• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fair
    bebis1201 skrev 2011-10-11 17:36:20 följande:
    Jag har en liten undran... Är det någon annan som svettas mer än normalt??? Jag har börjat svettas under armarna, får fläckar..:( så irriterande! Nån som känner igen sig???
    jag känner igen mig! Är konstant varm :/
  • Frökenolson
    bebis1201 skrev 2011-10-11 17:36:20 följande:
    Jag har en liten undran... Är det någon annan som svettas mer än normalt??? Jag har börjat svettas under armarna, får fläckar..:( så irriterande! Nån som känner igen sig???

Jag har svettats massa sen dag ett. Är konstant varm...
  • zatori

Var hos bm idag. Tog upp det där med att jag känt av bebis lite mindre. Hon lyssnade på hjärtljuden och de lät bra och sen kände både hon och jag att bebis sparkade när hon höll på och lyssnade efter hjärtljuden. Det var ju skönt. Däremot har jag fortfarande knappt känt av den sen dess. Märkligt.

Mätte magen också för första gången. Måttet låg på 23. Hur har ni andra legat i vecka 26? (25+1 idag)

Sen skulle det tas blodtryck. Det var högt! 140/75. Bm trodde först att hon fått fel och mätte en gång till, men fick samma resultat. Jag tänkte att det kanske kunde bero lite på att jag varit småorlolig för bebis som varit så stillsam, men det trodde inte bm. Fick ta urinprov - ingen äggvita i urinet.

Sen ville hon att jag skulle ta lite prover och jag sa att jag skulle ta andra prover på torsdag och om jag kunde ta dessa samtidigt, men hon ville absolut att jag skulle ta dom IDAG, och sen fick jag en preliminär ny tid nästa vecka för uppföljning! Jag blev faktiskt lite nervös efter detta, för min bm är i vanliga fall väldigt lugn och nästan lite för laid back ibland. Men nu verkade hon vara på sin vakt riktigt ordentligt. Hon frågade om jag kände mig svullen och jag sa att händerna svullnat på mig. Hon sa att jag måste ringa direkt om jag får tung huvudvärk eller känner mig konstig. HON kändes orolig fast hon liksom inte sa det till mig. Vad säger ni, behöver jag bli orolig?

• bebis1201

Skönt att höra att det är fler som svettas!

• Frökenolson
    zatori skrev 2011-10-11 17:54:15 följande:
    Var hos bm idag. Tog upp det där med att jag känt av bebis lite mindre. Hon lyssnade på hjärtljuden och de lät bra och sen kände både hon och jag att bebis sparkade när hon höll på och lyssnade efter hjärtljuden. Det var ju skönt. Däremot har jag fortfarande knappt känt av den sen dess. Märkligt.

Mätte magen också för första gången. Måttet låg på 23. Hur har ni andra legat i vecka 26? (25+1 idag)

Sen skulle det tas blodtryck. Det var högt! 140/75. Bm trodde först att hon fått fel och mätte en gång till, men fick samma resultat. Jag tänkte att det kanske kunde bero lite på att jag varit småorlolig för bebis som varit så stillsam, men det trodde inte bm. Fick ta urinprov - ingen äggvita i urinet.

Sen ville hon att jag skulle ta lite prover och jag sa att jag skulle ta andra prover på torsdag och om jag kunde ta dessa samtidigt, men hon ville absolut att jag skulle ta dom IDAG, och sen fick jag en preliminär ny tid nästa vecka för uppföljning! Jag blev faktiskt lite nervös efter detta, för min bm är i vanliga fall väldigt lugn och nästan lite för laid back ibland. Men nu verkade hon vara på sin vakt riktigt ordentligt. Hon frågade om jag kände mig svullen och jag sa att händerna svullnat på mig. Hon sa att jag måste ringa direkt om jag får tung huvudvärk eller känner mig konstig. HON kändes orolig fast hon liksom inte sa det till mig. Vad säger ni, behöver jag bli orolig?
    mitt  mått låg på 23 idag och jag är 27+1 veckor enligt bm, 27+6 enligt mej..
    och det var inte så bra för min del, men du är ju två veckor under, jag låg på 21 i v 23+nåt så ditt mått är ju säkert bra, huvudsaken verkar ju vara att det går uppåt för varje gång..
    Jag skall tillbaka nästa vecka och mäta igen..
    Kan tillägga att jag är svullen m.m.  
  • bumbi 84

mitt mått låg på 26cm i vecka 24+3.

Jätte bra att hon har koll på dig ifall det är nått. antar att det är hf hon misstänker?! 
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • bumbi 84
    Frökenolson skrev 2011-10-11 16:35:41 följande:
    Hej tjejer,
    vet ni hur vanligt det är att man inte  följer tillväxtkurvan.
    Var hos BM idag, och jag hade bara växt 2 cm och det var inte särskillt mycket sedan sist, så jag har hamnat längst ner på tillväxtkurvan. Ska dit igen nästa vecka och mäta igen, har det inte skett någon större förändring då så skulle man få ett tillväxtul. Jag tror att jag bara har en liten bebis, eftersom den var lite på RUL också, men det är ju bra att det kollas upp. Är det många andra här i tråden som varit med om liknande?

mitt mått stod stilla med barn nr2 men det var inte förns i vecka 34. fick göra tul då
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • PrickenoGrodan

Det är symptom på havandeskapsförgiftning. Det är allvarligt och det var därför du var tvungen att lämna prover. Bra att din BM är observant.
  • nya mamman
    curiosa skrev 2011-10-11 17:31:22 följande:
    Så fort vi flyttat så ska jag börja tvätta upp alla kläder, sängkläder mm och ställa i ordning allt.
    Vi har köpt nästan allt redan har bara kvar några små saker.
    Men änsålänge så får allt ligga nerpackat tills dess att vi kommit in i huset.
    JA, ska man flytta så är det lika bra att ta det när det är klart =) jag är sjukskriven den här veckan, vill gå ner till 50% så jag kanske kan börja tvätta lite då. Jobbar inom vården och det börjar bli TUNGT!
Svar på tråden Januaribebis 2012