• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Liina87

92 dagar för mig,
    Förberedningen till lillan kommer går på högvarv, då vi håller på att slipa ner spjälsängen och sen ska den målas vit.
    Det är mer jobb än vad jag trodde från början.=) 

• Jämthund

98 dagar kvar för våran del. Åh, nu längtar jag verkligen. Tänk vilken omställning det kommer att bli. Känner mig för övrigt som en flodhäst i storlek. Inte en aning om vAd jag väger nu men lååååååångt ifrån Mina vanliga 50 iaf. Fått några bristningar på utsida lår, skitstora bröst, jättefin mage.... Vända sig om i sängen eller resa sig från golvet är skitjobbigt.. Promenera kan jag i princip inte heller göra.. Får som håll i magen. Långt ner i magen på höger och vänster sida.. Det är lite halvsegt faktiskt..

• roxylady
    Liina87 skrev 2011-10-14 14:56:16 följande:
    92 dagar för mig,
    Förberedningen till lillan kommer går på högvarv, då vi håller på att slipa ner spjälsängen och sen ska den målas vit.
    Det är mer jobb än vad jag trodde från början.=) 
    Vi ska också måla en spjälsäng vit som vi fått :) Har du kollat upp nån bra färg som passar bra för oss gravida att måla med? Samt att det inte är massor av farliga ämnen i ifall bebisen kommer att börja tugga på den senare. Men vet ju aldrig när tänderna börjat komma :) Har inte hunnit göra det än.. men nyfiken på om du hade det :)
  • Liina87
    roxylady skrev 2011-10-14 15:38:07 följande:
    Vi ska också måla en spjälsäng vit som vi fått :) Har du kollat upp nån bra färg som passar bra för oss gravida att måla med? Samt att det inte är massor av farliga ämnen i ifall bebisen kommer att börja tugga på den senare. Men vet ju aldrig när tänderna börjat komma :) Har inte hunnit göra det än.. men nyfiken på om du hade det :)
    Nä jag har tyvärr inte hunnit kolla upp det men tror att jag överlåter målandet till sambon=) 
    Men någon mer "hälsosam" färg borde finnas tycker jag, får undersöka det lite innan man går till färg butiken för det känns inte som dom har så stor koll alltid. 
  • Skåne85

Ja det skulle jag tro, har för mig jag har sådan färg till och med (någonstans) kolla med färg butiken, nästan alla färger är ju giftfria nuförtiden ! :)

• fair
    MissT skrev 2011-10-14 13:41:02 följande:
    90 dagar för mig med
    partouze skrev 2011-10-14 13:22:31 följande:
    90 här längtar efter min prinsessa nu :D
    bumbi 84 skrev 2011-10-14 15:42:04 följande:

90 dagar kvar!

Samma här!! :D
  • PrickenoGrodan

Fan! Ursäkta språket men jag har fått mjölkstockning. Lycklig och glad över att foglossningen varit ok denna vecka så får man det här. Det var bara att köpa en pump och försöka få ut mjölken. Suck!!!

Svar på tråden Januaribebis 2012