• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

Vill ni ha ett tips hur mannen kan känna bebisen sparkar? :) Jag kom på ett sätt när jag var gravid med sonen. Och som jag märker funkar än. KALLT! Allt som är kallt som vidrör mig mage sparkar bebisen emot. Så jag sa åt killen när han aldrig kände sonen typ. Gå och kyl ner händerna under kranen sedan kommer du tillbaka och lägger handen på magen. GISSA om det gav effekt ;)

• shadowstorm

Dock kan jag inte svara på varför just en kall hand får mera rörelse eller om det var flera tillfällen bara ;)

• roxylady

Shadowstorm. Häftigt det visste jag inte :) Får prova å se om bebis reagerar hihi! Dock har han fått riktiga kängor av bebban men kan ju vara roligt att se om bebis reagerar!

• RaraS
    roxylady skrev 2011-10-12 11:52:18 följande:
    Någon annan som jobbar på kontor här inne? Hur har ni löst saken?
    Jag är också kontorsråtta Min plan är att gå på jul-/föräldraledighet den 16 december. Jobbar 100% fram tills dess och sedan har man ju en vecka ledigt innan jul. Risken är ju såklart att man inte hinner klart med allt man ska till den 16 december men det är ju inget stenhårt datum för min del. Tänkte att man kan komma in i mellandagarna och jobba klart om det är något sista som släpar. Då är det ju dessutom väldigt lungt på kontoret så då kan man ju jobba ifred.

Men till 1 januari är planen att vara helt klar med jobbet i alla fall!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • roxylady
    RaraS skrev 2011-10-12 11:59:06 följande:
    Jag är också kontorsråtta Min plan är att gå på jul-/föräldraledighet den 16 december. Jobbar 100% fram tills dess och sedan har man ju en vecka ledigt innan jul. Risken är ju såklart att man inte hinner klart med allt man ska till den 16 december men det är ju inget stenhårt datum för min del. Tänkte att man kan komma in i mellandagarna och jobba klart om det är något sista som släpar. Då är det ju dessutom väldigt lungt på kontoret så då kan man ju jobba ifred.

Men till 1 januari är planen att vara helt klar med jobbet i alla fall!
    Härligt :) Ja men det är just det datumet jag tänkte att jag skulle försöka gå ned i arbetstid haha.
    Vilket sammanträffande!

Ja men precis! Det är ju mycket lugnare om man får arbeta ensam. Inte samma stress.
    Tar du ut semester innan bebis kommer eller när hade du BF nu igen?
    Själv gör jag det från den 13:e Jan tror jag, har BF den 27:e :)
  • chicopico

Min lilla sparkar hela tiden, sambon känner sparkarna dagligen likaså barnen.... men under mina andra graviditeter har de slutat sparka så fort någon la handen på magen, då fick jag tipset att dricka ett glas iskallt vatten, då brukade de bli liv i magen så maken fick känna

• missable

Lade in lite bilder i inköpslistan från min ullaredstur, ska lägga in bilder på resten i slutet av månaden när jag har bäddat =) Spjälsängen kommer då!!!!

• RaraS
    roxylady skrev 2011-10-12 12:07:40 följande:
    Härligt :) Ja men det är just det datumet jag tänkte att jag skulle försöka gå ned i arbetstid haha.
    Vilket sammanträffande!

Ja men precis! Det är ju mycket lugnare om man får arbeta ensam. Inte samma stress.
    Tar du ut semester innan bebis kommer eller när hade du BF nu igen?
    Själv gör jag det från den 13:e Jan tror jag, har BF den 27:e :)

Jag har BF den 12:e och jag har en hel del semester och komp som jag tänkt ta ut. Det försvinner ju lite nu under hela hösten när man ska till BM och föräldrakurser etc så jag får se lite hur mycket jag kvar vid jul och när jag ska fylla i att man ska börja med föräldrapenning...hoppas man inte behöver fylla i det förrän när man tar ut det. Jag är inte så insatt i reglerna ännu...men i december blir det nog lättare att uppskatta hur långt mina semesterdagar, arbetstidsförkortning och komp räcker. 

Men jag har sagt att målet är att lämna jobbet den 16:e december och efter det kan jag ju bestämma över arbetstiden själv, för då är det ingen som räknar med mig, och det känns ju bra så kan man anpassa lite efter hur pigg man är och hur mycket julstök man har kvar att fixa. Förhoppningsvis så är jag klar den 16:e men jag kommer inte jobba övertid för att hinna klart...då drar jag hellre ut på det sedan i mellandagarna!    
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • bumbi 84
    Velociped skrev 2011-10-12 10:24:14 följande:
    Något som jag tycker är väldigt konstigt... Jag har känt bebisen varenda dag länge nu och kan regelbundet lägga händerna på magen och känna sparkarna med händerna. Men - när min sambo försöker känna så slutar skrutten sparka? EN gång har han lyckats känna många sparkar, det var mitt i natten när bebisen inte vanligen är vaken men hade fått nåt för sig - jag väcktes iaf av rejäla sparkar och väckte sedan min sambo. Men alla andra gånger har han hunnit känna max en spark, sen slutar den?

Någon som har en teori kring varför det är så och om det finns något "knep" för oss så att han också får uppleva det? 
    Samma här men så har det varit med alla det går bättre om jag håller handen först och han och jag bara byter.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    shadowstorm skrev 2011-10-12 11:56:13 följande:
    Dock kan jag inte svara på varför just en kall hand får mera rörelse eller om det var flera tillfällen bara ;)

Funkar bra om man dricker nått kallt när han håller handen på med
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
Svar på tråden Januaribebis 2012