• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SFHelen

Ang de där med syn så stämmer det. Man kan få sämre syn både under graviditeten och under amningstiden.

Skulle kolla mina ägon efter jag fick dottern och hade då en lite försämrad syn, men dem tyckte inte att glasögon var mågon ide då. Utan jag skulle komma tillbaka 3 månader EFTER att jag SLUTAT ammat för att göra en ny undersökning. När de väl va dags va mina ögon perfekta igen ;)

Mysko hur hormonerna i kroppen kan ställa till de och ställa tillbaka allt.... haha    

• SFHelen

Här har ni en till som de rinner till ibland... inge mysigt alls och under senaste 1,5 veckan ska vi inte prata om hur mycke det är. Fåt byta trosskydd ca 2-4 ggr/dag så mycke flytningar jag har.

Hade mycke med sonen med (men inte såhär som jag har nu) och när jag frågade min bm som jag hade då om de va normalt fick jag till svar: Grattis, de är ett tecken på att förlossningen kommer gå lättare.... Ingen uppmuntran för stunden då de var ett problem, men de stämde, de gick smidigt att få ut sonen o likaså dottern (hade mycke, men mindre med henne). Sprack inget! :D Hoppas på samma nu.   

• Syoss

Mycket flytningar här med. Inte så trevligt :P använder trosskydd dagarna då det är som mest men försöker hålla mig från det för att hålla det så luftigt som möjligt.

Någon mer som råkat ut för Kapraltunnel Syndrom? När nerven i handleden kommer i kläm? Hittills har jag bara känt av det i vänster handled, och endast när det varit körigt på jobbet. Men idag kan jag knappt använda högerarmen/handen. Har en stödskena men det hjälper dåligt :/

• bumbi 84
    cabrera skrev 2011-10-15 12:15:28 följande:
    Är det någon här som har läckt nån slags vätska??? Jag kände hur de rann till lite så gick på toaletten o då kom de massa flytingar blandat me typ vatten?? Nån som har liknande??

det kan dom lätt kolla på förlossningen genom att dom tar ett litet prov på vätskan.. Man får svar direkt.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • curiosa
    missable skrev 2011-10-15 17:04:24 följande:
    Fick ju lugnande besked från Bm också, men jag mejlade till 1177, och beskrev vad de hade sagt,
    Det är full rulle i magen iallafall! och fint väder ute, har dock ingen lust att laga mat, ska åka till Max och hämta käk, eller en pizza kankse... mmm gott =)

Dock så tycker jag min syn har ändrats till det sämre... vil ju gärna inte gå till optikern nu och fixa nya glasögon...
    Ni som har glasögon/linser, hur gör ni till förlossningen.... jag har sådana linser jag inte behöver ta ut på natten, så jag kommer nog ha dom, om man får??? Ser inte mycket utan och huvudvärk får jag ju av att ta av och på glasögonen... Ja jag vet I-landspromblem :D 
    Jag har linser (månads) jämt och endast glasögon ngn timma på kvällen/morgonen. Så jag kommer att åka in med linser (om det nu inte blir mitt i natten då) och ta med grejer till det och glasögon. Jag hoppas dock på att få gå hem efter 6 timmar på bb så då slipper jag förhoppningsvis användning av grejerna ändå.
  • Velociped

Syoss - jag har fått karpaltunnelsyndrom i båda armarna men värst i höger. Det har varit fruktansvärt illa ett par veckor men blivit bättre av att jag sover med skena, ser till att hålla armen högt och "pumpa" med handen samt massera ned vätska från fingrarna till armhålan... (massera endast nedåt!)

Hoppas det var till någon hjälp!

• Tärning6
    fair skrev 2011-10-13 06:57:01 följande:
    Tärning6: jag hade likadant när jag väntade dottern, fick göra långtids ekg och ul på hjärtat men allt var normalt bortsett från hög puls. Efter grav. gick pulsen ner ganska bra men nu när jag är gravid med 2an så ä pulsen hög igen. Inte hela tiden men ibland höjs den jättesnabbt och gör mig trött. Men bm och läkarna säger att det beror på den ökade blodmängden.
    ok tack så mycket för ditt svar.

Fick åka in på akuten i torsdags och blev inlagd övernatten då gjorde dem massa tester men allt såg bra ut men mår fortfarande inte bra så¨ska ringa min bm på måndag...
  • Tärning6

Här händer det massor så jag hinner inte riktig med känner jag hehe..
    Vad snackas de om just nu??

• Västeråsmamman

Max 78 dagar kvar.
    Är just nu genomförkyld. Inte roligt alls. Tar ju så lång tid mot normalt att bli av med det.

Svar på tråden Januaribebis 2012