• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Btrix

Hej hej...ny här Glad  Har bf 15 januari, barn nr 3. Har haft en ganska bra gaviditet denna gången..knappt nått illamående alls  Glad ..har de senaste veckorna börjat att få mycket sammandragningar, och en del har var "moliga", men ok enligt Bm.  

Här kommer lite mått från mig, räknat på hela veckor (v25=25+0)

Barn    1        2        3
    v 25     25               25
    v 29     29      31
    v 33     34      35
    v 35     36      36  
    v 37     37      38 
    v 38     38      39

Barn 1: född 39+0, 3900g, 53cm  
    Barn 2:
    född 39+1, 3700g, 52cm
    Barn 3 ligger i magen.              

• zatori
    leia:

Hon tog bara med den "riktiga." Alltså med blodtrycksmanschett + stetoskop och inte med någon såndär automatisk sak som man bara trycker på en knapp.

Tack för att du håller tummarna! :)

Nu har förresten bebis hållit igång som attan inne i magen så det är väl bara så att de har sina lite lugnare perioder ibland och sen blir mer aktiva igen. Men som blivande förstagångsmamma oroar man sig ju lätt för minsta lilla grej.
  • bumbi 84
    shadowstorm skrev 2011-10-11 22:44:04 följande:
    Sist jag var hos BM som var i vecka 23 hade jag 24 cm, och när jag vänta sonen hade jag i liknade vecka 22 cm så min bm sa att det var vanligt att man får större SF-mått när man väntar sitt andra barn. Men jag tycker snart magens kant går upptill revbena, och den är sååå hög denna gång. "tidigt" hur ska man stå ut lite över 3 månader till? Hoppas hon kommer liite tidig iaf :P

Ni som fått barn innan har andra barnet kommit före eller efter BF? Och när kom då första. Jag gick ju över till vecka 41 med sonen! :P

1:an BF+4
    2:an BF+4
    3:an BF+8  
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Marsätt

Första är född 39+4
    andra är född 38+4

• LillaEko

Gnäll varning! Hemsk natt. Sov väl bra fram till typ 12. Sen har en katt kaskadspytt, som tur bara en gång, men blev mycket att torka. Kissat typ 5 gånger efter det, haft ont i rygg och mage så man inte vet hur man ska ligga. Och en sådan fruktansvärd kramp i vaden att jag trodde jag gick sönder. Väckte mannen av att jag skrek till av smärta och hans reaktion var så söt, "va??? Kommer bebisen?"
    Blä, men bara att gå upp.
    Efter idag har jag bara 14 arbetsdagar kvar, längtar helt otroligt mycket!

• MissT

Min fösta är född BF+1, hon vägde 3490g och den andra BF-6 och vägde 2905g. Hoppas att trean väger någonstans mittemellan. Tyckte det var stor skillnad att föda fram nr1 och 2 storleksmässigt så rt 3 får gärna komma ut lite tidigare och inte vara allt för stor. Har större SF mått än så länge med trean änmed de två tidigare men det behöver ju inte betyda att bebisen blir större. Det återstår att se
    Idag ska jag till sjukgymnast angående min foglossning....får se vad hon säger. 

• minjalin
    zatori skrev 2011-10-11 23:05:42 följande:
    leia:

Hon tog bara med den "riktiga." Alltså med blodtrycksmanschett + stetoskop och inte med någon såndär automatisk sak som man bara trycker på en knapp.

Tack för att du håller tummarna! :)

Nu har förresten bebis hållit igång som attan inne i magen så det är väl bara så att de har sina lite lugnare perioder ibland och sen blir mer aktiva igen. Men som blivande förstagångsmamma oroar man sig ju lätt för minsta lilla grej.
    Okej, ja då stämmer det nog. Men du var säkert bara stressad. Men bra att hon håller koll :) Jag har ljusprickar framför ögonen ibland som också kan vara symptom på havandeskapsförgiftning men så länge jag inte får högt blodtryck, huvudvärk och svullnar så tror bm att det beror på att synnerven påverkas av graviditetshormonerna och jag fick precis likadant med sonen utan att få havandeskapsförgiftning. Du får hålla oss uppdaterade :)

Min bebis är också väldigt lugn vissa dagar så man nojar. Som igår kväll hade den inte sin vanliga rusch som den brukar när jag lägger mig utan den var lugn hela dan och på kvällen när jag gick från jobbet hade jag massa korta täta sammandragningar när jag gick hem från jobbet. (Tror mest det var alla uppförsbackarna som var boven men jag kunde inte få skjuts igår som jag brukar) hade 12 stycken bara under promenaden upp på drygt 15 minuter och sen bara dom fortsatte i ett även när jag kommit hem och satt mig. Men dom gjorde ju inte ont men lite nojig blev man när man hade väntat sig att bebis skulle börja hålla igång när man lagt sig. Men nu grejar den massor så man oroar sig mycket i onödan. Och då är det ändå mitt andra barn men tycker jag nojar mycket mer denna gången än förra ;) 
  • Frökenolson
    Btrix skrev 2011-10-11 22:51:34 följande:
    Hej hej...ny här Glad  Har bf 15 januari, barn nr 3. Har haft en ganska bra gaviditet denna gången..knappt nått illamående alls  Glad ..har de senaste veckorna börjat att få mycket sammandragningar, och en del har var "moliga", men ok enligt Bm.  

Här kommer lite mått från mig, räknat på hela veckor (v25=25+0)

Barn    1        2        3
    v 25     25               25
    v 29     29      31
    v 33     34      35
    v 35     36      36  
    v 37     37      38 
    v 38     38      39

Barn 1: född 39+0, 3900g, 53cm  
    Barn 2: född 39+1, 3700g, 52cm
    Barn 3 ligger i magen.              
    välkommen, kul att se dina mått tidigare grav. och nu!
  • Pebbles82

Hej tjejer! 

Jag har varit borta från tråden i evigheter, men nu börjar det ju faktiskt bli påtagligt att man är gravid så nu hoppar jag in igen!
    Idag ska jag till BM för första besöket sen inskrivningen i v 7, det är hela 18 veckor sen. Haha, galet ju! 

Hoppas allt är bra med er alla! 

• chicopico

Min 1a kom på bf+11 och vägde 3555g och 2an kom på bf+7 och vägde 4035g.
    Jag tyckte iofs att tvåan var mycket lättare att "trycka ut" än ettan men jag hoppas ändå inte att 3an följer trenden och väger 4500g

Svar på tråden Januaribebis 2012