• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Jag fick ju en sådan hemsk kramp i förgår natt, vaknade av att jag skrek till och fick på något vis ner benen på golvet (liggandes på mage) så jag kunde sträcka ut den. Det roliga va att mannen bara for upp ur sängen och yrvaket frågade om det var dags att åka in till bb. Skrattade härligt åt honom när krampen gett sig.

Har förr fått kramper om jag tränat hårt och druckit för lite på sommaren, men inte i närheten av så smärtsam som denna :s

• Sapato

Kramp är pest!!
    Tycker det hjälper om man trycker utåt/nedåt med hälen när man ligger ner.. Haha. Svårt att förklara
    Men annars läste jag att man ska dricka grapetonic eller grappo innan läggdags
    Eller Magnesium eller banan.
    Duscha varmt innan man sover.

• roxylady
    Alltochinget skrev 2011-10-13 11:48:04 följande:
    Jag är i vecka 25+2 idag :) då är du bara 2 dagar före mig! Läste i mina gamla trådar (när vi skulle börja bebisverkstan) och du kommer ju från samma tråd. Visst plussade du på första försöket också? Precis som jag :) ja det första gången vi hörde hjärtat. var riktigt häftigt. Lille karatekid gillade inte den där apparaten och försökte knuffa/sparka bort den :P haha. En argsint liten en ;) men då mäter dom säkert dig nästa vecka :)
    J
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-10-13 11:48:04 följande:
    Jag är i vecka 25+2 idag :) då är du bara 2 dagar före mig! Läste i mina gamla trådar (när vi skulle börja bebisverkstan) och du kommer ju från samma tråd. Visst plussade du på första försöket också? Precis som jag :) ja det första gången vi hörde hjärtat. var riktigt häftigt. Lille karatekid gillade inte den där apparaten och försökte knuffa/sparka bort den :P haha. En argsint liten en ;) men då mäter dom säkert dig nästa vecka :)
    Gaah blev fel. Sorry haha. Det här skulle jag skriva:

Ja men precis vi kommer ju från samma tråd :) Nä jag är ju 24+5 så du är ju 4 dagar före mig :)
    Hänger där än! Kuligt att heja på andra plus att det finns andra som också plussat där som ligger några veckor efter. Ja det gick ju på första försöket! Verkligen en gåva :)

Hihih!! Vad roligt att h*n inte gillade den och försökte sparka bort den hihi! Kanske gelen var kall? ;)
    Ja jag hoppas att det gör det. Åh nu blandande jag ihop datumen.. gaah. Var föräldragruppen som började den 19e hahaha. Ska till BM den 25:e :) Men ja då lär hon ju mäta mig. Hoppas jag! Annars ber jag om det ;)
  • shadowstorm

Nu vill jag gnälla :P Haha. JAG VILL INTE VARA GRAVID LÄNGRE!!! NU är jag less....får ont så fort man lär på sig, känns som hela kroppen ska tacka och bara klappa ihop. Jobbigt sitta och köra bil, orkar inte leka med sonen utan att jag typ dör av andfåddhet NÄ nuuu får dessa närmare 3 månader gå FORT!!! ;)

• Alltochinget

Jaha ok då förstår jag :) men 2 dagar hit eller 4 dagar dit, typ i fas :D hihi. Jag har en kompis som har öppnat bebisverkstan nu och jag hoppas verkligen det tar sig fort för henne. Skulle vara så kul att få en magkompis :D det finns ju dom som lyckats på första försöket trots allt ;) som du säger, vilken gåva! Långt ifrån alla har det så. Har börjat följa drömmen om ett barn. Kom flera tårar under första avsnittet. De som försökt i NIO år, helt sjukt! Men sen fick dom hämta hem sin söta flicka till slut :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • coockiejar

hej tjejer,

hoppas allt är bra med er :) utöver kramer, foglossning, syrebrist (andfåddhet :) ), och annat skoj... Jag är idag i vecka 28+3----hjäääälp vad tiden har dragit iväg och ändå känns det som en evighet kvar till lilleman ska ut. Sista 2 veckorna har jag känt att magen bara exploderat! Och då låg jag över kurvan sist hon mätte! Jag försökte mäta själv idag (SF-måttet) när livmodern var hård och JISSES jag fick det till 32 cm!!!! Jag hoppas verkligen att jag mätte fel! Jag har känt mig spänd i magen och lite som en ballong som e på väg att explodera om någon blådern in lite mer luft... Vore kul att höra vad ni fick för SF mått ni som varit och mätt redan? Jag hade 27 i vecka 25...ska till barnmorskan igen nästa vecka så då får jag veta vad jag har för mått nu...känns som att det kommer att ha växt massor. (Först ojjar man att man vill ha mage så det syns....sen ojjar man att magen är för stor :) )

• missable

IIIIIKK!!! HJÄLP! 

Hade sådan huvudvärk så utan att tänka på det tog jag två ipren, det ska man tydligen inte göra, vad kan hända??? Tog de för typ en timma sedan!!!! 

• shadowstorm
    missable skrev 2011-10-13 16:48:19 följande:
    IIIIIKK!!! HJÄLP! 

Hade sådan huvudvärk så utan att tänka på det tog jag två ipren, det ska man tydligen inte göra, vad kan hända??? Tog de för typ en timma sedan!!!! 
    Det är säkert ingen fara, tror det värsta är första delen av graviditeten när allt utvecklas nu växer dem ju bara :) men ring sjukrådsupplysningen :)
  • missable

fass.se står de under de sista tre månaderna... 

ska göra det och se vad dom säger! 

Svar på tråden Januaribebis 2012