå en svettpöl ibland. En kompis son var iskall och dom fick ha mycket kläder inomhus på honom långt in på våren :)

• MissT

Jag sover också dåligt och drömmer sjukt mycket och konstiga drömmar.
    Häromnatten drömde jag om Robin Hood och Marion som var fast under jorden och fick tillbringa dagarna med att röra i en stor underjordisk gryta i marken och en annan natt om vampyrer, både de från Twilight filmerna och de från Highschool musical (???) var vampyrer tillsammans. Har även drömt om min kommande förlossning, ena gången hade jag en barnmorska och hennes mamma till hjälp iklädda varsin bikini för det tyckte att det var så varmt och en annan gång låg jag på en fyra-sal och skulle föda men så fick jag ta hand om ett barn som skulle till tandläkaren därinne mitt under min förlossning och det kom byggnadsarbetare som skulle laga en toalett på rummet just när jag satt därinne med pojken och kollade hans tänder.......

• Fellis

v.28 tiden rullar på :) dock sjukling just nu så känns lite vemodigt och tråkigt och ligga hemma själv. Samtidigt väldigt skönt att kunna vila ut sig. Nästa helg är det flytt som gäller och då lär det ju inte bli en lugn stund :D

Hoppas ni alla mår bra!
    Trevlig Helg!

• LillaEko

Bm ringde precis, var och lämnade urinprov där igår eftersom den där konstiga obehagskänslan inte vill ge med sig. Visade inget på stickan igår. Men odlingen! Massa bakterier, så nu blir det antibiotika och förhoppningsvis bättre!
    Skönt att få svar på att det ändå var något.

• roxylady
    LillaEko skrev 2011-10-07 05:24:18 följande:
    Jag har hört att de måste skriva 0,5% på ifall det är lite alkohol kvar. Men att det ska vara MAX 0,5%.
    Okej då förstår jag. Men känns ändå som att det är lika bra att avstå tror jag? Finns ju så mkt annat att dricka :)
  • roxylady

leia: Det är just det där med lungorna jag fick höra om också att de nyfödda inte riktigt klarar av när det blir sådär megakallt. Precis man får fråga sedan.

Svar på tråden Januaribebis 2012