• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Jag har druckit av det och tycker det ärjätte gott.
    Har för mig att någon sagt att det till och med finns lite alkohol i mjölk, och andra vanliga råvaror.

• roxylady
    LillaEko skrev 2011-10-07 12:12:54 följande:
    Jag har druckit av det och tycker det ärjätte gott.
    Har för mig att någon sagt att det till och med finns lite alkohol i mjölk, och andra vanliga råvaror.
    Okidoki! Ja det kan det ju i och för sig göra. Det har du rätt i.

Så då är det lugnt antar jag? Du har inte några tips möjligtvis?
  • LillaEko

Har bara testat ett vitt chardonnay vin med grön etikett och mörk flaska. Minns inte namnet, men ska kolla det. Är lite sötare, nästan som mousserande i smaken, jättegott.

• Fellis

Jag har testat flera olika viner, tycker dock ínte dem är så goda. Däremor finns det ett jordgubbs mosserande som är HUUUR gott som helst.. Och de där med alkoholen, skulle de finnsas nåt spår utav alkohol så är det så pass liten mängd så det inte påverkar, vare sig dig eller bebis, så drick på ;) hehe Hopppas du får en trevlig kväll!

• Sunflower Sthlm
    roxylady skrev 2011-10-07 12:16:57 följande:
    Okidoki! Ja det kan det ju i och för sig göra. Det har du rätt i.

Så då är det lugnt antar jag? Du har inte några tips möjligtvis?
    Jag har provat några olika, var på bröllop för några veckor sedan och då fick vi gravida alkoholfritt vitt och rött vin. Helt ok faktiskt men nu hittar jag det inte på systembolagets hemsida. Ska se om jag kan ta reda på vad det hette. Om du hellre dricker mousserande så är Billabong rätt bra eller Schloss Boosenburg som finns i småflaskor för 16 kr. Som hittat när man vill vara med och skåla men är less på Ramlösa. :) Jag gillar lite mer torra viner i vanliga fall så om du föredrar söta viner så är tipsen nog inte till så mycket nytta tyvärr.

Och det är absolut lugnt att dricka alkoholfria viner när man är gravid. Jag hade en diskussion med en kompis som jobbar på systembolaget och hon säger att det går bra och det litar jag på. Tänker att hon borde veta. :)
  • MissT
    Sunflower Sthlm skrev 2011-10-07 12:58:29 följande:
    Nån som har varit på Underbara Barn-mässan? Är den nåt att ha när man är gravid?

Det funderar jag också på....för jag är sugen på att åka dit. Är det fler som ska dit och har ni varit där tidigare?
  • shadowstorm

Ursäkta men idag är det riiiiiktigt synd om mig :((( Jag har fått MAGSJUKA :((( Sååå fruktansvärt och jag har såååå onda sammandragningar för jag får spy så mycket....buuuuu

• roxylady
    LillaEko skrev 2011-10-07 12:24:54 följande:
    Har bara testat ett vitt chardonnay vin med grön etikett och mörk flaska. Minns inte namnet, men ska kolla det. Är lite sötare, nästan som mousserande i smaken, jättegott.
    Okej men det lät jätte gott! Får kolla med min kompis på bolaget så vet hon nog :) Tack för tipset!
    Sunflower Sthlm skrev 2011-10-07 12:57:14 följande:
    Jag har provat några olika, var på bröllop för några veckor sedan och då fick vi gravida alkoholfritt vitt och rött vin. Helt ok faktiskt men nu hittar jag det inte på systembolagets hemsida. Ska se om jag kan ta reda på vad det hette. Om du hellre dricker mousserande så är Billabong rätt bra eller Schloss Boosenburg som finns i småflaskor för 16 kr. Som hittat när man vill vara med och skåla men är less på Ramlösa. :) Jag gillar lite mer torra viner i vanliga fall så om du föredrar söta viner så är tipsen nog inte till så mycket nytta tyvärr.

Och det är absolut lugnt att dricka alkoholfria viner när man är gravid. Jag hade en diskussion med en kompis som jobbar på systembolaget och hon säger att det går bra och det litar jag på. Tänker att hon borde veta. :)
    Ja men då har jag nog hamnat rätt om man säger så :) Gillar inte heller för söta viner.
    Ja men jätte gärna! Okej! Finns billabong på bolagets hemsida? Tror att jag får skicka in någon annan att köpa vinet där ha ha. Tycker det är pinsamt, tänk om folk tror att man faktiskt köper alkohol fast man inte gör det :p
    Skickar nog in sambon *fniss*

Ja men visst! Är lite trött på ramlösan jag med ;) Och snart kommer ju jul å nyår också. Då kanske man vill ha nått gott. Och då sitter ju ett alkoholfritt vin bra :)

Ja nog borde hon veta :)
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2011-10-07 13:54:06 följande:
    Ursäkta men idag är det riiiiiktigt synd om mig :((( Jag har fått MAGSJUKA :((( Sååå fruktansvärt och jag har såååå onda sammandragningar för jag får spy så mycket....buuuuu
    Ursch vad jobbigt :( Du får bädda ned dig och krya på dig i massor!
Svar på tråden Januaribebis 2012