• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Syoss
    LillaEko skrev 2011-10-11 10:46:52 följande:
    Jag tycker min bebis aktivitet varit olika från dag till dag hela tiden.
    Känns somm det just nu nojjas mycket efter programmet förra veckan?!?!,?
    Jag har sj inte sett det, tycker det känns onödigt att se sådant nu.

Jag har hellet inte sett det. Jag går efter mina egna erfarenheter av bebis.. vissa dagar är han väldigt aktiv och sover aldrig verkar det som, och andra dagar är han lugn och ger några puffar ibland bara. Men så har det varit ända sedan jag började känna av honom så jag känner till hans rytm tillräckligt bra för att inte oroa mig :)
  • roxylady
    GoodEnough mom skrev 2011-10-11 10:27:36 följande:
    Min BM sa tio gånger per dag, alltså tio sparkar bör jag känna innan jag somnar. Så inte omgångar utan tio sparkar. Men jag tror att man ska jämföra lite med hur det har varit innan för hon nämde också att man bör kolla upp en aktiv bebis som under några dagar blivit slö. Hoppas det ger dig svar. Tycker det är svårt och alla BM säger olika saker.
    Okej. Men det är ju skönt att höra i alla fall. Jo det är ju det min bebis har blivit tycker jag. Är inte alls samma som tidigare. Men känner bebis varje dag i alla fall. Ska fråga BM och se vad hon säger. Säger hon att de rör sig mindre och mindre så kommer jag vara orolig och ha svårt att lita på henne känns det som.. Krångligt det ska vara för att man undrar sådana viktiga saker.. hmm. Ja visst säger de olika? Tack för ditt svar :)
  • RaraS
    Syoss skrev 2011-10-11 11:10:27 följande:

Jag har hellet inte sett det. Jag går efter mina egna erfarenheter av bebis.. vissa dagar är han väldigt aktiv och sover aldrig verkar det som, och andra dagar är han lugn och ger några puffar ibland bara. Men så har det varit ända sedan jag började känna av honom så jag känner till hans rytm tillräckligt bra för att inte oroa mig :)
    Vad är det för program som många har sett?

I alla fall, jag tror ni har helt rätt. Man känner rytmen hos sitt eget barn och sedan varierar det lite grann. Men såklart, märker man att rytmen drastigt förändras så kommer i alla fall jag ta det säkra före det osäkra och ringa och fråga om det. Hellre en gång för mycket än en gång för lite! 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Sapato
    RaraS skrev 2011-10-11 11:26:08 följande:

I alla fall, jag tror ni har helt rätt. Man känner rytmen hos sitt eget barn och sedan varierar det lite grann. Men såklart, märker man att rytmen drastigt förändras så kommer i alla fall jag ta det säkra före det osäkra och ringa och fråga om det. Hellre en gång för mycket än en gång för lite! 
    www.tv3play.se/program/sanningochkonsekvens
  • RaraS

Tack-tack! Får se om jag vågar se det!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Syoss
    RaraS skrev 2011-10-11 11:26:08 följande:

Jo absolut ska man ringa en gång för mycket än en gång för lite! :) Jag håller bra koll på bebis rörelser, och visst, jag kan också hinna känna lite oro innan bebis kommer igång igen efter en lugn period. Sånt kommer man nog inte ifrån :)

Jag håller mig nog borta från programmet tror jag, även om det säkert finns en massa bra info i programmet, så kommer det sätta en massa frön av oro i mitt huvud som kommer växa och frodas hej vilt.
    Absolut inget illa menat mot er som har kollat! Jag är sån som oroar mig för det mesta, och jag vet hur jag kommer reagera på progremmet. Så jag vet att för min egen skull är det bäst att inte kolla :)
  • Sapato

Syoss: Jag kan absolut inte kolla på alla förlossningsprogram som går på tv. Får panik då
    Så förstår dig, även om jag såg på Sanning & Konsekvens och inte tyckte det var läskigt utan mer upplysande om att man inte ska låta bli och söka hjälp ifall man känner att något inte står rätt till.

• got2b

Apropå träning så har jag hållit på med hästar fram tills nu typ. Sist jag red fick jag sjukt ont efteråt i ljumskar och ben. Tror att det var kroppens sätt att säga att nu är det dags att lägga ner det. Hade funderat på att sluta ett tag men känt att kroppen mådde bra av det. Fast nu är det dags att sluta. Tråkigt men sant... Får återuppta det sen när kroppen återhämtat sig.
    Frågan är ju vad man ska göra nu istället. Vägrar gymmet då det är det tråkigaste jag kan tänka mig. Kan inte springa har jag märkt för då gör det ont. Promenader kan jag göra i viss mån men det gör också ont. Kanske ska testa yoga. Kan ju vara bra inför förlossningen. Någon som har tips om en bra yogadvd?

• curiosa

Jag såg programmet igår (och lite idag för jag hann inte se klart det) och visst är det jätte sorgligt men samtidigt så är det jätte bra informativt.
    Jag trodde oxå på myten att de rör sig mindre och mindre eftersom det blir mindre plats men nu vet man ju att så är det inte.
    Dock så nojjar jag ganska lite själv så för min del var det nig bara bra att se det :)

• Zaarah1984

Jag har en fråga om sammandragningar... Började få det i förra veckan, några gånger om dagen (spelar ingen roll om jag varit aktiv eller tagit det lugnt) och de gör ju inte ont men det är ju inte behagligt heller. När ska man ringa och kolla med bm? För hon säger ju säkert att det är helt normalt, jag är inte en person som ringer sjukvården om det inte är kris heller. Bebisen sparkar för övrigt som vanligt och lever loppan

Svar på tråden Januaribebis 2012