• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko
    Empa86 skrev 2011-10-12 10:39:43 följande:
    Åh igår gjorde jag och sambon något dumt. Vi impulshämtade en till katt! Vi har tänkt skaffa en till så att våran får en kompis, har hela tiden tänkt att det ska vara en kattunge då våran är 3år. Igår fick vi ett infall efter att ha sett en annons på blocket och vi hämtade en döv femårig kastrerad hona. Det har varit ganska livat inatt. Vad tänkte vi på??
    När jag köpte vår andra katt var honan 1 år, hanen var då kattunge.
    Trodde honan skulle ha ihjäl den lilla, tog tid innan hon accepterade att han kommit in i familjen.
    Idag 4-5 år senare är de världens bästa kompisar och busar fortfarande gladeligen med varandra.

Vet inte om det kommer bli svårare eftersom båda är äldre, men gissar att den första hade protesterat även om det var en kattunge. Ge det tid! 
  • Jessica82

här hos oss anmäls faderskapet automatiskt om man är gift. förra gången när vi inte var gifta var det rutin med ett möte hos familjerätten dom skickade därefter in faderskap till fk. sgin för pappan fyller man i på likadan blankett som du själv och det kan göras närsom

• Empa86

Just snyggt, registrerade mig så att jag skulle få en Babybox från apoteksgruppen, bara det att det finns inget apotek som till hör apoteksgruppen här. Surt! 

• Sapato

Var precis hos bm. Deras dator låg nere så blev lite struligt men allt såg bra ut. Ska dock till läkaren då jag haft svårt att andas i perioder och hon misstänkte nått med gallan :-/

Empa86: Haha, typiskt

• Velociped

Gifta behöver inte ange faderskap, mannen anses på rutin vara pappa. (mkt intressant faktiskt. Bl har en engelsk studie visat att upp till 30% av de gifta männen inte var far till "sina"'barn. Har tyvärr ingen hänvisning till studien men jag finner det sjukt att det går per automatik om man är gift men inte om mansnaror sambo i tex 10 år...)

• roxylady
    Velociped skrev 2011-10-12 16:18:50 följande:
    Gifta behöver inte ange faderskap, mannen anses på rutin vara pappa. (mkt intressant faktiskt. Bl har en engelsk studie visat att upp till 30% av de gifta männen inte var far till "sina"'barn. Har tyvärr ingen hänvisning till studien men jag finner det sjukt att det går per automatik om man är gift men inte om mansnaror sambo i tex 10 år...)
    Ja det där tycker jag är konstigt. Tycker att alla oavsett civilstatus ska ansöka/skriva under det där.
  • Krikiz

Har inte varit inne och läst på eeevigheter, men jag hoppas att det blir en lugn natt på jobbet så att jag får lite tid att komma ikapp

Har varit på första kontrollen hos BM idag (25+5) och allt såg bara fint ut. Några labvärden fick jag inte veta, mer än att Hb låg jättebra vid inskrivningen och här i Uppsala kollar de inte ferritin som rutin (ha ha, det rimmar ju)    Har ju kollat av Hb några gånger på jobbet, och det har än så länge inte varit någon fara på taket. Lämnade dock nya rutinprover och en U-odling med frågeställning om GBS. Skönt att ha det gjort, för det känns som att sammandragningarna ökar och nu börjar de bli riktigt irriterande mellan varven. Inte onda, men livmodern är oerhört lättretad. Enligt BM är det en rejäl tillväxtfas just nu, så stramande ligament KAN göra livmodern ännu känsligare - får med andra ord hoppas att så är fallet och att jag slipper en AB-kur!!!

BT = 105/55
    HF = 1497min
    SF = 26

Soliga höstkramar till er alla där ute Solig

Nosce te ipsum.
  • roxylady

Tänkte på en till sak om FK. Man har ju inte kunnat redovisa ännu hur mkt man jobbat/kommer att jobba i Oktober, November, December och Januari. Skickar man in det också sedan? Eller är jag för tidig med att skicka in inkomstuppgifter kanske?? Nu är det ju redan gjort.. men ändå.

Svar på tråden Januaribebis 2012