• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Zaarah1984
    RaraS skrev 2011-10-14 08:04:35 följande:
    Bumbi84: Tack, visste inte det kunde vara ett tecken på det! Men det har inte gjort ont sedan igår kväll, då det gjorde ont från och till i typ två timmar,,, Får se om det kommer tillbaka, så fall får jag undersöka det mera!
    Rara S - Jag har också haft sd, i ungefär en vecka och idag ringde jag min bm, mest för att höra att allt är som det ska   Mina sd har inte gjort ont förren igår när jag fick någon enstaka som kändes ordentligt men de kommer i perioder och dagligen. Bm ville iaf att jag skulle komma in på måndag och lämna urinprov för att utesluta uvi och så ordinerade hon vila hela helgen och helst ville hon inte att jag skulle jobba mina 50 timmar som jag har på schemat nästa vecka. Hon sa även att om de började göra ont i helgen skulle jag kontakta förlossningen. Skönt att bli tagen på allvar men blev lite orolig också vilket jag inte brukar vara. Vad jag egentligen ville säga vara väl att ring och kolla med bm eller förlossningen om dina sd känns konstigt och gör ont... hellre kolla en gång för mycket än för lite typ
  • elinson
    Jämthund skrev 2011-10-14 15:19:56 följande:
    98 dagar kvar för våran del. Åh, nu längtar jag verkligen. Tänk vilken omställning det kommer att bli. Känner mig för övrigt som en flodhäst i storlek. Inte en aning om vAd jag väger nu men lååååååångt ifrån Mina vanliga 50 iaf. Fått några bristningar på utsida lår, skitstora bröst, jättefin mage.... Vända sig om i sängen eller resa sig från golvet är skitjobbigt.. Promenera kan jag i princip inte heller göra.. Får som håll i magen. Långt ner i magen på höger och vänster sida.. Det är lite halvsegt faktiskt..
    Känner verkligen igen mig... att knyta skorna, plocka upp hundbajs, ja allt under knähöjd egentligen är tungt ;) All ära åt er som har barn sedan tidigare och väntar nummer två med småkids i huset!!
  • Jessica82

Tradera är bäst :) precis budat hem 3 bodys 3 byxor och en munkjacka till bebis för 50 kr inkl frakt :) det är fynd

• fabler
    LillaEko skrev 2011-10-14 09:59:42 följande:
    V 29 idag, 83 dagar kvar till bf och 12 arbetsdagar kvar efter idag. Kan knappt förstå att vi kommit så här långt.
    Minns hur segt det kändes innan v 12. Tittar man bakåt går tiden ändå väldigt fort!
    samma för mig går också in i v.29 idag. Men jag har istället 40 arbetsdagar kvar att göra innan jag börjar ta av föräldradagarna för att gå hem tidigare.
    elias är världens sötaste!!!
  • Wicky81

Gokväll tejjjer :D

Nån som funderar på detta med Förlossningsbrev?
    Nån som gjort det förut, nån som vet hur man skriver ett?

Jag skrev aldrig ett sådant brev med dottern så jag tänkte att nu ska jag göra det så man kan visa hur man vill ha det :)

Har ni funderat hur ni vill ha förlossningen?

• PrickenoGrodan
    Wicky81 skrev 2011-10-14 19:31:48 följande:
    Gokväll tejjjer :D

Nån som funderar på detta med Förlossningsbrev?
    Nån som gjort det förut, nån som vet hur man skriver ett?

Jag skrev aldrig ett sådant brev med dottern så jag tänkte att nu ska jag göra det så man kan visa hur man vill ha det :)

Har ni funderat hur ni vill ha förlossningen?

Funderat en hel del. Här skriver man tydligen ett som ska mailas in innan. Hoppas få mer info av BM. Läser också innan du föder och funderar lite vad jag helst vill och vad jag inte vill.
  • fair

Wicky81: jag skrev ett fl brev inför dotterns födelse och jag kommer ha samma brev denna gång, har bara lagt till och tagit bort några saker. Om du vill titta på det så kan jag lägga in det här.

• Wicky81
    fair skrev 2011-10-14 20:03:45 följande:
    Wicky81: jag skrev ett fl brev inför dotterns födelse och jag kommer ha samma brev denna gång, har bara lagt till och tagit bort några saker. Om du vill titta på det så kan jag lägga in det här.
    Men oh tack gör gärna det om du vill :D
    Har massa tankar vad jag vill och vad jag ska skriva men vet lixom inte om det har med ämnet att göra så att säga.

Jag är tex livrädd för ryggbedövning så det slipper jag helst
    Vill hellre duscha en stund i stället för att bada.
    Jag älskar musik och skulle må bra av att ha det på under förlossningen.

lite sådana saker.....:)
  • fabler

jag skrev i mitt förlossningsbrev med sonen att jag gärna hade med studenter och de va de bästa jag gjort. De va fullt på BB men tack vare att jag skrivit att vi godkände att ha med en student så hade vi en person som kom springandes så fort vi ville och som då och då kollade till oss ändå.

elias är världens sötaste!!!
  • curiosa
    Liina87 skrev 2011-10-14 16:32:16 följande:
    Skåne85: men finns det även i träfärg?
    Det finns vattenbaserad färg till stort sett allt idag.
    Utomhusfärg man målar på fasaden med är vattenbaserad (oftast).
    Så det är bara att måla på.
Svar på tråden Januaribebis 2012