• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • partouze

Jag har prevcis som du zaraah. Jag va inne på förlossningen i fredags och gjorde CTG för dom kom så ofta (8e minut) men tappen va opåverkad iaf och sålänge dom inte gör ont skulle de inte vara någon fara nu har de lugnat sig lite iaf

• LillaEko

meh84: du har inte funderat på simning och/el vattengympa? Har tänkt att jag ska lägga till det sen när kroppen protesterar mot joggningen.

• nya mamman

Är det någon som börjat förbereda lite mer för bebisens ankomst?? Var till mvc igår och hon sa där att det kan va bra att börja lite smått, så man blir mentalt förberedd.. med tanke på att det är sambons första nu och så där. Men tycker det känns tidigt att börja ta fram spjälsäng m.m. Vi har nog införskaffat det mesta faktist eftersom vi var till en barn-butik som hade 40% en hel kväll mellan 18-22 men än har vi inte monterat upp något.
    Har inte tvättat kläder eller något sånt heller ännu.
    När ha ni gjort eller tänkt börja med det? Tiden går ju fortare än man tror förstås Flört  Är ju för 17 gubbar i v. 29 imorgon Förvånad

• Västeråsmamman

Var på tillväxtkontroll idag. Hon växer som hon ska! Jätteskönt. Väger 1 kg nästan exakt. Blodtryck 138/80, protein +1,
    Fick önska fl datum fick välja mellan 29 dec och 2 januari. Valde 2 januari. Fast så långt har jag inte kommit med någon tidigare.

• Marsätt

Västeråsmamman: hoppas du lyckas att gå så länge denna gång då;)

• Frökenolson

Hej tjejer,
    vet ni hur vanligt det är att man inte  följer tillväxtkurvan.
    Var hos BM idag, och jag hade bara växt 2 cm och det var inte särskillt mycket sedan sist, så jag har hamnat längst ner på tillväxtkurvan. Ska dit igen nästa vecka och mäta igen, har det inte skett någon större förändring då så skulle man få ett tillväxtul. Jag tror att jag bara har en liten bebis, eftersom den var lite på RUL också, men det är ju bra att det kollas upp. Är det många andra här i tråden som varit med om liknande?

• fabler

snutti80: Förra gången hade vi semester pga flytt och nästa gång har sambon ledig dag så då får ju sonen inte va på dagis och sambon vill då följa med. Jag tar inte hem han från dagis för att va med, de har bara infallit så att han är hemma.

elias är världens sötaste!!!
  • fair
    LillaEko skrev 2011-10-11 10:46:52 följande:
    Jag tycker min bebis aktivitet varit olika från dag till dag hela tiden.
    Känns somm det just nu nojjas mycket efter programmet förra veckan?!?!,?
    Jag har sj inte sett det, tycker det känns onödigt att se sådant nu.
    Jag har inte heller sett programmet, tror inte det skulle vara bra för mig, är duktig på att nojja ändå!

Min bebis har varit jätteaktiv ända sen jag började känna rörelser i v.16, magen har bara hoppat. Men senaste veckan har rörelserna blivit lugnare, inte alls lika hårda och snabba. Men jag känner henne dagligen fortfarande. Dock på ett helt annat sätt. Har tid hos bm på måndag, ska höra med henne då.

Men visst borde det inte vara nån fara hörni??

Det verkar ju som att många av dem som skriver här har "problem" med att bebisens rörelser ändrats, kanske det börjar bli trängre i magen nu för dem, eller så kanske de hittat helt andra sätt att ligga på?
  • curiosa
    nya mamman skrev 2011-10-11 15:16:30 följande:
    Är det någon som börjat förbereda lite mer för bebisens ankomst?? Var till mvc igår och hon sa där att det kan va bra att börja lite smått, så man blir mentalt förberedd.. med tanke på att det är sambons första nu och så där. Men tycker det känns tidigt att börja ta fram spjälsäng m.m. Vi har nog införskaffat det mesta faktist eftersom vi var till en barn-butik som hade 40% en hel kväll mellan 18-22 men än har vi inte monterat upp något.
    Har inte tvättat kläder eller något sånt heller ännu.
    När ha ni gjort eller tänkt börja med det? Tiden går ju fortare än man tror förstås Flört  Är ju för 17 gubbar i v. 29 imorgon Förvånad
    Så fort vi flyttat så ska jag börja tvätta upp alla kläder, sängkläder mm och ställa i ordning allt.
    Vi har köpt nästan allt redan har bara kvar några små saker.
    Men änsålänge så får allt ligga nerpackat tills dess att vi kommit in i huset.
  • bebis1201

Jag har en liten undran... Är det någon annan som svettas mer än normalt??? Jag har börjat svettas under armarna, får fläckar..:( så irriterande! Nån som känner igen sig???

Svar på tråden Januaribebis 2012