• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • partouze

Är det bara ja som sover som en stock? Jag brukar (helger) sova från typ 01-11 minst haha!

• Syoss

I eftermiddag ska vi på vår första föräldrautbildning! Känns dock lite tidigt att börja med det redan men det är som det. Ska bli spännande att se vilka fler som är där och vad vi ska göra för nått :)

• LillaEko

Jag har varit uppe minst två gånger per natt i över 2 månader. Och utöver det vaknat minst två gånger.
    Sen vaknar jag alltid runt 7 oavsett om jag går och lägger mig tidigt eller sent.
    Så var himelskt att få sova en hel natt nu

• elinson

åh en hel natt men sömn vore fint just nu.. lite måndagssur idag. Har vaknat varannan timme hela natten pga smärtor i höfter och knän. Inte kul. Hoppas att det var tillfälligt bara...

• Some

Jag är också måndagssur. Jag har skickat iväg familjen till landet för att få sova ut lite och vad händer? Jag vaknar klockan 6 och kan absolut inte somna om. Det är inte rättvist.
    Nu kommer familjen inte hem förrän imorgon, så jag hoppas verkligen att jag får sova inatt.

happy until proven otherwise
  • curiosa

Är det ngn som funderar på att föda hemma??

Jag har tänkt jätte mkt på det och skulle gärna göra det men sambon är mer tveksam.
    Jag kan hålla med om argumenten att om det händer nått så har de störst chans att klara det på sjukhuset men annars så känner iafl jag mig så mkt tryggare hemma än på en förlossningssal.

• Syoss
    Sapato skrev 2011-10-17 08:39:48 följande:
    Det rycker såååå i mitt högra öga hela tiden!!

Mitt med! Och jag ser vita prickar/flimmer ganska ofta. Ganska jobbigt faktiskt.
  • Some
    curiosa skrev 2011-10-17 08:59:04 följande:
    Är det ngn som funderar på att föda hemma??

Jag har tänkt jätte mkt på det och skulle gärna göra det men sambon är mer tveksam.
    Jag kan hålla med om argumenten att om det händer nått så har de störst chans att klara det på sjukhuset men annars så känner iafl jag mig så mkt tryggare hemma än på en förlossningssal.
    Innan första så funderade jag på att föda hemma andra gången. Min fd pojkväns mamma födde sitt sista barn hemma och hon pratade alltid så lyriskt om den upplevelsen.
    Men så blev det snitt med Lillan så nu "får" jag inte föda hemma.
  • Some

Jag såg att ni har börjat prata om förlossningsbrev. Jag skrev ett förra gången, men den här gången kommer jag att skriva två. Ett för en vaginal förlossning och ett för snitt.
    Jag vet fortfarande inte vilken sorts förlossning det blir, så jag tycker att det känns svårt att förbereda mig.

Svar på tråden Januaribebis 2012