• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-10-13 11:20:31 följande:
    Varit hos barnmorskan idag. Första besöket sen inskrivningen vecka 12! SF-måttet var 24, precis på kurvan :) vågen visade +4 kg sen inskrivningen. Hjärtljuden låg på 140. Barnmorskan var nöjd, då är jag också nöjd :)
    Vad roligt att höra :) Vilken vecka är du i nu? Jag var inne för ett par veckor sedan och då tog de inget SF mått för att jag inte var i v25 då.
    Men nu den 19:e hoppas jag få veta mitt.. kommer ju vara i v26+3 då så de lär ju göra det då :D Var det första gången du fick höra hjärtat då också? Det var mäktigt tyckte jag :D
  • Alltochinget

Jag är i vecka 25+2 idag :) då är du bara 2 dagar före mig! Läste i mina gamla trådar (när vi skulle börja bebisverkstan) och du kommer ju från samma tråd. Visst plussade du på första försöket också? Precis som jag :) ja det första gången vi hörde hjärtat. var riktigt häftigt. Lille karatekid gillade inte den där apparaten och försökte knuffa/sparka bort den :P haha. En argsint liten en ;) men då mäter dom säkert dig nästa vecka :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Velociped

Hittade följande information på Försäkringskassan när jag sökte efter hur min sambo ska ange sin inkomst inför föräldraledigheten:

"Ändrad inkomst
    (5157 Anmälan ändrad inkomst i pågående ersättningsärende - anställd (pdf 53 kB, öppnar nytt fönster)

OBS! Blankett 5157 används endast om du har ett pågående ärende. I annat fall meddelar du ändrad inkomst först när du gör någon form av ansökan/anmälan till Försäkringskassan."

Så... det verkar inte vara någon brådska för honom - han meddelar helt enkelt sin inkomst när han ringer och ansöker om sina tillfälliga föräldradagar i samband med födseln. 

• curiosa
    Sapato skrev 2011-10-13 10:49:02 följande:
    Ja, på sonens förskola vägrar de skoskydd så får pina på mig skorna hemma för att ta av dom 5 minuter senare för att sätta på dom 2 minuter efter lämning.
    Not fun Skrikandes
    Hämta ett par på ex vct de kan du ju använda flera gånger så slipper du på/av med skorna :)
  • Syoss
    missable skrev 2011-10-13 12:39:51 följande:
    100 dagar kvar :p
    Jag har också 100 dagar kvar :D 
  • missable
    Syoss skrev 2011-10-13 13:02:01 följande:
    Jag har också 100 dagar kvar :D 
    Tycker det är helt galet overkligt!
  • solala

Vaknade inatt med kramp i vaden. JÖSSES! Det var den sjukaste kramp jag varit med om. Tips på hur jag förebygger och hanterar krampen när den kommer?

• Alltochinget
    solala skrev 2011-10-13 14:25:14 följande:
    Vaknade inatt med kramp i vaden. JÖSSES! Det var den sjukaste kramp jag varit med om. Tips på hur jag förebygger och hanterar krampen när den kommer?
    Försök sträcka ut vadmuskeln när det händer och undvika att sträcka på tårna, det är de tipsen jag vet.  Jag har fått så flera gånger. Har hört att det ska hjälpa att dricka mycket vatten men jag vet inte... Jag har inte lyckats sträcka ut vadmuskeln just när det händer. Det gör så jävla ont så jag ligger bara helt still (och spänd, vilket inte gör det bättre) och skriker rakt ut :P haha
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • solala
    Alltochinget skrev 2011-10-13 14:39:42 följande:
    Försök sträcka ut vadmuskeln när det händer och undvika att sträcka på tårna, det är de tipsen jag vet.  Jag har fått så flera gånger. Har hört att det ska hjälpa att dricka mycket vatten men jag vet inte... Jag har inte lyckats sträcka ut vadmuskeln just när det händer. Det gör så jävla ont så jag ligger bara helt still (och spänd, vilket inte gör det bättre) och skriker rakt ut :P haha
    Samma här. Jag låg helt i chock och kunde inte riktigt tänka...
Svar på tråden Januaribebis 2012