• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Wicky81
    fabler skrev 2011-10-14 22:08:27 följande:
    jag skrev i mitt förlossningsbrev med sonen att jag gärna hade med studenter och de va de bästa jag gjort. De va fullt på BB men tack vare att jag skrivit att vi godkände att ha med en student så hade vi en person som kom springandes så fort vi ville och som då och då kollade till oss ändå.
    Hihihi skitbra ju :D

Ja men sånt kan man ju ta med :) Jag är inte så noga så och studenter är ju där för att lära sig så varför ska man inte låta dom vara med  :)

Kan man tex ta med att jag har väldigt svårt att be om saker/hjälp?? Jag drar mig in i det sista för att fråga efter nått eller säga till....Så jag vill gärna att dom frågar mig mycket och "går på" mig lite?
    Kanske låter dumt för som personal med mycket att göra känns ju detta omöjligt...eller?
    För känner jag mig/oss rätt så kommer det vara mannen som kommer ringa på dom eller fråga saker....inte jag :P
    Är sån där som inte vill störa ......:P

SEN det viktigaste....Jag ska hålla mig uppe och gående tills benen viker på mig för jag tänker INTE ligga 9 timmar på förlossningen innan sonen kommer ut..
    (gjorde bort mig med dottern då jag bara skulle lägga mig och vila lite, sen var det kört och jag kom  inte upp igen...vilket resulterade i långdragen förlossningen och ett jäääädra vändande från sida till sida)
    Nej upp å gå!
  • LillaEko

Förlossningsbrev?!? Ja detta är verkligen en djungel.
    Fick "läxa" av Bm sist att läsa på om ammningen på landstingets hemsida. Så igårkväll låg mannen och jag och läste en hel del. Puh, bara det verkar ju vara ett företag för sig!

• LillaEko

Elison och Jämthund: känner igen mig. Syrran skrattade gott åt mig när jag skulle plocka upp hundskit här om dagen. Undrar hur man ska lösa det på slutet?!?
    Jag kan i och för sig fortfarande jogga, köra pump och tuffa promenader. Men känner mig blaha pluffsig och stor som en valross. Inte det minsta fin som jag hade hoppats på när jag blev gravid.

• Jämthund

Den här veckan har jag haft kängor på mig dagligen. Vem tror ni får knyta dem?? Inte jag klockan 06.00 iallafall.. Nog för att jag kan böja mig men jag kan bannemig inte andas.. Dessutom, får fruktansvärt ont i skinkorna av att sitta ner. Hemskt ta mig tusan...

• ccecy

oj vad alla verkar ha fått stora magar o sådär ! :) jag väntar fortfarande på att min skall komma, om den alls tänker komma :) behöver inte ens ha mamma kläder ännu! tror den lill* ligger långt bak nånstans :) och sen har ja ju moderkakan i framvägg :p så ja får väl vänta på min tur bara:)

• LillaEko
    Jämthund skrev 2011-10-15 08:08:55 följande:
    Den här veckan har jag haft kängor på mig dagligen. Vem tror ni får knyta dem?? Inte jag klockan 06.00 iallafall.. Nog för att jag kan böja mig men jag kan bannemig inte andas.. Dessutom, får fruktansvärt ont i skinkorna av att sitta ner. Hemskt ta mig tusan...
    Åhhhm förstår precis vad du menar, tycker det räcker att snöra joggingskorna innan jag ska iväg till jobbet med magen full av frukost....blääää!
    Nästa vecka har jag dessutom morgonrundor med hunden igen, och då måste jag snöra kängorna själv....men har börjat sätta fram en stol, så jag kan sitta och knyta dem, underlättar lite iallafall! 
  • fabler
    ccecy skrev 2011-10-15 08:51:35 följande:
    oj vad alla verkar ha fått stora magar o sådär ! :) jag väntar fortfarande på att min skall komma, om den alls tänker komma :) behöver inte ens ha mamma kläder ännu! tror den lill* ligger långt bak nånstans :) och sen har ja ju moderkakan i framvägg :p så ja får väl vänta på min tur bara:)
    min kompis fick ingen mage förrens precis mot slutet och då kunde hon fortfarande gömma den med "rätt" kläder på. Hon behövde aldrig några mammakläder. Så de kan ju bli lika för dig. Njut av de!!!

Här har jag nu gått upp 13kg... och kommer inte i mina vanliga byxor öht förutom mjukisar och leggings. Men jeans och kostymbyxor kommer jag inte i.

Nu ska jag och sonen iväg på familijegympa på friskis, sen blir de hem och äta lunch och packa för min del. Åker ju till sthlm i eftermiddag för att besöka underbara barn mässan imorgon. Längtar som tusan att få shoppa där.
    elias är världens sötaste!!!
  • ccecy
    fabler skrev 2011-10-15 09:24:52 följande:
    min kompis fick ingen mage förrens precis mot slutet och då kunde hon fortfarande gömma den med "rätt" kläder på. Hon behövde aldrig några mammakläder. Så de kan ju bli lika för dig. Njut av de!!!

Här har jag nu gått upp 13kg... och kommer inte i mina vanliga byxor öht förutom mjukisar och leggings. Men jeans och kostymbyxor kommer jag inte i.

Nu ska jag och sonen iväg på familijegympa på friskis, sen blir de hem och äta lunch och packa för min del. Åker ju till sthlm i eftermiddag för att besöka underbara barn mässan imorgon. Längtar som tusan att få shoppa där.
    Men jag hoppas jag kommer få användning av mammakläder har köpt lite, skulle ju vara synd att ha köpt i onödan :) Men skaffar väl syskon nångång åt honom/Henne. Så kanske dom behövs då istället :)
  • SFHelen

Med sonen skrev jag ett fl brev, och dem tog till se det :) vilket jag är glad för.

Med dottern hann jag inte skriva något...
    Tisdag kom hon
    Onsdag skulle jag och min man ha varit på fl visning
    fredag skulle jag ha skrivit fl brevet  

Hoppas på att hinna med att skriva ett fl brev denna gång. Hinner vi inte det vet både jag och min man hur vi vill ha det ;)  

Svar på tråden Januaribebis 2012