• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy

Nu har jag inhandlat spjälsäng och skötbord begagnat dock men i väldigt bra skick :) vet inte idag har ja börjat fundera på om det är för tidigt. Eller har ni andra hunnit inhandla sånt redan?

• SFHelen

vi har bara babyskyddet kvar att inhandla, så nej jag tycker inte det är tidigt ;)
    Har även handlat en massa kläder till lillprinsen i magen och tvättat upp allt. Så snart ska lilltjejen här hemma så en säng så vi får in spjälsängen i vårt sovrum så vi kan bädda den.

skötbord har vi sedan första barnet och den fungerar lika bra fortfarande ;)     

• ccecy
    SFHelen skrev 2011-10-13 21:42:59 följande:

vi har bara babyskyddet kvar att inhandla, så nej jag tycker inte det är tidigt ;)
    Har även handlat en massa kläder till lillprinsen i magen och tvättat upp allt. Så snart ska lilltjejen här hemma så en säng så vi får in spjälsängen i vårt sovrum så vi kan bädda den.

skötbord har vi sedan första barnet och den fungerar lika bra fortfarande ;)     

Okej skönt :) känns lite som att man kanske stressar iväg för mycket i inhandlar för mycket, själv har jag en gammal vagga från 1859 som jag skall använda till börja med :) Men tyckte att då jag hittade spjälsäng, madrass, kudde, spjälskydd och skötbord för 1300,- kr var det nog värt pengarna ! :) Lite kläder har nog jag med inhandlat, men jag måste handla könsneutrala kläder, då man inte såg va det var för liten krabat på RUL:) så ja får sitta och vänta här en par veckor till :)
  • bumbi 84
    RaraS skrev 2011-10-13 21:19:29 följande:
    En fråga, mina SD har nämligen börjar göra ont. Jag kände att något gjort ont igår, men kunde inte sätta fingret på vad det var och det var inte så mycket men ikväll har det verkligen gjort ont runt hela nedre delen av magen och magen blir stenhård. Det kommer och går hela tiden....lite otäckt tycker jag nästan.

Jag tänkte att jag kan ringa BM och fråga om det imorgon, känns bra att göra det innan helgen...eller överdriver jag? Är det någon som vet hur mycket ont det får göra för att vara normalt så att säga. Det har bara gjort ont på kvällen, igår kväll lite grann och nu ikväll mycket mer. Så det är ju inte så att det känns hela dagen...

om dom gör ont och inte slutar vid vila ska du kolla det. Kan vara uvi. 
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Alltochinget

Vi har handlat babyskydd eftersom det var på rea. Annars har vi bara kläder :) ska väl köpa säng och skötbord i november. Vill ha det mesta klart innan december när advent och jul kommer :) vagn har vi beställt, den kommer i slutet av december.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • RaraS

Bumbi84: Tack, visste inte det kunde vara ett tecken på det! Men det har inte gjort ont sedan igår kväll, då det gjorde ont från och till i typ två timmar,,, Får se om det kommer tillbaka, så fall får jag undersöka det mera!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Serendipitet

Gud vad det ska ila i tappen hela tiden, dessutom sparkar hon mot den så att jag vaknar upp under natten. Trycker på som attan! Sd har jag börjat märka av, kom igår och höll på hela kvällen.. Inga onda bara obehagliga. La mig i badet för lite avslappning istället fram till min dotters film var slut sedan fick jag inte bada ensam längre ;)

Brrrr.. Nu är det inte varmt ute, tidig vinter i år kanske?  

• LillaEko

V 29 idag, 83 dagar kvar till bf och 12 arbetsdagar kvar efter idag. Kan knappt förstå att vi kommit så här långt.
    Minns hur segt det kändes innan v 12. Tittar man bakåt går tiden ändå väldigt fort!

• Someday
    LillaEko skrev 2011-10-14 09:59:42 följande:
    V 29 idag, 83 dagar kvar till bf och 12 arbetsdagar kvar efter idag. Kan knappt förstå att vi kommit så här långt.
    Minns hur segt det kändes innan v 12. Tittar man bakåt går tiden ändå väldigt fort!
    Kan bara instämma Lilla Eko! Samtidigt som jag längtar efter pyret börjar jag känna att tiden inte räcker till! Hur ska jag hinna? Tiden har gått väldigt fort även om det har känts segt emellanåt...
    Jag är i 27+0 (28) idag! Hjälp, bara 12 veckor kvar =)
    Och snart börjar allt julstök. Jobbar ganska exakt 2 månader till om jag får må bra!
  • LillaEko

2 månader och 10 dagar är det ju bara till julafton idag, börjar med känna att det är dags att ta tag i alltman tidigare väntat med "för det varit så gott om tid". Men nu kan ju faktiskt bebis få gör sig att titta utnär som framöver om det vill sig så :s

Svar på tråden Januaribebis 2012