• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • harmonihalsa

Jag har känt mig lite stabilare och piggare sista två veckorna, dock sd men inte öppnat mig så kändes bra. Sedan ringde läkaren idag och det visade på både uvi och bakterier i livmodern...så nu blir det pencilin. Känns bra att jag sökte för sd. Hade det inte varit för moderkakans placering och min blödningsrisk så hade jag nog varit i full gång som förra graviditeten. Men nu mest slöar jag .

• shadowstorm
    missable skrev 2011-10-13 16:51:34 följande:
    fass.se står de under de sista tre månaderna... 

ska göra det och se vad dom säger! 
    är det då man inte ska ta dem? Jag tror man inte tar ipren eftersom det KAN öka blödningsrisken men jag kan ha fel. Ja ring dem och se vad du får för svar säkert ingen fara :)
  • Syoss
    coockiejar skrev 2011-10-13 16:41:57 följande:
    hej tjejer,

hoppas allt är bra med er :) utöver kramer, foglossning, syrebrist (andfåddhet :) ), och annat skoj... Jag är idag i vecka 28+3----hjäääälp vad tiden har dragit iväg och ändå känns det som en evighet kvar till lilleman ska ut. Sista 2 veckorna har jag känt att magen bara exploderat! Och då låg jag över kurvan sist hon mätte! Jag försökte mäta själv idag (SF-måttet) när livmodern var hård och JISSES jag fick det till 32 cm!!!! Jag hoppas verkligen att jag mätte fel! Jag har känt mig spänd i magen och lite som en ballong som e på väg att explodera om någon blådern in lite mer luft... Vore kul att höra vad ni fick för SF mått ni som varit och mätt redan? Jag hade 27 i vecka 25...ska till barnmorskan igen nästa vecka så då får jag veta vad jag har för mått nu...känns som att det kommer att ha växt massor. (Först ojjar man att man vill ha mage så det syns....sen ojjar man att magen är för stor :) )
    Ja man är aldrig nöjd ;)
    Jag är i v.26 nu och hade 23 i v.25. Känner på mig att min mage också kommer explodera snart :P  ska till bm på måndag igen, ska bli kul att mäta igen :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-10-13 15:43:32 följande:
    Jaha ok då förstår jag :) men 2 dagar hit eller 4 dagar dit, typ i fas :D hihi. Jag har en kompis som har öppnat bebisverkstan nu och jag hoppas verkligen det tar sig fort för henne. Skulle vara så kul att få en magkompis :D det finns ju dom som lyckats på första försöket trots allt ;) som du säger, vilken gåva! Långt ifrån alla har det så. Har börjat följa drömmen om ett barn. Kom flera tårar under första avsnittet. De som försökt i NIO år, helt sjukt! Men sen fick dom hämta hem sin söta flicka till slut :)
    Nä det är sant ;) Men om jag minns rätt så skrev du strax före mig att du hade plussat :) Så det stämmer ju hihi. Åh men gud vad kul! Hoppas det tar sig snabbt för dem med då :) Ja men det är klart! Det behöver man hehe.
    Jo men det gör ju det. Känns verkligen jätte lyxigt. Åh jag såg också det. Så himla fint! Det är ikväll igen. Ska ta och se det. Det gjorde det för mig med :) Blir nog säkert fler tårar ikväll.
  • missable
    jordgubbe0812 skrev 2011-10-13 17:28:02 följande:
    Vad sade sjukvårdsupplysningen?
    2 tabeletter kan väl inte vara farligt.
    Dom vart ju inte glada på mig, men som jag sade, tänkte verkligen inte på det! 
    Jag ska låta bli i fortsättningen, ska prata med BM om det imorn tänkte jag, hon på 1177 var så jävla otrevlig och kallade mig för dålig förälder att jag inte tänkte på mitt ofödda barn.  Orkade inte lyssna så jag sa tack och hej!
  • zatori
    missable: Nähä?! Säg att hon inte kallade dig för dålig förälder? Jag blir så jävla förbannad. De verkar helt dumma i huvudet där. Jag har också blivit dåligt bemött och flera vänner till mig också. CHARMKURS kanske vore något? De ska väl inte få folk att må sämre när man ringer in! Jävla idioter.

Jag tycker du ska försöka slappna av och inte tänka på det för mycket, för så hemskt mycket kan ju inte hända  med bebis känns det som? Två tabletter liksom. Det hade kanske varit en annan sak om du åt dom varje dag under graviditeten. Du är inte en dålig förälder till ditt ofödda barn! Kram.
  • Empa86
    missable skrev 2011-10-13 19:49:42 följande:
    Dom vart ju inte glada på mig, men som jag sade, tänkte verkligen inte på det! 
    Jag ska låta bli i fortsättningen, ska prata med BM om det imorn tänkte jag, hon på 1177 var så jävla otrevlig och kallade mig för dålig förälder att jag inte tänkte på mitt ofödda barn.  Orkade inte lyssna så jag sa tack och hej!
    Fan vilket sjukt bemötande, såna människor ska inte jobba med service!
    Det är nog ingen fara ska du se:)
  • LillaEko

Åh så tråkigt att jag inte kommer ihåg vad sf måttet låg på sist. Men på måndag är det dags för besök hos Bm igen :)

• missable
    zatori skrev 2011-10-13 20:00:40 följande:
    missable: Nähä?! Säg att hon inte kallade dig för dålig förälder? Jag blir så jävla förbannad. De verkar helt dumma i huvudet där. Jag har också blivit dåligt bemött och flera vänner till mig också. CHARMKURS kanske vore något? De ska väl inte få folk att må sämre när man ringer in! Jävla idioter.

Jag tycker du ska försöka slappna av och inte tänka på det för mycket, för så hemskt mycket kan ju inte hända  med bebis känns det som? Två tabletter liksom. Det hade kanske varit en annan sak om du åt dom varje dag under graviditeten. Du är inte en dålig förälder till ditt ofödda barn! Kram.
    Empa86 skrev 2011-10-13 20:02:43 följande:
    Fan vilket sjukt bemötande, såna människor ska inte jobba med service!
    Det är nog ingen fara ska du se:)
    JA blev skit sur! Jag menar, jag ringer ju för att kolla VAD som skulle kunna vara FEL? Är jag inte ansvarsfull då lixom! Det är full rulle i magen idag så hon har nog inte mått dåligt av det, tom bättre iom jag inte gått och spänt mig pga värken!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012