• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jessica82

aj aj aj.. blev en tripp till ullared idag,
    hittade massor av skoj till bebis och till dom större barnen och känner mig nöjd,

Men vad kroppen lider nu, värker i ben, rygg och ljumskar, sammandragningar som känns obehagligt och trött som tusan :) men en kanondag i sällskap av mina systrar

passa på att åk ni som kan :) redan nu var det rätt mycket julklappshandlare i farten  

• Tärning6
    Jessica82 skrev 2011-10-16 19:58:28 följande:
    aj aj aj.. blev en tripp till ullared idag,
    hittade massor av skoj till bebis och till dom större barnen och känner mig nöjd,

Men vad kroppen lider nu, värker i ben, rygg och ljumskar, sammandragningar som känns obehagligt och trött som tusan :) men en kanondag i sällskap av mina systrar

passa på att åk ni som kan :) redan nu var det rätt mycket julklappshandlare i farten  
    Härligt de låter, Tyvärr så bor jag lite långt i från men skulle vilja åka övernatten bara men ska nog önska mig de av min man i Födelsedags present :D
  • Carolaj83

åhhh vill oxå åka till ullared, men känner att jag inte orkar just nu, har ägnat dagen åt att klyva ved inte det smartaste med dessa foglossningar, men snart är det vinter o veden behövs så vad göra, nu är all vet iallafall klar

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Tärning6
    Carolaj83 skrev 2011-10-16 20:41:34 följande:
    åhhh vill oxå åka till ullared, men känner att jag inte orkar just nu, har ägnat dagen åt att klyva ved inte det smartaste med dessa foglossningar, men snart är det vinter o veden behövs så vad göra, nu är all vet iallafall klar
    Ja de där med ved är inte alltid kul men ett måste, vi beställde ved sent i år tyvärr fick veden i torsdags klyvet å klart då men den ska ju in å som tur är så har jag en bra karl han fick in den på en helg så den är inne å travad å färdig hehe och ska till lägga att han även fick hjälp av våran son på 2år och 4månader han tog sin egen skotkärra och la ved på körde in å ut han kämpade på bra min lilla son hihi
  • fabler

Nu har vi babyskyddet hemma. Fick köpa akta graco på mässan, deras visnings ex för 1032kr inkl bas. så de känns kanon. Har även blöjor hemma nu så vi klarar de första dagarna så de blir att handla efter bb istället. Även massa nappar och handlat lite kläder, en filt och en nalle till bebisen. Så nu är vi redo att föda barn här hemma.

De blir till att bygga ihop spjälsängen nästa helg tänkte jag och börja gå igenom allt vi har här hemma.

elias är världens sötaste!!!
  • Skåne85

Tärning6: haha det lät som min son och min sambo, vi bar in ved idag då min 2,5 årige son säger till mig att vara försiktig så inte bebisen får ont hihi

• Marsätt

Oj vad ni handlar... Jag har inte handlat så mycket ännu. Bilbarnstol och vagn samt liiiite kläder. Nappar tänker jag inte ens köpa förrän jag vet att den lilla behöver en. Mina andra två har inte varit några nappsugare. Dottern i 5 månader bara och sonen inte alls.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • LillaEko

Under kan ske ;)

Igår kväll innan vi gick och la oss sa jag
    "Just nu är nog min högsta önskan att få sova en hel natt, utan att ränna på toa flera gånger eller vakna av att rygg eller mage gör ont för att jag ligger illa".
    Sagt och gjort!
    Har sovit som sjutton hela natten, tror jag vaknade till av en skum dröm bara, men är inte helt hundra.
    Så från typ 22-5.
    SKÖNT!!!!!

Tänkte bara ge er en positiv upplevelse, för nästa natt kanske det är er tur!

Idag är det bm besök igen =) 

• mia1986

De senaste 3 nätterna har varit helt underbara sömnmässigt. Hittat jättebra sovställning och bebis har verkat gilla den också inga toalettbesök under nätterna heller eller att ligga vaken och vrida sig för att hitta en ställning som inte gör ont i kroppen. Underbara nätter! Förra veckan köpte jag vårt babyskydd till bilen, brio inkl bas till kampanjepris 1590 kr, det är jag nöjd med barnvagnen vi beställt hr kommit nu. Är sugen på att hämta ut den idag får se om jag lyckas övertala maken, han tycker vi ska vänta några veckor till med att hämta den. Förra veckan hämtade maken ut vår nya bil, en volvo v70 diesel års modell 2012, den som de gör reklam om på tvn jättefin och rymlig baggageutrymmet är enormt! Många finesser i den, lär mig såsmåningom

• ccecy

Mina problem med att inte få sova hela nätter har precis börjat, ja kanske en vecka sen, men stiger upp ca 1gång mellan kl 2-4 och går på toa, o sen somnar ja om som en sten igen :) där emot har ja problemet att inte kunna sova ut på morgonen för vaknar alltid senast halv 9 :p men ganska skönt det med, så har man hela dagen framför sig :)

Svar på tråden Januaribebis 2012